Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flare Audio 'ørepropper'
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.714
    #1   14. apr 2017 Du har sikkert set reklamen på facebook - jeg synes det virker som en gang fis.

Jeg bruger selv skumpropper, og ingen af de ting de kritiserer dem for, kan jeg genkende - men jeg kan derimod nemt skyde metalpropper ned, alene på deres design.

Hvis din hjelm sidder bare nogenlunde korrekt, så er der ikke ret meget plads til at der stikker en metaldut ud af øret, så enten bliver de mast så langt ind at det gør ondt, eller også bliver de flyttet rundt når hjelmen flytter sig.
    Det ville aldrig fungere for mig.

Jeg giver under 1 krone for et sæt skumpropper når jeg køber en kasse med 250 sæt, og dem kan jeg bruge 3-4 dage på arbejdet eller 2-3 dage på MC før de skal smides ud.

• #2   14. apr 2017 Hej Sajmon.

Tak for dit svar.
    Ja, det er på Facebook, den popper op ret ofte smiley

Jeg kører selv med engangs-skumpropper, det fungerer som sådan ok.
    Det kan godt være jeg ikke har fået læst ordentligt på det, men jeg havde en idé om at de var 'noise-canceling' så f.eks vindstøj ville blive elimineret?

• Sajmon ™

#3   14. apr 2017 Så skal der jo være elektronik og højttaler og mikrofon i dem, som så kræver batteri og lade elektronik...

• #4   14. apr 2017 #3: Det giver ret god mening smiley Men kunne jo være der var opfundet noget nyt, nu hvor vi kan sende folk til månen og hvad ved jeg smiley

• Sajmon ™

#5   14. apr 2017 Nu har jeg ikke selv facebook, så det er ikke en reklame jeg ser andet end på andres PC'er, men de ser dem hele tiden så snart de er i MC grupper. smiley

Ja det er helt sikkert muligt der er opfundet noget nyt og smart, men prisen dikterer at det ikke er tilfældet. smiley

• #6   14. apr 2017 noise-canceling??

er det ikke noget ala talefilter/musikerhøreværn , altså at det sluger/dæmper de larmende frekvenser og slipper andre igennem passivt ?

har selv haft propper med talefilter i da jeg var på fabrik , det virkede bedre en de bilige skumpropper

skal dog siges at jeg ikke har orket at trawle hjemmesiden igennem smiley så ved ikke om hvordan det funker eller ikke gør

• Sajmon ™

#7   14. apr 2017 Lad mig lige slå fast at jeg ingen erfaring har med dem, men at jeg bare er skeptisk overfor den slags, baseret på erfaringer med nok 15 forskellige slags ørepropper igennem årene..

• #8   14. apr 2017 har du prøvet med forskellige passive filtre s@jmon ?

dem jeg fik lavet var med talefilter , det virkede ok i forhold til skum , de dæmpede ca det samme på støjsiden , tror nok skum var 1-2 db bedre i dæmpning , men med filter kunne man tale med kollegaer uden at råbe da almindelig tale var dæmper 14-15 db mindre (mener jeg )
    men i det store hele så var de støbte bedre for mig efter en 12 timers vagt en dem af skum , ikke så generende og var ikke træt på samme måde (af ikke at råbe? smiley smiley )

• Sajmon ™

#9   14. apr 2017 Jeg bruger Moldex Spark Plugs - de er lige så gode eller bedre end mine Phonak støbte, med 3 forskellige filtre i.
    Phonak kan jeg ikke køre med når jeg bruger min MC hjelm, for den flytter åbenbart rundt på hele mit fjæs, så mine ører er totalt smadrede efter 10 min.

Så jeg bruger ALTID skumbøfferne. Men der er naturligvis forskel på folk - mine øregange er også temmelig mærkelige...

• #10   14. apr 2017 Jeg har et par og er ret godt tilfreds med dem. For mig dæmper de helt perfekt. Støj fjernes men kan stadig høre f.eks. udstødning og tale. De kan dog godt irritere ørene lidt efter mange timers kørsel, hvis ikke de sidder korrekt.

• #11   15. apr 2017 http://www.ebay.com/itm/DIY-Custom-Molded-Earplugs-Make-Your-Own-Personal-Fit-Earplugs-Motor-Sports-etc-/232297692293?hash=item3616057c85:g:GxAAAOSwHnFVrqYo&vxp=mtr
    her er et alternativ der virker fint, bruger dem også på job. de er lige til at lave selv. det tager ca 15 min også passer de lige til dine ører

• #12   15. apr 2017 De skulle bare være med en snor i, så de var nemme at trække ud, og man vidste hvor man havde dem når de ikke sad inde i øret.

• #13   15. apr 2017 når man laver dem selv kan man både sætte snor i, der er også nogle der har lavet dem med musik i.
    https://www.youtube.com/watch?v=wwcREI7L-w8

• #14   15. apr 2017 Mener der er et firma i USA eller UK der sender et kit hjem til en, man laver så selv afstøbning, sender dem tilbage og de laver en nøjagtig kopi i det materiale der er det man bliver enige om passer til ens situation/behov. (måske var det Kina)
    Og nogen sælger også de kit med højttalere i, har set det på youtube engang, tror de kostede 4-500 kr.

• Milton R
    Milton R Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #16   15. apr 2017 Hvad med at prøve et par Jet Ears? De fungerer godt til mange formål, måske også til færdsel på motorcykel. Det er da værd at prøve og duer de ikke til dette formål, er de gode til brug ved flyvning, hvis man har øresmerter ved take off og ved landing.
    Da de dæmper godt for lyden, er der nogen, som har glæde af at benytte dem som høreværn ved musikkoncerter / festivaler o.l. for at forhindre øreskader, så som tinnitus og nogle bruger dem også om natten, hvis naboerne holder fest og man selv gerne vil sove eller hvis man har en "støjende" partner.
    De kan studeres og bestilles på www.jetears.dk

Kommentér på:
Flare Audio 'ørepropper'

Annonce