{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.048 visninger | Oprettet:

Gamle mænd på nye cykler... {{forumTopicSubject}}

http://nyheder.tv2.dk/2017-04-04-nye-motorcykler-bringer-gamle-maend-i-livsfare

Det er åbenbart farligere at køre på ny cykel, end en brugt ged hvis man er over 45 år smiley

Mindes noget om at dødstallet var væsentligt højere i årene 2007-2010.

Er der en ny generation af "reborns" på vej?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamle mænd på nye cykler...
  • #1   4. apr 2017 Altså.. min far var sgu i den statistik, 50 år, tog kortet og købte en bandit 1300ccm. Det gik selvfølgelig galt og er i dag kørende på en Goldwing smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #2   4. apr 2017 Statistik er hjertelig.....og kan (mis)bruges til meget.....

    Vejdirektoratet har bl.a. også kørt en artikel-serie omkring dødsulykker på MC, og tordner mod "alle os" der end bare kan drømme om at køre MC.....det er tosset, farligt og burde forbydes, thi alle kører som død-og-helvede! Nå, men VD vægter deres informationer fra Rigspolitiet - og dette kommer fra National Færdselssikkerhed - som igen trækker oplysninger ud fra "Motorregistret". En noget spøgs og sjov blanding af informationer - hvor man bl.a. *OGSÅ* medtager Knallert-45 ift "hvad er en MC" og ulykker.

    Jeg gad godt se tal *UDEN* Knallert-45 medtaget.... og dette er National Færdselssikkerhed så blevet bedt om at finde frem.....

    Det ville glæde og fryde min store fede røv hvis Vejdirektoratet, FDM og andre selvfede trafik-organisationer måtte til tastaturet og beklage de fejl-artikler som er blevet postet igen og igen og igen og igen.....

    Ikke dermed sagt, at den gængse opfattelse af MC'ister ikke er selvforskyldt, for guderne skal vide, at der findes klaphatte der er uden for pædagogisk rækkevidde ift fart, adfærd og opførsel......

    Hmm........ smiley


  • #3   5. apr 2017 Hmm....Man kan også kede sig ihjel smiley Jeg har kørt mc det meste af livet og giver ikke så meget for alle de statistikker . Mange uheld sker fordi vi bliver overset i trafikken .De gange jeg har været tæt på uheld har der været biler impliceret . God sæson !! smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #4   6. apr 2017 smiley Tal lyver sjældent.....kunsten er "bare" at bruge dem korrekt!

  • #5   6. apr 2017 Da jeg var ung , var det unge mænd på gamle cykler ( BSA , Triumph Norton osv . ) . Tiderne skifter....... smiley

  • #7   6. apr 2017 Ja, fødselsdage er suverent det sundeste der findes.
    Jo flere man har, jo ældre bliver man...


Kommentér på:
Gamle mænd på nye cykler...

Annonce