{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Stald Tips {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Jeg var lige ude for at skulle smøre min kæde, og det tog mig godt nok lang tid at regne ud, at når den stod på central støtteben, så skal den stå i 1. gear for at få kæden til at køre rundt.
Derfor kom jeg i tanke om, at jeg nok ikke er den eneste, som tumler med sådanne problemer. Og at mange, ikke mindst undertegnede, ville være glade for at få selv de simpleste cowboy tricks.
Så derfor bare fyr ind, hvis i kan huske noget af det i gik og var i tvivl om dengang i startede, og senere har fået svar på.

På forhånd tak. Søren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stald Tips
  • #1   4. mar 2007 køb en baghjul-løfter; eller få en kammerat til at hjælpe

• #2   4. mar 2007 Mht. at smøre kæden...
    Så er det "mest optimalt" at kæden er "varm".. Efter en lille tur.. Så trænger olien bedst ind.. (Blev jeg belært, da jeg købte deo'en)...
    =8o)

Meen.. Der kan godt gå lidt tid, med at skubbe rundt med cyklen hvis man ikke har et stytteben eller baghjulsløfter.. LoL

/Rass

• #3   4. mar 2007 Pas nu for guds skyld på med klude børsten og lignende, hvis I lader motoren rotere kæden, mens I renser og smører.

Jeg har en tidligere kollega, der saksede det halve at yderste led på fiire af højre hånds fingre på den måde - PAS PÅ!!!

• #4   4. mar 2007 >Knud<

Puuha.. Det gør ondt bare ved tanken....
    Jeg holder mig nu til baghjulsløfteren og drejer hjulet manuelt.. Så "spytter" man ikke så meget.. ;o)

• #6   4. mar 2007 Knud: Fy for h*lvede... :|

Søren: Et lille cowboy trick: Hvis du har fået noget kædeolie på fx bagfælgen som du gerne vil have af (det oplever du sgu nok før eller siden - kan se du har hvide fælge ;)) så køb noget ganske alm. lampeolie. Det kan fås til 18 kr for et par liter, og tager kædeolie med et snuptag. Bare lidt på en klud, og så køres den en enkelt gang over pletten/pletterne og væk er de smiley

Hygge

• #7   5. mar 2007 Måske er det kun mig der har oplevet det. Men baghjulet kan godt dreje rundt, dog i meget moderat tempo, blot ved at give gas når cyklen står på centralstøtteben. Så ryger fingrene i hvert fald ikke umiddelbart, og olien blir heller ikke slynget af med det samme.

Mvh Jacob

• #8   5. mar 2007 Jeg har så kun sidestøtteben, jeg smører det jeg kan nå til, trækker den lidt frem eller tilbage, og smører lidt igen.

• #9   5. mar 2007 Jeg smører min når jeg har været ude og køre en tur, og den ser ud til at trænge. Så er kæden varm, og den ryger lige på en baghjulsløfter og 1. gear, så triller det fint rundt.

Ingen problemer der.

• #10   5. mar 2007 Jeg har aldrig motoren kørende, når jeg smører min kæde..
    Den ryger op på en baghjuls løfter og så bliver baghjulet kørt rundt via håndkraft..
    Jeg tror jeg ca. ville spare 10 sek. ved at tænde motoren og lade den køre i gear - og de sek. behøver jeg ikke spare...

• #11   5. mar 2007 Jeg vil da også mene, at det er lidt for dumt at bruge motoren til at dreje hjulet rundt. Synes ikke det er så galt at dreje hjulet med håndkraft!

• #12   5. mar 2007 hvis man ikke har RIGTIG svage armen, kan man nok klare at dreje hjulet med håndkraft smiley

• #13   5. mar 2007 Har i ikke overvejet et automatisk kædesmørrings system ?
    Har selv brugt ScottOiler på et par af mine tidligere cykler, og det har jeg været glad for, monteringen er ikke raketvidenskab smiley

Kommentér på:
Stald Tips

Annonce