{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

Værktøj til Mc værksted/garage! {{forumTopicSubject}}

Hej MCG! Jeg er pt. ved at lægge sidste hånd på en garage til min Gixxer, kommer til at være fuldt isoleret og opvarmet, så jeg kan skrue det meste af året!

Jeg har dog allerede værksted i vores kælder hvor alt mit værktøj derfor også er opbevaret - men da jeg ikke vil rende i pendulfart fra garage til kælder hvert andet øjeblik for at hente værktøj, så må jeg købe noget til garagen! smiley

Spørgsmålet lyder derfor: Hvis du skulle prioritere 10-15 stk. håndværktøj mv. som du gerne ville have ved hånden når du skulle rode MC, hvad skulle det da være!?(bemærk at f.eks. et fastnøglesæt eller topnøglesæt, tæller for ét stykke værktøj!) Kompressor er allerede en del af pakken, det samme er en højtryksrenser, så disse behøver ikke blive prioriteret smiley

Alle gode forslag modtages, ville gerne ville det rette værktøj første gang, så jeg ikke køber dobbelt af noget, jeg måske ikke får brug for smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værktøj til Mc værksted/garage!
  • #1   17. apr 2017 Jeg ved godt det lyder helt tosset: men hvorfor køber du dobbelt? Hvorfor ikke bare HENTE det værktøj i kælderen du rent faktisk skal bruge? smiley

    Det kunne endda løses med en fiks lille ting: en værktøjskasse smiley

    Men anyway - det kunne da være det her:

    1) Topnøglesæt
    2) Ringskraldenøgler
    3) Skruetrækkere
    4) Torxskruetrækkere
    5) Skruemaskine(?)
    6) Tænger
    7) Hammer
    8) Svensknøgle
    9) Nedstryger
    10) Skævbider
    11) Magnet-udtræks-dims
    12) ...
    13) ...
    14) ...
    15) Oplukker


  • #2   17. apr 2017 http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Handvarktoj/Topnogler-og-Trakvarktoj/Topnoglesat/Kompakt-topnoglesat--46-dele-2000035259/

    Jeg fik sådan et i gave og tænkte" jeg har da et lille topnøglesæt " MEN jeg er blevet rigtig glad for det, til bilen og knallerten/mc-en og ,indenfor i hjemmet , hvor der skal strammes en skrue. Det dækker forholdsvis bredt.Derudover ville jeg nok købe nogle fastnøgler, enten extra lange eller extra korte, så dækker man sig godt ind til senere, hvor man har brug for den der lidt specielle nøgle, der lige skal til for at komme til, på besværlige steder.


  • #3   17. apr 2017 unbaco T-nøgler, værktøj til hjulaksler, løfte bukke og lift, 1/4 topnøglesæt med unbaco toppe, oliebakke, dæktryksmåler, multimeter, kædeværktøj

  • #4   17. apr 2017 #1 Du har helt ret, men jeg kender mig selv, hvis jeg først begynder på det, så får jeg spredt mit værktøj ud og det ender med at ligge alle mulige andre steder end der hvor det skal ligge! Værdtøjskasser duer ikke for mig, det går lige i OCD`en haha, en værktøjskasse er organiseret rod, det er no go smiley

    Du har ret Mikkel, det er faktisk er super fint lille sæt det der, der er det meste man har brug for til basisopgaver, og ja, et fastnøglesæt er givet, havde faktisk tænkt på et sæt af dem der ligesom har et knæk, istedet for at være lige som de normale er!


  • #5   17. apr 2017 Det er faktisk super godt du nævner det Preben, Umbraco T-Nøgler mangler jeg faktisk, har bare alm. umbaco skruetrækkere, men de der noget sat til efterhånden, tror det bliver en udskiftning til T-nøgler istedet!

    Når du skriver værktøj til hjulaksler, hvad mener du så, taler vi et lejeaftrækker sæt, eller!??


  • #6   17. apr 2017 Som #1
    12 moment nøgler
    13 lift
    14 køleskab


  • #7   17. apr 2017 Værktøj til afmontere hjul og dermed aksel, på min er det 36/32 mm møtrik, de fleste andre bruger en stor unbacotop og ja T-nøgler kan man aldrig få for mange af.

  • #8   17. apr 2017 Jeg har samme problem. 45 meter hen til garagen, lille værkstedsbord i kælderen.

    Alt bygge værktøj er i kælderen, alt mekanik værktøj er i garagen. Mangler jeg noget i kælderen, henter jeg det i garagen, og skriver det på indkøbssedlen, så der kan komme et eksemplar tilbage i garagen.

    Hvis jeg skal bygge noget i garagen, så overlever jeg at gå en ekstra gang


  • #9   18. apr 2017 Ja, jeg havde gjort som #8: Start med at hente det du skal bruge når du har brug for det og skriv ned hvad du låner. Efter 1-2 måneder så har du indkøbslisten med de ting du bruger mest!

  • #10   18. apr 2017 15 #bajere
    16 # en bidsk schæfer til at holde krullemutter og indbrudstyve ude


  • #11   18. apr 2017 Af hvad der ikke lige er blevet nævnt men som kan være rart at have på hånden:
    Ornepik til udtrækning af knækkede skruer
    Boremaskine m. HSS bor.





  • #12   18. apr 2017 fastnøgle sæt x2, du kommer ikke langt med 1 sæt. topnølgesæt med lange toppe er os guld vær

Kommentér på:
Værktøj til Mc værksted/garage!

Annonce