{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.359 visninger | Oprettet:

Fartfælder {{forumTopicSubject}}

Det er kommet frem her til aften at politiets fotofælder ikke er nøjagtige. En person der holdt helt stille er blevet målt til 58 km/t. Politiet forklare det med at blitzen er blevet reflekteret i en anden bil, som så har kørt 58 km/t, men ejeren af den holdende bil fik bøde. FDM opfordre til at man ikke bare betaler sin bøde, men går i retten med den hvis man mener der er målt forkert. Det er så op til politiet at fremlægge beviser for at man kørte den noterede fart, og så skal dommeren bedømme om beviserne er tilstrækkelige.

Blot til lidt info.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fartfælder
  • #2   27. feb 2007 Okay... Rart at vide...

  • #3   27. feb 2007 den var du ikke længe om at få på nettet? hehe

  • #4   27. feb 2007 Ja det er ellers flot. fart bøde mens man holder stille, ha ha


  • #5   27. feb 2007 @Jyden: Ja, den er mega griner... Har den liggende på pc´eren...

    Så det godt lige i nyhederne nu her, man skal da bare brokke sig, hvis det er tilfældet....


  • #6   27. feb 2007 juble juble.... hehe

  • #7   27. feb 2007 Tror det er rigtig svært at vinde en sag mod politiet, når de står med et billede af dig i din bil og km/t og klokkeslet står i hjørnet...Men den skal prøves, skal den, det er enhver borgers ret (jeg tabte bare min sag...snøft ) Men så kan du osse trække bøden i 3 md smiley

  • #8   27. feb 2007 Så det også lige i TV.. Tror dog ikke det er noget, der kan forekomme så tit, men helt sikkert er det, at det svækker tilliden en hel del, og tror de vil opleve et god stigning i klager over fartbøder fremover!

  • #9   27. feb 2007 hvad så når der er to skilte, et på hver side- hvor der står 60... skal man så køre 120? smiley

  • #10   27. feb 2007 skrot de fotofælder!!!!!! de overvåger os jo over alt!!
    vi bliver jo mere og mere sat i bås her i lille danmark!! og træder man uden for båsen får man et "gog" i nøden!!


  • #11   27. feb 2007 60 kilometer i timen, det må jo så blive 120 i en halv time eller hvad?

  • #12   27. feb 2007 Tror du den kan redde at hvis man blev taget med 164?
    smiley


  • #13   27. feb 2007 Dennis: Hvis du er interesseret i at trække bøden i tre måneder, er der nemmere måder at gøre det på end at hive dem i retten... Du kan f.eks bare lade være at betale, da politiet er en af de efterhånden meget få institutioner der ikke lægger gebyrer på ubetalte udeståender. Dog vil jeg anbefale at du betaler det inden alt for længe, da de med tiden vil sætte dig i fængsel som afsoning af det skyldige beløb. Men tre eller for den sags skyld seks måneder kan du nok godt få rentefri kredit i;)

    Og som et lille tillæg kan du så efter de seks måneder når du synes du har trukket den længe nok, bede om at få lov at dele regningen i rater, så du betaler et mindre beløb om måneden.


  • #14   27. feb 2007 jesper (køenhavn) L
    der er en der er inde i systemet hva!!?? smiley


  • #15   27. feb 2007 ----> Jesper
    Jamen det var jo osse det jeg gjorde...lod være med at betale, heller ikke rykkere i 3 måneder for bagefter at tage en tur i retten. For bagefter at dele bøden ud i rater af 200.- (så kan de lære det - og jeg kunne osse...snøft)
    Kom iøvrigt lidt sent til retten i København, og dyttede irriteret af en transporter der holdt i vejen for en ledig parkeringsplads - desværre indeholdt den de to betjente der skulle vidne mod mig - bommer !! Tal om at gøre sig ekstra uheldigt bemærket på vej ind i retten...


  • #16   28. feb 2007 Jeg har prøvede at blive fejl målt i byen, kørte 55 blev målt til 70..

    Kunne dog bevise det i retten via det tracking jeg havde i den bil.

    Så det sker jo at de måler forkert.


  • #17   28. feb 2007 hørte fra en taxa chauffør at en af hans kollegaer havde fået et billede ind med 480 i timen....

  • #18   28. feb 2007 Der har for et stykke tiden siden været en sag med en vognmand der havde fået en foto bøde , da han gik i retten med sin skive der sidder i last bilen som bevis tabte han.. Det var ikke noget de kunne bruge til noget,,
    Men de kunne godt finde en anden skive han havde og give ham en bøde for den...

    Andet example var da jeg kørte taxi, der fik jeg tilsendt en bøde fra polisen , det var bare ikke mig der var på, den var ikke blevet tilsendt til min vognmand der ejer bilen men mig fordi de havde siddet og kigget på billeder og syntes de lignede .
    Og min vognmand betalte den aldrig fordi det billede var så utydeligt at han ikke engang kunne genkende ham der sad og kørte hans taxi.



  • #19   28. feb 2007 Har hørt at reglerne skulle være blevet lavet om.
    Således at den der ejer kørtøjet hæfter for bøden... Er det rigtig? det kan sku da ikke passe.
    1. Hvis ansvar er det at bilen er i orden, bræmser, lygter osv. = Føren

    Hvordan skulle jeg kunne hænges op på at en jeg har lånt bilen ud til køre for stærkt?


  • #20   28. feb 2007 Dennis hvor fedt er det at bruge skatteyderenes penge og domstolenes tid, fordi du ikke gider at betale en bøde pga en lovovertrædelse du har lavet!

    Havde det nu forholdt sig sådan at bøden var uberretiget er det sq ok at gå i retten, men alt andet er sq for langt ude


  • #21   28. feb 2007 Jesper (København) L

    Du skal ikke lade være med at betale bøden ret længe før de selv tager pengene fra din løn og trækker hele beløbet direkte fra din arbejdsgiver .. de ter meget nemmer eat ringe ind og bede om at få hugget bøden i stykker i flere rater..


  • #22   28. feb 2007 Steen: Jeg skal ikke kunne sige om de har ændret praksis indenfor det sidste år, men for halvandet år siden, mens jeg stadig var på SU gjorde jeg som beskrevet ovenfor, og gik i 6 måneder uden at betale bøden, for derefter at få den splittet op i 4 rater. Så en samlet kredit(rentefri!!) på 10 måneder:) Vil dog også støtte Sebastian og sige at det er dumt at bruge retssystemets tid og skatteydernes penge på en rettergang, hvis man ved man har forseet. Jeg troede faktisk også at man selv blev pålagt sagsomkostninger eller i det mindste et gebyr, hvis man tabte sagen??

  • #25   2. mar 2007 --->Sebastian
    Hov hov, Hvor står lige at jeg vedkendte mig bøden?? Var faktisk ret sikker på at jeg ikke kørte så stærkt som de påstod da jeg blev stoppet. Og nu var det altså politiet der fortalte mig hvordan jeg kunne prøve sagen dengang - nemlig ved at lade være med at betale, så blev jeg automatisk hevet ind i retten. Jeg kunne ikke klage eller få udleveret billedet ellers. Nu var det så osse i 1994.
    Og det er muligt der er nogen der synes det er latterligt at prøve sagen, men jeg vil nu gerne se beviserne på bordet.
    Dengang var den en radar gemt bag en bil, og en patruljevogn 100 længere henne der hev een ind.
    Og så går det altså ikke ud over nogens skattepenge at man får bøden i rater !


Kommentér på:
Fartfælder

Annonce