{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad gør vi??
  • #1   6. mar 2007 Har prøvet at en bilist bevidst åbnede døren da jeg kom kørende forbi ham ved kø-kørsel på motorvejen....

    Drabsforsøg ?


  • #2   6. mar 2007 Altså det er ikke nemt at gøre noget , livet går sin gang...man lever og dør
    PS. bilister kører bil , MCister kører mc...



  • #3   6. mar 2007 se længere frem og tænk som om alle andre i trafikken er idioter ... så lever man måske længere

  • #4   6. mar 2007 Efter mit første uheld, har jeg vænnet mig til at køre
    efter devisen " de andre trafikanter ser mig ikke og
    hvis de gør tror de jeg køre på knallert". Det er jo
    heller ikke blevet nemmere for billisterne efter at ALLE
    motorkøretøjer skal have lys på. :-))


  • #5   6. mar 2007 Kom vi maler allesammen vores motorcykler hvide smiley
    havde engang en VFR i hvid , den er effektiv og en enkelt bilist stoppede engang fordi jeg blinkede til overhaling...
    godt grin smiley
    men har aldrig haft så få uheld som da jeg havde den cykel ...


  • #6   6. mar 2007 Jan, med alle de gange du bliver overhalet inden om - ligger du og kører 100 i venstre bane på motorvejen, eller?

  • #7   6. mar 2007 standser cyklen står af smadre side ruden , ommøblere hans ansigt om til mcdonalds klovn og pisser i hans tank.



  • #8   6. mar 2007 Tja, det er ikke kun de civile motorcyklister, det går ud over:

    (link fjernet)

    K.


  • #9   6. mar 2007 Man skal huske at være meget opmærksom mpå bilernes blinde vinkler - NØJ, både jeg og bilisterne er blev forskrækket - Jeg når de pludselig trækker ud - og dem når jeg er dukket op af "ingenting"

    __________
    Jakob


  • #10   6. mar 2007 Kunne godt tænke mig at man indførte noget med at mcér
    eller scootere kørte med en anden farve i forlygten, men det er nok svært.
    men reglen om at køre som om alle de andre er nogle pap hoveder er faktisk god, aldrig antage at de har set dig eller holder tilbage.


  • #11   6. mar 2007 Sidste år, som var min første sæson på MC, og jeg havde flere episoder hvor det var meget tæt på.
    En dag i en rundkørsel kørte en sort BMW med 5 danskere af fremmede herkomst lige ud foran mig mens jeg var på vej rundt (det kan jo ske ved et uheld). Jeg måtte bremse vildt, og var lige ved at styrte. Inde i bilen var de ved at dø af grin og flere af dem sad og gav mig fingeren (ergo helt sikkert ikke et uheld). Så kom jeg i tanke om min onkel som havde prøvet at køre sidepejlet af en bil blot ved at løfte højre ben og så ellers bare give gas. Som tænkt, som gjort den store BMW mistede et sidespejl og så fik de lige en finger med på vejen.

    Jeg er normal en meget stille og rolig bilist, som har stor tålmodighed i trafikken, men sådan noget pis vil jeg ikke finde mig i.


  • #12   6. mar 2007 Køb og monter Vibra-Lys - det siges at det er særdeles effektivt.

  • #13   6. mar 2007 hehe Kristian... det er sku godt gjort smiley

  • #16   6. mar 2007 Vil vil gør alle opmærksom på at mit sidste inlæg var en spøg,, hvis der var der var i tvivl.

    Men når der en bilist er bevist laver noget lort for på den ene eller anden måde vil hændre os i at komme frem i trafikken er måske ikke klar over hvor farligt det er, og det faktisk kan slå en ihjel.

    Som med Strada hvor de forsøger at klippe ham og presse ham ind under en lastbil.

    Det fortjener 100 % at få knaldet nogen tænder ud uden pis,, eller måske en uges tid i en hospitals seng ville ændre deres tankegang, for selv samme personer der forarvet over en der kører en cyklist ned, selvom det præsis det samme...


  • #18   6. mar 2007 Man kan også passere bilisten der lige har forsøgt at dræbe én.., og så sparke sidespejlet af, for de bruger det umiddelbart ikke !

  • #19   6. mar 2007 Nu har jeg kun haft en sæson på min bike.

    Generelt gælder at jeg ikke bliver overset - måske det er lyden der gør det :0)
    Når det alligevel sker, så sørger jeg for at gøre opmærksom på at de er fuldkommen inkompetente til at køre bil. Man kan lave mange fakter m.m. som ikke er til at misforstå smiley

    Nå men ganske få gange har jeg oplevet at blive chikaneret i form af de ligger for tæt op af røven på mig. I de tilfælde får de også en pæn hentydning om at de er på afveje smiley
    Ellers kan jeg ikke huske at have oplevet noget.

    Men til gengæld oplever jeg masser at positive henvendelser, kommentarer osv. i trafikken.

    Men jeg bryder mig ikke om at blive chikaneret for alvor og det har jeg heldigvis til gode.


  • #20   6. mar 2007 vælter man ikke af cyklen så?

  • #22   6. mar 2007 Spark side spejlet af? Den var god. Den kan du tro jeg skal huske smiley

  • #23   6. mar 2007 Hvis man i en situation føler sig usikker på om billisten overhovedet har set en, sideveje, overhalinger osv, så kør med lang lys.

    Så er de da ikke i tvivl om at der kommer et eller andet hurtigtgående (MC, Kuglelyn,Tog)


  • #24   6. mar 2007 pas på med det der sparken sidespejle af ... den går ikke på visse modeller af Opel Vectra .. kender een der prøvede .. han brækkede anklen ..

  • #25   6. mar 2007 kører med langt lys i dagtimerne og tænker " de har ikke set mig "...det er man sgu nød til, det er sørgeligt, men sådan er det.

  • #26   6. mar 2007 jeg har engang flået et sidespejl af en bil da fjolset inde bag roret forsøgte at presse mig ud i rabatten og koen derinde sad bare og grinede , det holdt op da jeg knaldede hånden ind på spejlet og det fløj af helvedes til.
    har en anden gang hamret foden ind på en bildør da ahn forsøgte at vælte mig ved et lyskryds hvor jeg holdt midt i kørebanen for rødt lys.
    har også jagtet en bil gennem det meste af århus fordi han kørte så tæt på min kæreste og jeg, hun sad bagpå og han klaskede hendes lår med spejlet og ramte mit sidespejl..

    jeg blir satme så arrig når amn forsøger at slå mig "ihjel" i trafikken, jeg skal nok selv bestemme hvornår jeg ikke vil være her mere, den beslutning er min og ikke andres


  • #27   6. mar 2007 Ja selvom fronten på min mc er HVID syntes jeg nu jævnligt at man oplever at bliver overset.... men har været så heldig indtil videre at have læst trafikken - så jeg har undgået "konfontrationen".
    Mit råd er se langt frem og orienter dig meget ofte om trafikken bagved/på siden af dig... og så tænk på at ingen af dem har set at du er der... sådan er livet på mc..
    Jeg kan godt forstå at det kan være svært for nye unge mennesker der lige har fået kortet... da de jo ingen kørselserfaring har fra f.eks. bil - men hvis de har bare lidt så udnyt det.... og pas rigtig godt på jer selv derude...


  • #28   6. mar 2007 sidste år var der en der kørte ud foran mig.. og der kom en bus fra den modsatte side.. han snakkede i mobil tlf... jeg nåede og køre udenom og slap for bussen... så fik han bare fingeren. så kan han lære det...

  • #29   6. mar 2007 kim: ja ik:-) han skal da ikke køre foran bekir.. er han dum eller hvad:-)

  • #30   6. mar 2007 hehe jeg monterer baseball-køller og oversavede jagtgeværer og feltspade på min cykel så ved de hvad der venter hvis nogen skulle prøve smiley

  • #31   6. mar 2007 Der er ingen tvivl om dette er en diskussion hvor alle har en mening og alle har sikkert prøvet at blive overset.
    Personligt mener jeg ikke at man skal ryge helt op i det røde felt fordi man bliver overset. Det kan ske, jeg ved da også selv fra den gang jeg ikke havde MC kort at det nogen gange har været svært at se en MC og andre gange kommer de også bagfra som skudt ud af en kanon hvor man slet ikke har en chance for at se dem.

    Vi er de små bilister og vi skal altid være på vagt, man kan bare ikke være på vagt over for de bilister som ”skider” på MC’er. De skal straffes med en bule, et sidespejl eller et par på hovedet.


  • #32   6. mar 2007 Jeg blev overhalet i et venstre sving i sidste uge, i den her tid med regn osv åbner jeg ikke helt for rullen når jeg skal ud i et sving, det mente han vist gik for langsomt.

    Forrige uge svingede en gammel kost ind foran mig fordi hun havde travlt med at vinke til en anden bil, hun fik hornet og lidt rysten på hovedet af mig.

    Og så har jeg ikke engang haft kortet i et ½ år haha.


  • #33   6. mar 2007 Ja man skal passe på at man som mange cyklister ikke bare stoler blindt på færdselsreglerne, hvem der skal holde tilbage for hvem o.s.v.

    For ligesom med cykler så er det jo ikke så fedt at ligge på asfalten og have ret med knækket arme og ben eller værrere!!!


  • #34   6. mar 2007 Jeg tror det er en god ide med det der vibralys eller xenonlys. Jeg skal snarest muligt have xenon på min....ved godt det ulovligt, men den chance tager jeg gerne.

  • #36   6. mar 2007 lige et indlæg mere for mig - sjovt nok har jeg en anden opfattelse når jeg kvajer mig derude i traffikken. Folk er meget mere tilgivende og imødekommende end når jeg sidder i bilen.
    Folk er yderst venlige smiley Ved ikke om de ikke tør andet men det er super fedt :0)


  • #37   6. mar 2007 ja ja de griner og smiler fordi de ved det dig der bløder hvis der sker noget

  • #38   6. mar 2007 kim: det ikke en opel. 3 tyrker i. hedder det.. smiley

  • #39   6. mar 2007 Min kørelærers bedste råd til at overleve som MC'ist: Kør som om du var usynlig!

    Jeg er blevet overset 2 gange, men heldigvis aldrig chinkaneret.

    PS: Før jeg selv fik MC syntes jeg at andre MC'ister var fucking provokerende psykopater med et dødsønske! hehe, så jeg forstår egentlig godt hvordan mange bilister tænker...


  • #40   6. mar 2007 For en del år siden var 2 kammerater og jeg på MC-tur til Gardasøen. Med ca 140 km/t blir vi overhalet af en svensk familie i en Reanult Espace. Åbenbart synes faderen ikke at MC'ister skal være på vejene, så han skærer hårdt ind foran os, således at vi alle 3 nærmest må blokere bremserne for at undgå bilen og hinanden. Og han rakte bare hånden ud af vinduet og gav os fingeren og vi kunne se at han sad og grinede samtidig. Vi måtte lige samle os, bla. fordi min ene kammerat (bagerste mand) blokerede baghjulet og var ved at skvatte.. Et kvarter senere skulle vi ind og tanke og der holdt han sørme! Så da han var inde for at betale, drønede vi lige over og stak et fint hul i hvert af de 4 hjul.. God fortsat ferie, kammerat!

  • #41   6. mar 2007 Måske sku' man begynde at køre med venstre lomme fyldt med en håndfuld partisansøm...;-)

  • #42   6. mar 2007 jeg tror jeg vil følge djungle loven derude nu... jeg hiver peberspray´en frem og giver dem et skud og kommer de væltende ud af bilen får de fandme stuin-gun´en.. sådan nogle bilist svin

  • #43   6. mar 2007 Hehe forstår jer allesammen godt. Bar husk og køb hansker med beskyttelse på knoer. En ven var bagpå hans far inde i herning. De kommer hen til et lyskreds hvor der holder en flok unge med anden etnisk herkomst i en 3tyrker i, med tonede hindu'er og Ali-fælge. Først kaster de en tom coladåse på faderen, og derefter på min ven, hvilket resulterer i at han slår ind på sideruden i bil som derefter går i stykker. De går ud af bilen og truer ham med både det ene og det andet, men de kører fra stedet hurtigt. Mandagen efter er min vens far's motorcykel total smadret af en kølle der ligger ved siden af.. Skide bilistsvin.. BMW'en sku ha haft samme tur..

  • #44   6. mar 2007 Enig!!!, tror den værste oplevelse jeg har er, at jeg er på vej fra job, kører på landevej, og er lige kommet ud af en rundkørsel (ved rødekro på vej mod ribe) jeg får gasset ok op da der ingen trafik var i min bane, meeen, i venstre bane kommer der en række biler (ca 1-2km væk) med en lastbil forrest. Den lastbil skulle så lige overhales af en hvid bil (BMW), jeg tænker det når han nok der er masser af plads, men tager allligevel lidt af gassen, men spasseren bliver i min bane og jeg blinker til ham, men han blinker bare igen og bliver, på nuværende tidspunkt er han ca 2-400m foran lastbilen, jeg trækker længere mod højre og ender til sidst med at må køre i græsset ved kantpælende (med ca 90kmt) mens han drøner forbi i min bane med fingeren ude af vinduet. Jeg var sgu for shocket til at kunne gøre noget og måtte lige runde en rasteplads for lige at samle mig.

  • #45   6. mar 2007 Det er sgu vildt at "nogle" billister kører fuldstændigt sindssygt... Nu købte jeg min bike sidste år sidst på sæsonen, så jeg har endnu aldrig været ude for en lignende situation endnu, heldigvis da... Men nu er jeg da "klædt på", hvis det skulle ske...
    Pas på jer selv derude... Ses på vejene...


  • #46   6. mar 2007 Skræmmende. Men det er ikke kun på de mindre tohjulere at man oplever bilisters harme over andre end dem selv.

Kommentér på:
hvad gør vi??

Annonce