{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.291 visninger | Oprettet:

50cc - 125cc crosser indregistrering {{forumTopicSubject}}

Hey MCG lige et lovgivning spørgsmål..
Hvis man vil indregistrere en 80 cc crosser, skal det så så være som en lille motorcykel? Er ikk helt sikker på hvordan det er fra 45 scooter og på til lille motorcykel, er der et overlap af kubik?
Hvad med små atv'er, kan de indregistreres som knallerter?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  50cc - 125cc crosser indregistrering
  • #1   18. feb 2017 Det kan du ikke - den vil ikke være typegodkendt som MC
    jeg tvivler også stærkt på at en ATV kan komme på "plader" som knallert.


  • #2   18. feb 2017 jeg mener kun det er Dax'er, FS1 og de gamle Kreidlere der kan komme på mc plader da de er typegodkendte.....

  • #3   18. feb 2017 alt over 50cc hedder en motorcykel og for indreg skal de som rene skriver være godkendte til vejen

    Atvér kan indreg som traktor hvor de skal begrænses til 30kmt eller som bil uden max hastighed men de skal selvfølgelig også være godkendt smiley


  • #4   18. feb 2017 og der skal betales afgift.....

  • #5   19. feb 2017 ingen af dem kan godkendes

  • #6   19. feb 2017 Hvad så hvis man vil have en lille 50 cc atv på plader eller en 110 cc skal de så også registreres som biler? Selvom de er så små?

  • #7   19. feb 2017 Hvis man ikk vil kalde den for en traktor eller handicap køretøj self

  • #8   19. feb 2017 De skal først og fremmest væretypegodkendt. Du kan ikke bare tage en vilkårlig ATV og smække plader på smiley

    Og jeg tvivler på at du finder en 50cc ATV der er typegodkendt til vejen. Nogle af de mindste jeg har set er 200-250cc og vist en pris omkring de 20.000-30.000kr (ny).


  • #9   19. feb 2017 Alright cool tak for svar smiley hvordan finder jeg så frem til hvilke maskiner der er typegodkendt i Danmark? Skal man undersøge hver eneste model eller er der en liste at finde et sted tror i?

  • #10   19. feb 2017 Det nemmeste og billigste er at købe en der i forvejen er på plader smiley enten ny eller brugt.

  • #11   19. feb 2017 Det er self altid den nemme løsning smiley

  • #12   19. feb 2017 Men altså du må bare ignang med at søge nettet tyndt så smiley

    F.eks denne https://www.guloggratis.dk/transport/crossere-go-carts/atv/annonce/erhverv/34577336-aeon-supermoto-demo

    Og den kan du få indregistret til vejen for kun 59250kr.

    smiley


  • #13   19. feb 2017 Var egentlig mere interesseret i at få nogle crossere på plader og se om man kunne sælge dem

  • #14   19. feb 2017 det kan du ikke, alt efter hvilke crossere det er er de ikke bygget til gadebrug - bremser, lys m.m er / kan være i konflikt , ligeledes skal der - hvis det kan lade sig gøre - betales afgift på dem.

  • #15   19. feb 2017 Hvad med enduro crossere? Er de typegodkendt?

  • #16   19. feb 2017 hvilke tænker du på ?

  • #17   19. feb 2017 Har bare læst et sted at crossere bygget til enduro brug er også er godkendt til kørsel på vej

  • #18   19. feb 2017 der skal findes en typegodkendelse på dem , så det skal du undersøge
    men du skal også huske afgiften er højere end prisen på maskinerne.

    så det bliver en dyr affære


  • #19   19. feb 2017 Ja ved godt den afgift trækker tænder ud ??

  • #20   19. feb 2017 den og godkendelserne i danmark har spoleret mange drengedrømme smiley

  • #21   19. feb 2017 Ja det tror jeg på, der er rigeligt med i indlæg rundt om på nettet med nøjagtig det samme spørgsmål smiley

  • #22   19. feb 2017 Drop det.. Du kan ikke tjene penge på det hvis det er det du tror smiley Det kommer til at koste langt langt evigt meget mere end at købe en der allerede er på plader. Og nej der er ingen smutvej uanset hvordan du vender og drejer den smiley

  • #23   19. feb 2017 Hvordan regner de afgiften ud? Er det 180 % hvad maskinerne originalt blev solgt til omregnet til aktuel valuta eller hvordan?

  • #24   19. feb 2017 Det fungere altså kun med maskiner der er typegodkendt.. Ellers skal du ha lortet typegodkendt og regn med at du skal ligge flere hundrede tusinde kroner

  • #25   19. feb 2017 Flere hundrede tusinde kroner for en crosser? ??

  • #26   19. feb 2017 den skal godkendes og det får du altså ikke gjort ved den lokale synsmand smiley

  • #27   19. feb 2017 Og så skal de lige overholde miljø krav og alt det fis der. Så det får du nok ikke en crosser til smiley Glem det!

  • #28   19. feb 2017 Så en tur til Tyskland, burde man kunne klare, kan self være et problem med miljø og det men helt ærligt, er de så meget værre end en 4 cylinder og 3 gange så mange heste? Kan være der bare skal et bedre udstødning på med partikel filter hehe

  • #29   19. feb 2017 Hvem skal godkende den for dig? Det kan ikke lade sig gøre medmindre der er en magen til der er godkendt og det er der med garanti ikke!

  • #30   19. feb 2017 Der er flere forskellige måder at søge godkendelse på, det må kunne lade sig gøre at få en godkendelse hvis alle krav er overholdt

  • #31   19. feb 2017 Hvilke måder og ved du hvad det koster siden du bliver ved med at tro det er muligt smiley

  • #32   19. feb 2017 Anmeldt EF-typegodkendelse (E-godkendelse), omfatter flere ens, seriefremstillede, komplette køretøjer, hvor køretøjet i sin helhed er EF-typegodkendt. Godkendelsen kan kun ske på baggrund af anmeldelse.
    Typegodkendelse (T-godkendelse), omfatter flere ens, seriefremstillede, ukomplette køretøjer (chassiser) hvor det ikke-færdigopbyggede køretøj er EF-typegodkendt. Godkendelsen kan ske på baggrund af enten en ansøgning eller en anmeldelse. 
    Godkendelseserklæring (G-erklæring), omfatter et enkelt chassis. Godkendelsen kan ske på baggrund af enten en ansøgning eller en anmeldelse. 
    Bremsedataerklæring (B-erklæring), omfatter flere komplette og/eller ukomplette EF-typegodkendte køretøjer med identisk bremsesystem. Godkendelsen kan kun ske på baggrund af anmeldelse og der kan ikke foretages ændringer i en udstedt godkendelse.

    Tænker at en g erklæring ville virke


  • #33   19. feb 2017 Hvordan vil du få godkendt en crosser? Den skal jo overholde euro 4 samt ha abs bremser..

  • #34   19. feb 2017 For lige at få det hele på det rene, så både kan og må man gerne bygge sit eget køretøj, få det typegodkendt og så indregistreret.

    Altså teoretisk er det muligt... i praksis? GLEM DET.

    Først og fremmest skal den overholde de nye Euro4 krav, dvs. krav til forurening, støj, ABS bremser osv.

    Såfremt den gør det skal du stadig have lavet typegodkendelsen... og det er ikke billigt.

    Og så er det til sidst selvfølgelig registreringsafgiften.

    Tror ikke Casper A skyder helt ved siden af ved at sige +200.000kr. for sådan et projekt.

    ...Hvor mange tror du vil købe en crosser på plader til den pris? Når der findes langt billigere alternativer.


  • #35   19. feb 2017 Glem det....når du får en "ny" maskine i gennem registrering og godkendelseshelvede skal den opfylde kravene som helt nye maskiner har i dag

    det betyder blandt andet ABS

    det kan ikke lade sig gøre...


  • #37   19. feb 2017 Ja okay vi må endnu engang bukke under for bureaukratiet og give op i kampen mod systemet... Der må da være nogle seriebyggede cross maskiner som allerede er typegodkendt til at køre herhjemme, det kan ikk passe der ikk allerede er et marked for det her

  • #38   19. feb 2017 Tror der er nogle af de forskellige KTM maskiner som kan indregistreres... men igen, det kan langt bedre betale sig at købe en der allerede er på plader.


  • #39   19. feb 2017 Altså finde en der allerede har været hele møllen igennem?

  • #40   19. feb 2017 Ja... eller som som bare er bygget til vejen til at starte med.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #42   19. feb 2017 Der findes meget få crossmaskiner som er gadegodkendte - da ingen af dem er typegodkendt til det. De par stykker som findes, er i virkeligheden bare maskiner som har sneget sig under radaren, eller hvor der måske er fusket med papirerne.

    Men alle Enduro cykler er typegodkendte (KTM EXC modeller + Honda CRF-X modeller + Kawasaki KLX modeller), og der er MANGE andre forskelle end et ekstra gear og et ledningsnet. Der er et meget lille marked for dem, og rent praktisk er de ikke fede at køre mange asfalt kilometer på, så du skal ikke forvente at blive millionær på det her forretningsprojekt. smiley

    Enduro og Trial cykler er fritaget for Euro 4 norm og ABS bremser...


  • #43   20. feb 2017 hvad skulle man også med en crosser på gaden ?

    den dør jo på første lige strækning med fuld hane smiley og hvis alle reglerne skal overholdes så bliver det en dyr tur



  • #45   20. feb 2017 Altså vi kan vist godt blive enige om at det mildest talt er noget bøvl at få en typegodkendelse på en crosser

    Men lige nu studser jeg mest over det i siger med at maskinerne alligevel ikk kan holde til det.. Jeg tænker at offroad modeller som suzuki rmz eller kawasaki kx nok får skiftet olie regelmæssigt efter løb og generelt er meget vedligeholdelse osv. Men hvad med enduro og motard crosser? Er de ikk bygget til at køre længere tid ad gangen og på meget fladere strækninger med højere omdrejninger? Eller er der ikk så store forskelle rent motor orienteret?


  • #46   20. feb 2017 (3) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med ABS.

    Bestemmelsen gælder dog ikke for følgende motorcykler:

    a) Motorcykel med lav ydeevne (slagvolumen = 125 cm3, motoreffekt = 11 kW
    og effekt/vægt-forhold = 0,1 kW/kg), hvis motorcyklen er forsynet med kombineret
    bremsesystem.
    b) Enduromotorcykel, hvorved forstå motorcykel med sædehøjde = 900 mm,
    frihøjde = 310 mm og totaludvekslingsforhold i højeste gear = 6,0, masse i
    køreklar stand < 140 kg og uden siddeplads for passager.
    Vejledning om syn af køretøjer
    5. Bremser
    5.01 Bremsesystemer
    Side 132 Januar 2017
    c) Trialmotorcykel, hvorved forstås motorcykel med sædehøjde = 700 mm, frihøjde
    = 280 mm, brændstoftankens kapacitet < 4 liter, totaludvekslingsforhold
    i højeste gear = 7,5, masse i køreklar stand < 100 kg og
    uden siddeplads for passager.


Kommentér på:
50cc - 125cc crosser indregistrering

Annonce