1.220 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Yamaha yzf r125 eller Aprilia rs125 Yamaha yzf r125 eller Aprilia rs125

hej jeg er snart færdig med min køretime og teori undervisningen og skal snart kigge på en 125 da jeg tar til a1 men efter jeg har bestået a1 skal jeg igen til
november igang med a2 hvis det kan lade sig gøre ?? og ville spørge hvad i vil sige er Bedst teorien går fint og det gør køretimerne også skal til mørkekørsel 9 maj og teori prøve den 17 maj ?? og ville derfor høre hvad jeres erfaringer er med dem ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Yamaha yzf r125 eller Aprilia rs125
  • #1   29. apr 2017 så handler det vel bare om hvad du nemmest kan sælge igen til næste forår, for der vil du jo alligevel ha´ noget større.
    ps. held med kortet

• #2   29. apr 2017 Jo tak jan smiley

• #3   29. apr 2017 Hør din kørelære ang det med kørekortet, altså om du kan starte når du bliver 20 - eller om du skal vente 2 år ( http://koerekort-guiden.dk/motorcykelkoerekort )
    Jeg har lidt svært ved at forstå det..

Kender en som har en YZF R125 - Hun er meget glad for den, så helt sikkert en fin starter. Men prøv inden du køber, altid prøvekør de cykler du kigger på.

• #4   29. apr 2017 hej Mikkel jeg kan starte med a2 mellemstor motorcykel når jeg er 20 og er 19 og bliver 20 til den 12 Januar kan starte 3 mdr før :):)

• ålle
    ålle Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 2 Svar: 34
    #5   29. apr 2017 Hej Wenmin.
    Jeg vil bare lige gøre dig opmærksom på at du kan tage a2 når du bliver 20, men du skal starte HELT fra bunden, fordi du ikke har 2 års erfaring på a1.
    jeg står i samme situation, og jeg gider ikke betale fuld pris for a2, når jeg kan nøjes med en køreprøve her om nogle måneder..

• #6   29. apr 2017 nej ålle tror der står mindst 2 år smiley min kørelærer sagde også at jeg ikke skal starte fra bunden af smiley

• #7   29. apr 2017 Som jeg forstår det fra politiets hjemmeside og fra det link jeg giver, så kan du få A2 på to måder:

1: Have haft A1 i min. 2 år, og bestå derefter praktisk prøve til A2

2: Starte på A2 kortet som 20 årig (uden at have A1)

Ved ikke om man så kan starte fra bunden og tage A2 (altså betale hele kørekort prisen) eller om der ikke er andre muligheder, end at vente 2 år med A1.

Jeg ville få det på skrift af din kørelære, og hvis det så ikke er mulig, kræve pengene tilbage og droppe kørekortet, og så starte på A2 (Så du kun betaler for 1 kørekort)

• #8   29. apr 2017 Jeg har haft en Aprilia RS 125 i næsten 2 år, og den har kørt upåklageligt og altid været en fornøjelse, jeg kan klart anbefale dem. Den eneste ulempe er at italienske reservedele er rimelige krydret i prisen smiley

• #9   29. apr 2017 Okay kan se du har den helt gamle model er den bedre end de nye modeller af rs125 eller er det på samme måde smiley

• #10   29. apr 2017 Jeg har ikke erfaring med de nyere modeller desværre - Jeg var bare heldig at få en god handel på et godt tidspunkt derfor havde jeg en ældre model.

En klar forskel er jo selvfølgelig udseendet, dog er motoren også blevet opgraderet til en nyere Rotax med årene. men grundlæggene er det den samme gode solide 2 takter - Husk på, den har jo 34 hestekræfter, hvorimod en Yzf kun har 15 mener jeg.

Så du skal drosle Aprilia'en, dog kan man fjerne den igen efter syn, så den har 34 heste igen (y)

• Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

Emner: 2 Svar: 18
    #11   29. apr 2017 Du skal enten vente til du har to års erfaring med A1, eller også skal du tage det HELT forfra når du fylder 20. Hvis din kørelærer siger andet, har han enten misforstået reglerne, eller så vil han bryde reglerne og fx skrive under på at du har været igennem teori igen uden du har været det.

• Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

#12   29. apr 2017 Rettelse: Efter at have undersøgt det har jeg fundet frem til, at teoriprøven gælder i 12 måneder, så det er kun køretimerne du skal have igen. Min fejl smiley

• #13   29. apr 2017 22. Kørekort til kategori A2 kan udstedes til en person, der er fyldt 20 år, jf. dog stk. 2 og 3, og

1) har mindst 2 års erfaring som fører af lille motorcykel på baggrund af et kørekort til kategori A1 og herefter har bestået en praktisk prøve på en motorcykel, kategori A2, jf. bilag 5, eller

2) uden tidligere at have erhvervet kørekort til kategori A1, har gennemført køreundervisning og bestået en køreprøve til kategori A2 på en motorcykel, kategori A2, jf. bilag 5.

Stk. 2. Kørekort til kategori A2 kan udstedes til en person, der er fyldt 18 år, og har gennemført køreundervisning og bestået en køreprøve til kategori A2 på en motorcykel, kategori A2, jf. bilag 5, når vedkommende er ansat, værnepligtig eller frivillig i forsvaret, hjemmeværnet eller det statslige redningsberedskab. Indtil den pågældende fylder 20 år, giver kørekortet alene ret til at føre køretøjer i tjenesten.

Stk. 3. Kørekort til kategori A2 kan udstedes til en person, der er fyldt 18 år, og har gennemført køreundervisning og bestået en køreprøve til kategori A2 på en motorcykel, kategori A2, jf. bilag 5, når den pågældende er mekaniker eller lignende, eller kørekortet er til brug for en uddannelse som mekaniker eller lignende. Indtil den pågældende fylder 20 år, giver kørekortet alene ret til at føre køretøjer, der afprøves i forbindelse med reparation eller vedligeholdelse.

https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=169280

• #14   29. apr 2017 Reglerne er svære at forstå, og mange tolker dem forskelligt.

Vedr A1 til A2 ser det ikke ud til at du kan slippe med en praktisk prøve for at opgradere.
    Det ser ud til at du skal have 2 års erfaring eller skal forfra med undervisningen..

Og ja selvom din kørelærer siger noget andet, så kan de sagtens tage fejl (min kørelærer havde ihvertfald ikke styr på reglerne vedr a2 til A)

• Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

#15   29. apr 2017 #10 - Reglen med maks 34 heste er efter de gamle regler. Han må maks kører med 15 heste og 125cc, og det er ikke tilladt at drosle desværre. Så han må ikke køre Apriliaen med A1

• #16   29. apr 2017 #15, det er ikke korrekt, det er tilladt at drosle til 15 hestekræfter, jeg har selv udnersøgt sagen da jeg købte den MC

• Mikkel
    Mikkel Tilmeldt:
    nov 2016

#17   29. apr 2017 Hold kæft nogle indviklede regler smiley
    Du har jo ret. Det er kun cc der fast maksimum på, som man ikke må drosle ned, det havde jeg lige overset.

Min kørelærer havde da ikke styr på en skid kan jeg godt høre

• ålle
    ålle Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 2 Svar: 34
    #18   29. apr 2017 held og lykke med at drosle cc smiley

• #19   30. apr 2017 Jeg tog A1 i sin tid og opgraderede til a2 kun ved køreprøve efter 1 år og 8 måneder, så man skal ikke have 2 års erfaring mellem a1 og a2, det er kun fra a2 til a. punktum.

• #20   30. apr 2017 tænkte jeg nok smiley

• #21   30. apr 2017 19#
    Godt der kom styr på det! Reglerne er som sagt lidt kringlet formuleret..
    Det er dog ikke korrekt hvad du skriver mht opgradering fra A2 til A smiley
    Der er erfaring kun relevant hvis du vil have A inden du er fyldt 24 smiley

• #22   30. apr 2017 #21 hvad er der at misforstå? 2 års erfaring er kun relevant hvis du går fra a2 til a.

• #23   30. apr 2017 Du skriver:
    "Så man skal ikke have 2 års erfaring mellem a1 og a2, det er kun fra a2 til a. punktum."

Og jeg svarer at det ikke er korrekt at man SKAL have 2 års erfaring for at opgradere fra A2 til A..

Jævnfør 22 i kørekortbekendtgørelsen, er der heller ikke noget der tyder på at man kan opgradere fra A1 til A2 kun ved praktisk prøve UDEN 2 års erfaring.
    At det tilsyneladende ikke forholder sig sådan i praksis er jo kun fedt! smiley

Kommentér på:
Yamaha yzf r125 eller Aprilia rs125

Annonce