{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.743 visninger | Oprettet:

Dæk til Road racing {{forumTopicSubject}}

Hej der ude!

Jeg står og skal skifte dæk på min gsxr 1000 k8 og i den forbindelse har jeg tænkt over hvad er bedst hvis man er ligeglad med pris og leve tid men kun tænker på at holde svinet oppe og ikke ryge ned på siden.

Har overvejet lidt følgene dæk:

bridestone rs10
bridestone bt003
dunlop q3
pirelli supercorsa sp v2

Hvad er bedst ? Er der nogen der er bedre ? Kom med jeres begrundelse og erfaringer samt meninger. ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk til Road racing
  • #1   8. maj 2017
    Bridgestone S21. Kører selv på det og det er et super dæk


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #2   8. maj 2017 Mine erfaringer:

    RS10 slides ret hurtigt, men står ok fast - ikke pengene værd.

    BT003 er noget af det værste pis jeg nogensinde har haft på min cykel. Dårlig feedback, dårlig føling og alt for svære at trimme ind med dæktryk kontra banetemperatur.

    Q3 har jeg ikke prøvet - jeg har derimod kørt mange kilometer på Dunlop SportMax GP D212 og 211. De er super nemme at trimme ind med dæktryk kontra banetemperatur, har mega god feedback og holder temmelig længe.

    SuperCorsa har jeg heller ikke prøvet - men jeg hører meget blandede oplevelser med dem.

    Jeg har for nogle år siden også kørt på Pilot Power Cup VA / B - det er også et godt dæk. Billigt og bredt grænseområde, så det advarer tidligt.

    I nyere tid er gade sportsdæk blevet så gode at mange kører på dem - f.eks Bridgestone S21. Selv 190+hk (på baghjulet - dvs rimeligt pumpede) cykler river dem ikke i stykker som man måske ville frygte...


  • #3   8. maj 2017 Skal det kun bruges på bane, og kun når der er tørt ?

  • #4   9. maj 2017 Så det er uden tvivl Supercorsa , har prøvet den i mange år uden prob. den slides hurtig hvis du køre stærk i(i sort gruppe) R 10 er også en fin dæk

  • #5   9. maj 2017 Jeg kører på RS10 på min cbr600rr på gaden + lidt trackdays - jeg er super tilfreds - mit sidste bagdæk holdte ca 3000 km.

    de kræver lidt varme, men synes jeg kan få dem nogenlunde hurtigt op i temperatur smiley


  • #6   9. maj 2017 3000 km. det var dælme ikke mange km. der var i det bagdæk

  • #8   10. maj 2017 Brian s: kun på offentlig vej og kun når det er tørt.

    Ja jeg ved godt det er forkert at bruge offentlig vej som en racer bane. Men det er en helt anden ting vi snakker om her.

    Hvad ville det ultimative dæk valg være hvis du skulle køre road race på offentlig vej i tørvejr og økonomi var underordnet på dæk.


  • #9   10. maj 2017 Nogen der ved hvad dem der køre Isle of Man TT køre med af dæk ?

    Det må næsten være de bedste tænker jeg da det jo er race på offentlig vej ?


  • #11   10. maj 2017 Altså i TT løberne Dunlop er oficiel sponsor derfor de brug Dunlop KR 106 og 108 til senior og superbike og Dunlop D212 GP ( gade dæk ) til superstock, supersport og mindre klasse

  • #12   10. maj 2017 Dem der køre TT gør det jo ikke på gade dæk.. Og du kan jo ikke køre på slick på gaden ( uanset hvor skrap du selv mener du er, så bliver de kolde og du vælter) desuden så holder et bane dæk jo kun 2-400km ..

    Du skal bare have et godt sportsdæk ..

    Men synes da bestemt du skal bruge en weekend på et trackday arrangement. Her kan du teste dine evner på slicks ... Nogen tror det eneste det drejer sig om er at være sindssyg nok.. De glemmer at det er svinghastighed og nedbremsninger der holder varme i gummiet , ikke høj hastighed ligeud.. Og det kan godt være svingene på søndagsturen føles MEGET hurtigte, men det er laaaaaangt fra bane hastigheder. Hvor en del går tilbage på sportsdæk efter at have prøvet slicks, simpelthen fordi de ikke er hurtige nok til at holde dem varme smiley


  • #13   10. maj 2017 Hvor kan man køre trackday ? Har undersøgt det men uden at finde frem til noget.

    Så et sæt dunlup q3 ville sikkert være bedst


  • #14   10. maj 2017 https://youtu.be/Dror1t-h5Bc

  • #16   10. maj 2017 Det godt nok kun r6. Men han siger q3 bliver hurtigt varme og lyder som om de er ret gode med den teknologi der ligger i dem.

  • #17   10. maj 2017 Trackday http://www.sydskanesemse.nu/

  • #18   10. maj 2017 Tjek www.zenergyracing.com
    Hvis du er typen med kort lunte kan du tage med på Mantorp fredag.lørdag og søndag smiley smiley smiley
    Ellers køre vi på knutten om et par uger.

    Men du skal vide det er STÆRKT vanedannende smiley


  • #19   12. maj 2017 Jeg er forvirret...du spørger til banedæk, hvorefter du siger du skal køre på landevej...Hvis du skal køre rigtig track day, skal du gøre som Sajmon siger.
    MEN skal du i virkeligheden køre landevej og en track day om året, så skal du tage et Metzler 01, Brigdestone T30 evo eller tilvarende. Og de kan sagtens køre en trackday. OG du kan være frisk på landevej. Husk at racedæk ikke står godt fast på landevej, det er for svært at få varme i dem.


  • #20   12. maj 2017 Kørt én trackday. Overvejer nu kraftigt at sælge min gadecykel. Det bliver aldrig det samme igen smiley Pas på!

Kommentér på:
Dæk til Road racing

Annonce