689 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Opstarts problemer old Japaner???????? Opstarts problemer old Japaner????????

Hej, i Onsdag,s skulle jeg lige prøve og rive liv i min Gamle Lorte Honda, af en skod Bol-Dor??????.
Den started fint, da lorted endelig kom igang, men kys min bare røv, så begyndte den og skabe sig, og gik kun på cyl 1-2, vil ikke på 3-4, har skildt riderne af 2 gange, nu giver den benzin, men skaber sig stadigvæk, den for benzin, den tænder, HVAD HELVED ER DER SÅ GALT.
Har hørt, de gamle Japanner, har det med, ventiler kan sætte sig fast, er der noget idet?????.
Det er godt lorted er blå, så køre jeg den sku snart i Korsør havn, det er til og tude over ,det er andet år i træk den skaber sig, kan kun sige en ting.
GAMLE JAPANER KAN IKKE TÅLE OG STÅ STILLE, hahahahahaha. Hjælp ønskes, og god weekend. mvh Jan k

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til at få Husqvarna havetraktor til at starte 600 kr.
  • Fix misaligned door.. bonus: paint and polish 1.500 kr.
  • Klipning af hæk og rensning af fliser 2.010 kr.
  • Har højt græs på ca 3000m2 plæne som skal slås ned til normal niveau 2.500 kr.
  • Rengøre og mindre reparation til tagrender og nedløbsrør 4.000 kr.
  • Rydde lejlighed 3.499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstarts problemer old Japaner????????
  • #1   18. mar 2005 Hej Jan smiley

Jeg tror, vi har snakket om det før.
    Du husker måske, jeg har en CB750 Custom - samme motor som din - bare 750 ccm.
    Den er sgu heller ikke så vild med at starte, når den stået stille mere end 8 dag.
    Jeg tror, den "danner" en form for slam i svømmerhusene......
    Jeg gør følgende:
    Fuld choke og poterne LANGT væk fra gashåndtaget = INGEN GAS. Jeg drejer så nøglen, og når selvstarteren lige har roteret et par gange, skubber jeg chokeren LANGSOMT halvvejs ind.
    Så starter den fanme smiley

• #2   18. mar 2005 he he
    Inden du kører den i Korsør havn, så ring lige til mig.
    Jeg skal nok komme og hente den :-))))))))

• #3   18. mar 2005 Ja det var da en mulighed, men jeg tro desværre det er en ventil som har sat sig fast, har engang hørt om en gammel kawa, hvor de skulle starte den op, lorte ville bare ikke igang, de fandt ud af det var et eller andet i topstykke som ikke åbned, jeg kan ikke lige helt huske hvad det var, men det skulle løsnes og justers, så kørte den igen, og jeg er bange for det er det der er galt. ellers tak for hjælpen. mvh Jan k

• #4   18. mar 2005
    Jamen det var så lidt Jan - håber du får liv i Bol'Dor'en.
    Det er en PESSEFLOT maskine, du har.
    Der kommer sikkert mange andre gode råd.
    GO* SÆSON !!

• #5   18. mar 2005
    Lige et spørgsmål Jan:

Hvor har du "kringlet" den lift, du har på dine Bol'Dor billeder ?
    Sådan en kunne jeg osse bruge ....

• #6   18. mar 2005 Hej Jan
    Du skriver at der er tændning/gnist, jegkan oplyse dig om at modstanden i dine tændrør stiger under komparation, og stiger igen når der udvikles varme. Hvis ikke du lige har sat nye tændrør i skulle du måske starte med det.
    Jeg tror ikke på det med at det er en ventil, for så skal den enten skyde i udstødning eller i karburator, for hvis begge ventiler er lukket på to af cylinderne kan starteren ikke slæbe den rundt.

MVH
    Bjarne Klit

• #8   19. mar 2005 Hej alle, og tak for de råd i har givet.
    Benny jeg har ikke tørnet motor, ja det er min dumhed.

Jeg er jo heller ikke sikker på det en ventil, jeg ved bare de gamle Japaner, kan lave lort i topstykke. F.eks de brikker som knasten den trykker på kan lave lort i det, jeg ved godt det lyder sindsygt, men en af mine venner har haft store problemer med en gammel kawa, og det var lige meget hvad de gjore, først da ventil og alt i topstykke blev, løsnet og justerret, virket den igen, så derfor, når jeg for tid, og råd, så ryger den på værksted, da jeg ikke har det rigtige værktøj, og heller ikke lige er en haj til det med topstykke.
    Og nej Hans, der er ikke skidt i riderne, det ved jeg, har jo haft dem af to gange, jeg forstår bare ikke hvorfor den lige pluselig, begynder ikke og vil gi benzin til 3-4, det fatter jeg ikke, hvornår ved man at en karburator er færdig????????.
    Bjarne, når den er igang, så går den mellem 2 til 3 cylinder, 4eren er total kold, når jeg giver den gas knalder den i udstøning, og tændning sider rigtig, så kan det sku kun være, et eller andet i topstykke, eller hvad???????. mvh Jan.
    PS.Den lift Honda står på har jeg købt igennem den blå avis, i et firma i nordjylland, jeg gav ca 1600 kr for den, og kan få den op i en rimmelig højde.

• #10   19. mar 2005 Hej Jan K
    Prøv lige at bytte rundt på to tændrør også selv om de er nye, så kan du jo finde ud af om det er et tændrør der ikke virker.
    Kører du mange små ture hvor din motor ikke bliver rigtig varm?
    Knægten kører mange små ture og er nød til at skifte tændrør meget tit, han bruger dobbelt så mange tændrør som jeg gør i min xs 1100 selv om jeg kører det dobelte i km.

• #11   19. mar 2005 Jeg har prøvet med nye rør, men synes nu selv jeg køre nogle gode lange ture, når lorted ellers virker, nej hvor har jeg haft meget vrøvl med den, det er ikke meget der skal til før den driller synes jeg, men når den køre går den pisse godt.
    Nu for jeg den kørt på værksted, jeg er bange for jeg kommer til og lave noget som sener vil ødelægge den, jeg håber det som sædvanlig bare er en lattelig dum baggatel, sådan plejer det jo og være, nu må vi se. mvh Jan k

• #12   19. mar 2005 Hej jeg tror jeg har dummet mig, med opstart, jeg skal nu ned og prøve noget andet, jeg har started den op med benzin, jeg havde stående i en reservedunk, som jo har stået i garace hele vinter, måske er kommet kondensvand i eller så virker det ikke mere.
    Har købt nyr tændrør, så nu prøver jeg stille og roligt, en ting ad gangen.
    Jeg har jo ikke så meget rutine med mc, så man må jo lære af sine fejl. mvh Jan k

• #14   20. mar 2005 Og en lille tilføjelse til Bandit
    Brug diesel-start. Det kan fåes på de fleste tankstationer og virker utrolig godt. Der skal bare ikke bruges for meget.
    Har lige skaffet mig min 6. Honda og de fleste har været af ældre dato og diesel-start har altid virket efter en vinter

Jesper

• #15   23. mar 2005 Ja ja Hans det er jo ikke os alle sammen som er lige kloge ikk hahahaha, man må jo lære af sine fejl, og nej nu ryger den på værksted jeg har prøvet alt, men kan stadigvæk ikke få den til og gå rent, det er karburatorene der er noget galt med, for når jeg for den igang, og slipper choker så køre den af h til, men hiver jeg choker ind igen så går der lidt så kommer den igen også kan jeg give den gas, men lige så snart jeg slå choker fra igen så gå den ud???????, der er sket et eller andet, med de rider, så nu må Buckberg se på den inden jeg ødelægger noget, i skal nok få afvide hvad der var galt, kan i have en god påske, og tak for jeres gode råd. mvh Jan k

Kommentér på:
Opstarts problemer old Japaner????????

Annonce