801 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Tage MC kort. Tage MC kort.

Hej.
Jeg har længe gået med drømmen om MC kort og nu har jeg sku meldt mig på et hold til april.
Mit spørgsmål er nok mest til jer tøser der har taget kortet.
Var det nemt for jer at trage kortet? Jeg er nemlig nervøs for at jeg ikke kan manøvrere rundt med cyklen, altså at jeg er en slapsvans.
Tænker at jeg må øve mig med mandens Virago inden jeg starter.
Håber så meget at jeg må køre på MC til sommer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af robotplæneklipper 1.520 kr.
  • Opvaskemaskinen tager ikke vand ud 800 kr.
  • Hækkeklipning 1.500 kr.
  • Havearbejde i en gårdhave 2.359 kr.
  • Nedtagning/opsætning af el vandvarmer 1.300 kr.
  • Jeg skal have trukket et datakabel 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tage MC kort.
  • #1   2. mar 2017 Tillykke Lea med din beslutning. Det bliver du helt sikkert glad for.
    Der er jo 5 kegleprøver til køreprøven. Du har to forsøg på hver. Jeg må sige at jeg synes de er svære for en nybegynder-pige. Prøve nr. 5 som er kontrastyring er dog nærmest helt umulig for en nybegynder. Jeg fik at vide at 75% af alle elever der går til prøve, kan ikke prøve 5. Men der bliver set igennem fingre med det, hvis de 4 andre prøver sidder lige i skabet på første forsøg. Det var rigtigt i mit tilfælde. Jeg fejlede totalt på prøve 5 i begge forsøg. (Men lærte det efterfølgende på et FDM kursus.)
    Du skal øve dig mange gange på kegleprøverne til du føler at du kan dem. Også flere gange end mænd sikkert skal. Så hold fast i at du skal øve så længe som der nu skal til for dig. Du kommer ikke ud på vejen til køreprøven, hvis du ikke klarer keglerne. Så dumper du allerede der. Så det kan godt betale sig at øve sig på det.
    Mht. prøve 5, hvis du også har problemer med den: Det kan godt hjælpe at få en anden person/instruktør til at forklare det eller vise det. Det kan tit godt hjælpe meget bare at få det forklaret på en anden måde.
    Men ellers spørg bare hvis du har andre spørgsmål. Jeg kan godt huske hvordan det var. Held og lykke med det.

• #2   2. mar 2017 Hvad gik der galt ift. kontrastyring? Det er da så simpelt som at give håndtaget et hurtigt og kontant pres i den retning du vil undvige. Kontrastyring er en hel essentiel færdighed man som motorcyklist skal besidde. Det er også noget der gennemgås på køreteknisk anlæg forud for køreprøven. Så jeg håber da sandelig ikke der ses gennem fingre med en aspirant der ikke kan kontrastyre.

• Mikkel G
    Mikkel G Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 2 Svar: 8
    #3   2. mar 2017 Jeg har dælme heller aldrig hørt om at det med kontrastyring skulle være et problem? Jeg tog selv kortet sidste forår, og selv den ene, som virkelig ikke hørte ret meget hjemme på en mc, klarede det da fint?

• #4   2. mar 2017 Prøve 5 er hurtigt vognbaneskift vha. kontrastyring og efterfølgende nedbremsning. Det SKAL man altså kunne, undskyld jeg siger det. Kontrastyring er nok den mest basale færdighed man skal have - og den kommer til at redde dit liv en dag.

• #5   2. mar 2017 Som erfaren mc'ist gør man det nærmest pr automatik og helt uden at tænke over det. Men når det skal forklares til uerfarne elever er det åbenbart ikke så lige til.

• Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #6   2. mar 2017 Det er ikke nødvendigvis bare en kontrastyring og så nedbremsning. Til min køreprøve skulle man lave to modsatrettede lige efter hinanden og så bremse ned. Men det er åbenbart forskelligt.
    Jeg syntes heller ikke at det var nemt at lave en "pæn" kontrastyring i starten da det føltes kontraintuitivt at skubbe til styret og gav mig følelsen af et jeg væltede. Nu er det nemt og naturligt, men vi er alle forskellige og nogle kommer det åbenbart meget nemt til.
    I starten er det sværeste lav hastigheds prøverne såsom u-vending og især keglebanen syntes jeg også var svær, men nu kan jeg nemt køre den igennem uden at tænke over det overhovedet.
    Det er teknik og du kan sagtens mestre det selvom du ikke er stor/stærk. Du skal bare ikke give op, og så står du lige pludselig med kortet i hånden smiley
    Dernæst er mit bedste råd at fortsætte med at øve kontrastyringer nærmest hver gang du er ude og køre og endnu bedre melde dig til manøvre/svingkurser. Det er det BEDSTE du kan gøre for din fremtidige glæde og sikkerhed på MC.
    Held og lykke med det!

• Mikkel G
    Mikkel G Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 2 Svar: 8
    #7   2. mar 2017 #6 min store kørelærer på over 100kg hoppede bare bagpå da vi var på manøvrebane første gang, og så skubbede han bare til styre for os smiley

• #8   3. mar 2017 Lea hvis andre piger kan få kortet, kan du også. Bare tag det roligt, det er slet ikke så svært som du tænker.

• #9   5. mar 2017 Tusind tak for alle jeres kommentarer.
    Jeg har fået endnu mere blod på tanden nu.
    Glæder mig til at skulle i kravlegård en gang i næste måned.

• #10   5. mar 2017 Lea, du skal bare hænge i. Det er intet problem hverken at bestå prøven eller køre MC efterfølgende. Du skal bare være tilstede i det du laver og koncentrere dig. God vind derude.

Kommentér på:
Tage MC kort.

Annonce