6.265 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

Larmende udstødning, problemer med loven? Larmende udstødning, problemer med loven?

Hej jeg har for nyligt udstyret min Yamaha MT-07 med er Akrapovic udstødningsrør. Den larmer nu en del, på den gode måde forstå mig ret, men vil dette give problemer med politiet?
Har i andre oplevet at blive stoppet pga en larmende udstødning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Larmende udstødning, problemer med loven?
  • #2   13. mar 2017 Har kørt med larm på de 2 mcer jeg har ejet. Er aldrig blevet stoppet pga larm

• #3   13. mar 2017 Jeg er blevet hevet ind til siden pga det smiley og fik dog snakket mig fra det fordi jeg havde 1 ud af 2 db killere i potterne og sagde at potterne var født sådan smiley

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #4   13. mar 2017 91 db ? Justitsmord..

• #5   13. mar 2017 Du skal ikke kun tænke på politiet, men også dine evt. naboer.
    Vi var selv alvorlig plaget af støj fra en ulovlig udstødning for en del år siden. Også her blev det stoppet efter et besøg af landbetjenten. Den unge mand fik bøde og en køretur til synshallen.

• #6   13. mar 2017 91 dB er det ikke det samme som en opvaskemaskine?
    Min pludrer med 102 dB, når den får noget havre.
    Er aldrig blevet stoppet.

• #7   13. mar 2017 Jeg har aldrig haft problemer, men det handler også om at vise lidt hensyn.. Den behøves jo ikke have fuld brøl 24/7... og slet ikke op af villavejen.

Specielt i byerne køre jeg gerne lidt stille på gassen, da det også er her jeg vurdere at chancen for at blive stoppet pga. af larm er størst.

• #8   13. mar 2017 Tak for svarene gutter, hvad jeg kan høste fra denne diskussion er bare at vise hensyn, og ikke irritere naboerne smiley
    Kør forsigtigt derude!

• #9   14. mar 2017 Jeg har også kørt 5 år med potter uden db-killer. Jeg er aldrig blevet stoppet. Men som sagt, så kører man bare stille i byer osv.
    Der har de sidste par år været en gruppe på 4-5 stykker på 125-300 cc mc'er med meget larmende potter og fuld gas gennem Århus C, de havde nogle faste ruter, og gerne gennem p-anlæg/kældre om aftenen så de virkelig kunne 'brøle'. Det bliver meget hurtigt belastende.

• Jens M
    Jens M Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 6
    #10   14. mar 2017 Motorcykler der larmer for meget, og bemærk, for meget! er fandme er irriterende. Det har jeg ingen sympati for. Der er ikke noget værre end at skulle tvinges til at rette sin opmærksomhed i én retning fordi det lyder som om verden er ved at falde sammen omkring en.

Der er god larm, og for meget larm.

• #11   14. mar 2017 Hat komplet Acrapovic på min SV650. Den larmer lidt i tomgang men nå man køre pænt siger den ikke meget og nå man sparker til den så siger den lid. Den lyder ALDRIG godt da den mangler 2cylindre.
    Køre kun med den da jeg spare omkring 10kg forhold til Orginal udstødningen.

• #12   14. mar 2017 MT-07 med akrapovic det spiller!

Lovkrav om støj? Gleeeem det! Det skal larme, ad h..... til!
    Hvis en mc var lydløs, kørte jeg ikke.

Chancen for at blive stoppet er minimal, endnu mindre for at de har en db-måler i baglommen og giver en bøde.

• #13   14. mar 2017 er der ikke db killer i?

• #14   14. mar 2017 Lige pt, ingen db-killer, den lyder så meget bedre uden!

• #15   14. mar 2017 Den skulle jo så vidt jeg ved være godkendt med DB i?
    Så er det vel bare at havde den med?

• #16   14. mar 2017 Har kørt 2 sæsoner med akrapovic uden DB killer i på min MT07. Aldrig blevet stoppet og er stødt på politiet nogle gange uden problemer. Bor i KBH. Det bare et spørgsmål om at vise hensyn og give den gas på de rigtige tidspunkter.

• #17   14. mar 2017 Loud pipes save lifes.......... Jeg har stort set altid kørt med åbne udstødninger på mine mc' er . Jeg kan godt lide at jeg kan høre motoren og man kan som regel få mere jævn motorgang og flere kræfter med en trimning på rullefelt . Nuværende mc er en Yamaha xjr 1300 med Scorpion slip on og k & n filter. Den er kørt ind på rullefelt .

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 361
    #18   15. mar 2017 https://www.facebook.com/LoudPipesRiskRights/

"It's been proven that loud pipes in fact do not save lives. They do risk the rights of all motorcyclists, irritate many and create a negative image in general for all who ride."

profilbillede
  • #19   15. mar 2017 # 18 Folk kan blive irriteret over ingenting. Nogle af de personer lader sikkert deres hund besørge på fortovet ved naboen.

Jeg er ligeglad med, hvad andre mener om mig eller motorcyklister på grund af en udstødning der larmer 10 db mere end grænsen.

• #20   15. mar 2017 #19 Så fordi du har fantasier om en hundeejer, der ikke samler vovsepøller op, giver det dig moralsk ret til at være til gene for alle med din infernalske larm?!?!

Spændende synspunkt..

• #21   15. mar 2017 Ja. Jeg larmer som det passer mig smiley . Gider ikke høre på en standard potte smiley . Bliver jeg kaldt til syn er det af med den åbne og på med den originale og en tur i synshallen. Derefter hjem og skifte igen smiley

• #22   15. mar 2017 # 20 næh, jeg mener bare at folk efterhånden skal slappe af, for de er ikke bedre selv når det kommer til stykket. Jeg gider ikke leve efter, hvordan alle andre opfatter mig, for de sejler sikkert maks på andre punkter alligevel. Hvis dig eller andre kan blive forarget over en larmende mc, ja så har i godt nok heftige problemer at slås med? Helt ærligt?

• #23   15. mar 2017 Det er en sølle maskine der larmer lidt mere end lovkravet, nu må folk simpelthen få sig noget andet at gå op i.

• #24   15. mar 2017 Jeg har 2i1 på, samlet i et T og med et lille rør ud til siden. Det larmer sgu´ ikke vildt meget. Så hvorfor have en potte på overhovedet, hvis man alligevel ikke har en dæmper i ?
    Giver det en dybere brummen, eller hur ?

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#25   15. mar 2017 10dB mere = lidt over 8 gange så meget larm, hver 3 dB er en fordobling af lydstyrken. 2-4-8 og lidt

• #26   15. mar 2017 Jeg må larme lige så meget, jeg vil!

Min kone siger, at jeg bare skal huske at åbne vinduet, når jeg er færdiiiiii.... smiley

• #28   16. mar 2017 # 25. Har lige undersøgt det med procentdel højere larm ved DB. Og det er så ikke korrekt det du skriver, med 8 gange så meget larm. Hver 3 DB er en fordobling af kraft, mens hver 10 DB (som jeg skrev) er 1 fordobling af lyden. Dvs. at 10 DB larmer dobbelt så meget som en lyd med 10 DB mindre, og altså ikke 8 gange, som du skriver.

Quoted from the Yamaha Sound Reinforcement Handbook

"It turns out that a sound which is 3 dB higher than another is barely perceived to be louder; a sound which is 10 dB higher in level is perceived to be twice as loud."

• #29   16. mar 2017 Så har jeg altså også moralsk ret til at køre det dobbelte af hastighedsgrænsen - der er jo garanteret en hundelufter et sted, der ikke har samlet op..

• #30   16. mar 2017 # 29 og den tog så en drejning ude af proportioner. Folk bliver slået ihjel og sættes i fare ved det dobbelte af hastighedsgrænsen. Det gør man ikke ved nogle DB mere larm.

Folk der tuder over en motorcykel der larmer nogle db over det tilladte burde få sig et liv eller lukke sine vinduer. Der er også børn der skriger højt i bilka når de ikke får deres vilje eller er kede af det, det får ikke mig oppe i det røde felt. Jeg har andet at bruge min tilværelse på, end at gå rundt og blive skide sur over alle mennesker ikke gør lige præcis som jeg synes er det mest optimale. Så kan man jo ikke lave andet end at være sur, når man er i samme rum som andre individer. Men fortsæt du bare med at blive irriteret over os larmende motorcyklister.

Og ja, jeg gasser også op i tunneller, så tag ørepropper med når du sidder i en bil om sommeren med vinduet nede!
    Ses på vejen!

• Ebbe T
    Ebbe T Tilmeldt:
    apr 2013

#31   16. mar 2017 Jeg nyder bare at de tror jeg kører 50 når jeg kører 70 og smiler i stedet for at ryste knytnæver.

Hvis din larmende udstødning redder dig, så har du gjort alt foregående forkert.

• #32   16. mar 2017 # 31 jeg snakker ikke om at min larmende udstødning redder mig, hvor kom det fra? Jeg snakker om at jeg er fuldstændig ligeglad med hvad dig, Simon eller en pensioneret 78 gamle krage mener om motorcyklister, hvis udstødning larmer for meget.

Jeg er bedøvende ligeglad smiley

• #33   16. mar 2017 Er blevet stoppet og det var en flink betjent der kun sagde det var en flot udstødning. Dog er det nærmere en skorsten ifølge mig smiley Han var mere interesseret i om min mc havde et speedo. Hvorfor mon..??? smiley smiley

• #34   17. mar 2017 Den der udskifter sin udstødning, ikke for at få en flot lyd, men kun for at larme, skulle veje sine nosser igen. De kom alligevel ikke til at veje 12 pund af den grund.

• #35   17. mar 2017 Jeg har sgu´ ikke fri udstødning for at det skal larme eller lyde godt. Jeg har det fordi andet ikke er nødvendigt smiley

• #36   17. mar 2017 Det lyder som nogle dejlige naboer du har dig der Søren P!

Jeg har aldrig haft problemer med det selv, og min larmer også en del med yoshimuraen uden db killer. Nok til det ikke kun er pga. vindstøj man skal køre med øreproppe, så den er for det meste i...

• #37   17. mar 2017 #32
    Du er ligesom dem der køre med Vest. Pisse ligeglad med alle andre. Men tuder over at folk ser skævt til motorcyklister.

• #38   17. mar 2017 Som jeg sagde tidligere, hvis folk har et problem med at min R-maskine larmer lidt når jeg giver gas, så har folk verdens mindste problemer. Og jeg tuder ikke over at folk ser skævt til motorcyklister, kan du ikke læse???
    "JEG ER LIGEGLAD"' og specielt om hvad andre tænker om mig alene på baggrund af så lille en ting.

Shit du er tung at danse med.

At sige, at jeg er ligeglad med andre på grund af, at min udstødning larmer lidt mere end det tilladte, er på grænsen til den mest ynkelige konstatering jeg længe har hørt.

• #40   17. mar 2017 Husk nu bolden...

profilbillede
  • #41   17. mar 2017 # 40 Jah, du har nok ret smiley

• #42   17. mar 2017 #30 "..og den tog så en drejning ude af proportioner. Folk bliver slået ihjel og sættes i fare ved det dobbelte af hastighedsgrænsen. Det gør man ikke ved nogle DB mere larm. "

Når du kommer buldrende ned ad en villa-vej, fjerner du fuldstændig folks fokus fra trafikken. Folk har så travlt med at vende hovedet, for at se hvad det er for en idiot der larmer sådan, at de ikke ser den lille pige på sin tre-hjulede, der triller ud på vejen fra en indkørsel.

Men du er jo heldigvis ligeglad..

• #43   18. mar 2017 #37

...hov!

Hvorfor skulle os med vest nu blandes ind i det her smiley

• #44   18. mar 2017 Der er da gået tøsefnidder i den, hva´....

• #45   18. mar 2017 # 42 Ja, det er jeg sku

• #47   18. mar 2017 må vi leve livet som mcister Næ næ næ næ næ det må vi ikke,
    fy fy skamme skamme fy fy ah ah
    slemme slemme fy fy næ næ nix nix
    slut forbudt - men hva må vi så?

Kommentér på:
Larmende udstødning, problemer med loven?

Annonce