Rangér mærker efter kvalitet Rangér mærker efter kvalitet
Hej allesammen,
Jeg er ved at tage kørekort til stor motorcykel og kigger naturligvis derfor også efter motorcykler. Jeg har dog svært ved at finde ud af hvordan kvaliteten af forskellige mærker er.
Vi ved allesammen hvordan forskellige bilmærkers kvalitet generelt opfattes. Eksempelvis opfattes BMW, Audi og Mercedes som mærker af høj kvalitet imens mærker som Kia, Hyundai og Skoda opfattes som bundmærker.
Hvordan ville i rangere disse motorcykelmærker efter kvalitet:
Ducati, Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki og BMW.
Prøv at holde det så objektivt som muligt, altså hvad er den almene opfattelse og lad være med bare at putte det mærke du selv kører på toppen af listen.
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Svar: 28
Men alle laver desværre mindre gode modeller.
Har kun erfaring med racer maskiner.
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.426
...
Sandheden er at de allesammen har lavet gode cykler, men også lavet mindre gode cykler. I virkeligeheden bør du kigge på hvilke modeller du er interesseret i og ikke hvilket mærker - alt andet vil være en subjektiv holdning.
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 20
nov 2008
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 55 MC-er: 5 Emner: 148 Svar: 1.671
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
men deres tidligere 750 -600 model med samme navn skulle ha været udskiftet eller helt udgået for mange år siden
Yamaha fazer/XJ6 meget mc for relativt få penge
CBR600 , mcens kvalitet er der intet at sætte en finger på , god kvalitet men til en relativt høj pris i forhold til hvad man ellers finder i prisklassen , ofte kan man finde alternativ men 10år nyere til samme pris
kigger du CBR så find en ældre F2 , forskellen på f2/f3 er ikke markant nok til at F3 skal koste det dobbelte
Suzuki : gsx 650f ... har prøvet et par stykker , godt træk til hverdagsbrug og rigeligt til 2 , god komfort
Kawasaki er6 n/f , lidt en funbike , for lille og klejn - briggs & stratton - naboen vil kigge over hækken hver gang den starter og tro du igen slår græsset (men sikkert en fin pige-mc)
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 9 Emner: 131 Svar: 370
ADAC lavede for nogle år siden, en kæmpe undersøgelse af næsten alle mærker.
Japanske havde i snit 1 fejl, HD og BMW med 3 fejl.
Må så sige at jeg mener at Honda er ved at falde af på den, med deres NC700
arghhh du kender min ER6
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 24 MC-er: 9 Emner: 131 Svar: 370
maj 2015
Følgere: 1 Emner: 8 Svar: 145
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 280
Skoda opfattes faktisk af mange som et virkelig godt kvalitetsmærke, den fornuftige version af en VolksWagen, om man vil.
Kia opfattes af mange som den nye tysker, og Huyndai og Kia er egentlig samme vogntøj.
Hvad angår motorcykler er min holdning at Japanerne laver det bedre, Tyskerne er godt med, englænderne er som altid dyre, men ikke særligt dygtige, og burde egentlig prissætte deres køretøjer derefter.
Italienerne laver et saftigt design, men ligesom med deres biler, så har de flere små fejl end gennemsnittet, Så har vi HD som er noget opreklameret lort i min bedste overbevisning, du betaler virkelig mange penge for ingenting, Så har vi kineserne og koreanerne, deres cykler har altid været noget lort, det er blevet bedre, men stadig ikke godt, prisen er dog derefter, så det kan vel dårligt komme bag på nogen.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
2. Indian
3. Victory
Og så falder det ellers drastisk der fra...
Mit bud kan muligvis bære præg af, at jeg er ret glad for store amerikanske V2'ere
apr 2012
Rent statistisk set har de væsenligt flere fejl end de østlige mærker.
Nedenstående er snipset fra Don T's link:
nov 2008
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
apr 2017
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 20
Det lyder som om i ikke syndes at Suzuki GSX650F ikke er noget dumt bud i den klasse/type af motorcykel jeg gerne vil have. Skulle ikke nyde noget af en chopper, jeg er mere til gode køreegenskaber.
#13 jeg holder stadigvæk på at Kia, Skoda og Hyundai er skodmærker. Jeg skulle aldrig nyde noget af at have sådan en stående i garagen. De har ingen smag men forsøger bare at efterligne hvad Audi har gjort i årevis. (Personligt er jeg heller ikke til Audi)
apr 2013
Det er ligesom når du tager i Føtex og køber Havregryn så har de forskellige slags. De har et billigt discount mærke, så har de normale Solgryn som vi alle kender og så har de nogen super dyre helse øko veganer gryn
Nogen vil bare ha det billigste og kan godt gå på kompromis med smagen mens andre skal ha det dyreste og det bedste selv om det måske ikke smager så meget bedre end Solgryn.
Sådan er det også med biler.
apr 2013
Mht. til de store Japanske mærker så er det sgu næsten det samme.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 280
Det kan du holde lige så tosset på som du vil..
Men du tager fejl.
Og nej de aber ikke efter Audi.
Det er samme selskab.
Og smag er individuelt, det er bare tåbeligt at mene at et mærke er lort fordi man ikke bryder sig om deres design! Det har intet med kvaliteten at gøre.
Og nej der er ikke noget galt med dit valg af MC.
Medmindre man skulle følge din logik, for så er det det arveste lort, kun fordi jeg ikke bryder mig om designet.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
maj 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 137
Jeg har selv en GSX 650 F, og hvis du gerne vil have den type MC (sport-touring i den lettere ende), så er det et super fint valg. Virkelig velkørende og pålidelig. Fuldt ud tiltstrækkelig power efter min mening. Og du finder nok ikke andre af samme type med tilsvarende forhold ml. pris og alder. Eneste mindre positive jeg kan sige om den er, at den er ret tung. Når du er oppe i fart er det fint, men der findes mere agile MC'er, når det kommer til lavhastighedsmanøvrer og "garageskubberi".
feb 2012
Følger: 1 Svar: 28
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
Honda
BMW.
Suzuki,
Kawasaki
Ducati
Men vil sige at lister og statistik er relative. find en konkret mc du kunne tænke dig, find ud af dens særheder osv.
ALLE mærker har haft en kunde som har haft en mandags model, men dem undgår man ved at købe brugt, de har som regel fået rettet de fejl og er good to go.
BMW har altid været anset som god kvalitet, men da jeg ikke har ejet en har jeg også bare troet det, har kørt nogen stykker og er da begejstret for måden de har kørt på.Så det jeg siger er at det der var en skod cykel for andre kan vise sig at være en super deal for dig.
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.773
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.466
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.951
Honda
Kawasaki
BMW.
Ducati
Aprilia
Jinlun
FYM
Konced
Yamasaki
..
...
....
Andet Kina lort
....
Hyosung
......
.......
Randers Trillebør
Gudenå plæneklipper
Sæbekasse bil.
Og på sidste pladsen
Suzuki
apr 2012
dec 2003
Her er Suzuki det dårligste køb hvis man ser bort fra de grønne pistasie træstammer fra Karen Wolf... de er virkeligt ulækre.
apr 2012
Trådstarter spørger efter objektive informationer og ikke "Min fætters vens nabos ekskones elskers kats første ejer havde engang en Suzuki som ikke kunne starte, så det er et lortemærke"
dec 2003
Spænd bare hjelmen om lidt starter musikken.
Rangér mærker efter kvalitet