{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

GPS {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at undersøge hvilken gps jeg vil have til min mc. Har allerede en til bilen, men den er ved at være slidt op. Så den nye skal købes efter mit mc behov.
Jeg har den nye Garmin Zümo 550 i tankerne. Er specielt udviklet til mc (vandtæt og testet mod rystelser) knapperne sidder i venstre side. Man skulle også kunne lave ikonerne/knapper på touch screen ekstra store, så det bliver lettere med handsker på.
Den er dog en del dyrere end de andre gps.
Fandt den dog lidt billigere end jeg regnede med på :
http://dk.kelkoo.com/ctl/do/search?siteSearchQuery=garmin+550&catId=100164013&fromform=true&x=21&y=11

Spørgsmål: kan det betale sig at betale de ekstra penge, eller er den i har tilfredsstillende. Hvad med evt plusser og minusser ved den enkelte model.

Lang forklaring til et simpelt spørgsmål smiley Sorry


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GPS
  • #1   1. mar 2007 Der er også modellen mindre Zumo 500 deluxe. Den koster 5000kr, men den eneste forskel jeg kan se der er, er at der med Zumo 550 er montering kit med til BÅDE MC og Bil.

    Zumo 500 har kun beslag med til MC, og da en plastik sugekop til bil koster 900kr og en strøm-børge ledning koster 400kr ville det umiddelbart betyde at hvis du både vil bruge den til bil og mc kan det godtsvare sig at vælge 550'eren.

    Der er også Tomtom Rider til 3200kr.....den overvejede jeg rigtig meget, men sprang fra pga dårlige anmeldelser!!


  • #2   1. mar 2007 Jeg købte min Zümo 550 i efteråret 2006. Har kun brugt den i bilen p.t. og glæder mig til at få den på min ZX9´er.

    Kvaliteten er god - brugsvenlig - og så utrolig præcis med angivelse af hastighed - registrere hvis du går en tur med den om du går 4 eller 6 km/t.

    Samtidig har den medfølgende sugekopbeslag til bilen, som indeholder højttaler - har TomTom vist ikke.

    Jeg venter nu til 1. april, hvor jeg kan få et originalt RAM Mount beslag, som passer til hullet i midtermøtrikken på styrrammen. Se evt. www.ram-mount.com og søg efter RAM-B-342.

    PS: Jeg gav ca. 6.300 i november 2006 - hos
    (link fjernet)


  • #4   1. mar 2007 Jeg har ligesom Strada Tomtom Rider.
    Jeg er helt igennem tilfreds. Rigtig god og overskuelig navigation med mulighed for at anvende bluetooth telefon gennem TTR'en.
    Jeg har i modsætning til Strada kun anvendt min på MC'en.
    Og jeg gav kun kr. 2.975 for min i nov. 06 !!
    Det er jo naturligvis en afvejning om man vil betale + 2K for Zumo'en - jeg ville ikke !!
    Jeg glæder mig især over at TTR'en er helt uden knapper, da betjening med handsker derfor er meget nem.

    Men smag og behag er self...........


  • #5   2. mar 2007 Hej

    Du ka' kikke priser her :
    http://www.aspidshop.com/export/store/default.php?enterprise_id=44&language=en&currency=DKK&vat=6

    Der købte jeg min Garmin 2610, til en god pris + hurtig levering, no problemos !


  • #6   2. mar 2007 Her købt TomTom Rider for kort tid siden. Gav 3700 for den i Flensborg incl. fuld Europa kort og bilholder med sugekop.

    Har "leget" en del med den. Prøvet den i bilen. Jeg er meget tilfreds. Blev faktisk noget imponeret over dens håndtering af min mobiltelefon. Telefonbogen blev kopieret over, og jeg kan modtage og sende sms'er direkte fra TomTom skærmen.

    Apparatet har en fin finish og jeg kan varmt anbefale en sådan. Forstår ikke lige, at der bliver nævnt dårlige anmeldelser - dem har jeg i hvert fald ikke læst, tværtimod.


Kommentér på:
GPS

Annonce