2.652 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Udstødninger i Tyskland Udstødninger i Tyskland

Hej. Som mange nok er bekendt med, er tyskerne ret strikse med mc'er som larmer..
De har krav til at udstødningssystemer skal være E mærkede..

Men hvor strikse er de egentlig.. Er der nogen herinde, som rent faktisk har været udsat for enten bøder, eller direkte kørselsforbud i Tyskland pga deres ikke godkendte udstødninger?

Sagen er den, at jeg har monteret et par Delkevic potter på min, og skal 2 gange til Tyskland i Juni. Skal jeg tage chancen, eller bør jeg lade være, og smide original potterne på til turen?

Mine potter har den Engelske BSAU godkendelse.. men det er jo bare Road legal i England.

Anybody??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstødninger i Tyskland
  • #1   6. mar 2017 Det noget med de har decibel målere sat rundt omkring... Men følger lige med for at blive klogere på det hele

• #2   6. mar 2017 der sker ikke noget, du gir den bare gas

• #3   6. mar 2017 Hvorfor overhovedet tage en chance?
    Det er da godt nok træls at få et kørselsforbud fordi man ikke lige gad skifte i tide.
    Jeg har ikke kørt med ulovlig udstødning dernede, men har flere gange både læst om og set tysk "Station 2", hvor man har stoppet motorcykler. Især i Harzen har de meget OBS på støj.

• #4   6. mar 2017 Nu kan du ikke bruge det til en skid, men jeg kørte igennem tyskland sidste sommer på min gs500 med fuldt delkevic system med db killer i. Det var det lange rør så det også begrænset hvor meget det larmede.

Men udstødningen raslede lidt løs på halvejen ved cylle og der larmede den forfærdeligt, men kørte forbi politiet et par gange uden de sagde noget smiley

Men ikke noget jeg ville konkludere ud fra smiley

• #5   6. mar 2017 Er aldrig blevet stoppet på motorvejen, men på landevejen/by er jeg blevet stoppet hvor de tjekkede papirer og udstødning.
    Der var ingen kære mor, uden E-mærke og DB-killer, kører man ikke videre.

• #7   6. mar 2017 At du ikke er blevet stoppet, er jo ikke en garanti for at andre heller ikke bliver det. smiley

• #8   6. mar 2017 Kørte et par gange i Tyskland sidste år med Devil Potter med fri lyd..... på min sv1000s. blev ikke standset og jeg gav den ellers gas.....

• #10   6. mar 2017 Sæt de orig på, det er 2 gange du skal leve uden racerstøj, og så brug dem resten af sommeren herhjemme og få slukket begæret smiley nok også mere behageligt til de mange km i sidste ende.. Satme surt at stå dernede med en cykel der skal trækkes hjem smiley smiley

• #11   6. mar 2017 Det er jo ikke til at sige om du bliver stoppet, men hvis du gør... så er der ingen kære mor før det er fikset.

Min far og en flok jægere har måttet stå og skrabe film af ruderne på en minibus, (som enda var fabriksmonteret, og ejeren ikke engang vidste sad på bilen), for at kunne få lov til at køre hjem fra Tyskland på en tur fra Polen.

Kommentér på:
Udstødninger i Tyskland

Annonce