{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.803 visninger | Oprettet:

Casper A
Casper A
Tilmeldt:
22. aug 2016
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

Revne i kåbe {{forumTopicSubject}}

Har fået en lille revne på den nederste front kåbe på min SV650 fra 2004. Er der nogen mulighed for at reparere dette, eller er det bare at finde noget tilsvarende på ebay?

Jeg syntes kun at kunne finde hele body kits til 2,5-4 tusind kr. hvilket jeg syntes er noget bare for 1 del.

Nogle god forslag til alternativer ?

// Casper


Kommentarer på:  Revne i kåbe
  • #1   18. maj 2017 Smelt en legoklods i acetone! Det bliver blødt som dej og nemt at smøre på indersiden! Det hærder op igen på et døgns tid og bliver ligeså hårdt som legoklodsen var smiley

  • Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #2   18. maj 2017 Super tak for svaret. Har godt set dette på nette, hvor der også bliver boret et huld for enden af revnen så den ikke kan løbe. Men var ikke klar over om det var en metode der blev brugt :D.


  • #3   18. maj 2017 Denne video er ganske god: https://youtu.be/eVTKjD11Buc

  • #4   18. maj 2017 Jeg bruger noget speciel lim :

    https://www.arsotool.dk/index.php/produkter/supa-fix-apx4.html

    Har repareret mange kåbedele med dette produkt.
    Se evt. filmene


  • Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #5   19. maj 2017 #4 - Nu har jeg bestilt denne lim, da jeg tænker det er mere mig. Har du erfaring med om hvor vidt, revnen løber? Tænker at den jo stopper på et åbent stykke plastic, er det nødvendigt at bore et hul for at stoppe revnen fra at "løbe" videre. Eller holder dette produkt plasticen så godt sammen, at den ikke kan "løbe"?

  • #6   19. maj 2017 Du kan med fordel skrue kåben af.
    Ta en skruemaskine/dremel med tyndt slibehoved på til lige at fræse lidt op i såret.
    Og så gør det bagfra hele jobbet, så ser du det ikke.
    Smid evt. et stykke malertape foran så det løber smiley

    Jeg er så positiv over det lim dér at jeg limer alt med det :D, haha

    (Det ka godt løbe hvis man hælder for meget i, hvilket ikke er nødvendigt)


  • #7   19. maj 2017 jeg ville bore et hul for at stoppe revnen, lime med en sekund plastik lim, derefter ville jeg slibe på bagsiden og forstærke det med motiv glasfibre.
    har lavet kåber på mine mc på den måde, og ikke oplevet brud siden.
    det kan også gøres med forskellige limtyber som forslå her og legoklodser, dog har jeg ikke prøvet legoklodser selv. se evt mine fotoalbum ( rep af honda vfr 750 )


  • Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #8   19. maj 2017 Jeg fik lige skiftet nogle af de andre småting der havde taget skade. Ville lige teste at koblingsgrebet virker, så ville lige prøve at sætte i gear. Da jeg satte den i gear, slukker motoren og olie lampen lyser. Kigger så i skue glasset og kan se at den er helt low på olie.
    Revnen har den fået fordi den væltede, så tænker at det med olien også hænger sammen med dette. Men da den væltede kunne jeg godt starte og køre den. Hva kan man gøre for at fixe dette ?


  • #9   19. maj 2017 Er dit støtte ben evt nede, når du sætter den i gear? Lyder underligt at den bare slukker?

  • Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #10   19. maj 2017 Sad og google lidt og læste flere steder at man skulle tjekke sin støttebens kontakt ting. Men kom til at tænke på jeg havde cyklen på løfter og måske ikke havde støtte benet oppe, så prøvede igen. Hvilket hjalp O.o.
    Men olie niveauet er meget lavt. Inden den væltede var den 80% i høj, nu er det næsten ude af syne i glasset? Burde jeg fylde op, eller skal jeg dræne den først og fylde nyt i, så jeg ikke kommer for meget på den ?


  • #11   20. maj 2017 Står den stadig på stand.? Ifølge din bog skal den stå på begge hjul tænker jeg? smiley

  • Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #12   20. maj 2017 Nej har den på begge hjul og nogenlunde ret i stillingen, men olien er stadig uden for skueglasset

  • #13   20. maj 2017 Det lyder underligt smiley kan ikke gi dig et godt svar desværre

  • #14   22. maj 2017 Giv lige en tilbagemelding når limen er afprøvet smiley

  • Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #15   22. maj 2017 Jeg fandt ud af at støttebenet var nede da den stor på løfter :D, så nu vil den gerne starte og skifte gear.
    Olien er uden for skueglasset efter at den er væltet? Der var 80% i skueglasset efter at have kørt og var blevet kold igen.
    Bør jeg tømme den helt og fylde på igen, eller skal jeg bare toppe op? Hvis jeg skal toppe op sker der noget ved at blande 2 mærker?
    Jeg giver en melding på det med limen, når jeg har fået det prøvet her i weekenden.


  • #16   22. maj 2017 Der sker ikke noget ved at du topper den med samme type olie. Men hvis du ikke har skiftet for nylig ville jeg hælde en frisk omgang på. Så har du dit på det rene smiley

  • Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #17   22. maj 2017 da den er væltet er der skiftet olie og olifilter for mindre end 200 km siden. Jeg havde den ved mekaniker så ved ikke hvilken olie de har brugt, med er det lige meget om det hedder det ene eller det andet bare det er det som den skal bruge? Kan ikke huske hvilken olie den skal have 10-40 lyder det helt forkert?

  • #18   22. maj 2017 kør til mekanikeren og få den samme olie som der er hældt på...

  • Niels G
    Niels G Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 10
    #19   26. maj 2017 Der plejer at stå i instruktionsbogen hvilken type olie der skal på, men en
    10w40 lyder ikke unormalt, det er en meget brugt olie.


  • Casper A
    Casper A Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #20   26. maj 2017 Tak

Kommentér på:
Revne i kåbe

Annonce