801 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Tage MC kort. Tage MC kort.
Hej.
Jeg har længe gået med drømmen om MC kort og nu har jeg sku meldt mig på et hold til april.
Mit spørgsmål er nok mest til jer tøser der har taget kortet.
Var det nemt for jer at trage kortet? Jeg er nemlig nervøs for at jeg ikke kan manøvrere rundt med cyklen, altså at jeg er en slapsvans.
Tænker at jeg må øve mig med mandens Virago inden jeg starter.
Håber så meget at jeg må køre på MC til sommer
0 synes godt om
sep 2012
Følger: 20 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 288
Der er jo 5 kegleprøver til køreprøven. Du har to forsøg på hver. Jeg må sige at jeg synes de er svære for en nybegynder-pige. Prøve nr. 5 som er kontrastyring er dog nærmest helt umulig for en nybegynder. Jeg fik at vide at 75% af alle elever der går til prøve, kan ikke prøve 5. Men der bliver set igennem fingre med det, hvis de 4 andre prøver sidder lige i skabet på første forsøg. Det var rigtigt i mit tilfælde. Jeg fejlede totalt på prøve 5 i begge forsøg. (Men lærte det efterfølgende på et FDM kursus.)
Du skal øve dig mange gange på kegleprøverne til du føler at du kan dem. Også flere gange end mænd sikkert skal. Så hold fast i at du skal øve så længe som der nu skal til for dig. Du kommer ikke ud på vejen til køreprøven, hvis du ikke klarer keglerne. Så dumper du allerede der. Så det kan godt betale sig at øve sig på det.
Mht. prøve 5, hvis du også har problemer med den: Det kan godt hjælpe at få en anden person/instruktør til at forklare det eller vise det. Det kan tit godt hjælpe meget bare at få det forklaret på en anden måde.
Men ellers spørg bare hvis du har andre spørgsmål. Jeg kan godt huske hvordan det var. Held og lykke med det.
mar 2014
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 18 Svar: 112
aug 2012
Følger: 2 Svar: 8
mar 2014
sep 2012
Følger: 20 Følgere: 29 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 288
mar 2015
Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
Jeg syntes heller ikke at det var nemt at lave en "pæn" kontrastyring i starten da det føltes kontraintuitivt at skubbe til styret og gav mig følelsen af et jeg væltede. Nu er det nemt og naturligt, men vi er alle forskellige og nogle kommer det åbenbart meget nemt til.
I starten er det sværeste lav hastigheds prøverne såsom u-vending og især keglebanen syntes jeg også var svær, men nu kan jeg nemt køre den igennem uden at tænke over det overhovedet.
Det er teknik og du kan sagtens mestre det selvom du ikke er stor/stærk. Du skal bare ikke give op, og så står du lige pludselig med kortet i hånden
Dernæst er mit bedste råd at fortsætte med at øve kontrastyringer nærmest hver gang du er ude og køre og endnu bedre melde dig til manøvre/svingkurser. Det er det BEDSTE du kan gøre for din fremtidige glæde og sikkerhed på MC.
Held og lykke med det!
aug 2012
Følger: 2 Svar: 8
sep 2016
Følger: 28 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 6
mar 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 3
Jeg har fået endnu mere blod på tanden nu.
Glæder mig til at skulle i kravlegård en gang i næste måned.
mar 2014
Tage MC kort.