1.878 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Nøgler Nøgler

Hej.

Jeg står lidt i en irriterende situation med min nøgle.
Jeg har købt en brugt med én nøgle, og den er desværre lidt skæv, ikke noget stort problem. Bare sådan lidt irriterende.
Jeg har været til en nøglesmed, han sagde at jeg skal have en rånøgle. Så gik jeg til en suzuki forhandler der sagde, at jeg skulle have nøgle nummeret, hvilket jeg ikke har. Så ringede jeg til forhandleren af min cykel - Han sagde, at det da var en latterlig låsesmed som ikke ville lave en kopi.
Så nu er jeg egentlig lidt lost.
Hvad satan skal jeg gøre - Det er pisse irriterende at sådan noget ikke bare kan gå i orden.
Søren.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.
  • Sette opp beslag til gardin 1.800 kr.
  • Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nøgler
  • #1   10. mar 2007 Da bare latterligt at forhandleren ikke kan få den hjem. Eller har sådan en liggende.

• #4   10. mar 2007 Enhver forhandler burde da kunne få en rå-nøgle hjem.

Jeg købte en til min Honda i vinters, og fik den skåret til hos den lokale tømmerhandel for en 10er. Ingen problem.

• #5   10. mar 2007 De fleste gange har låsesmeden også en rånøgle der passer fint nok, eller kan selv bestille en hjem. Prøv en anden låsesmed!

• #6   10. mar 2007 Jeg har fået lavet 2 kopier af min nøgle til min GS500 - da bestile låsesmeden dem hjem og havde dem nogle dage efter.
    De passer perfekt!

• #7   10. mar 2007 Hmm Søren. Så lyder det som om jeg skal presse ham låse smeden. Han havde bare nogle farligt store tattoer. smiley

• #9   10. mar 2007 Søren B:
    Bare lej Asbjørn Riis en eftermiddag, så er den ged barberet!

• #10   10. mar 2007 Han er UBEHAGELIG YFFER PYFFER

• #11   10. mar 2007 Hvad er der nu i vejen med en tømmerhandel? Alle kan sgu da skære en nøgle, det er sgu ikke så svært.

• #12   10. mar 2007 Hej Per. Det lyder godt, kan godt være at jeg kigger ind på fredag!

• #13   10. mar 2007 Jeg mener bare. Hvis man får skåret en nøgle, så enten virker den, eller også virker den ikke. Og når de nu mange steder har en lille maskine til at gøre det, så er det vel ikke så krævende.

Min virkede, og det tog 15 sekunder og kostede 10kr......

• #14   10. mar 2007 Per, ligger du inde med nøgler fra fx Honda så du vil kunne lave mig et par ekstra til min kværn????

Rune

• #15   10. mar 2007 Må lige blande mig.... sikke noget vrøvl at det er svært at skære en nøgle. Har arbejdet i byggemarked og isenkræmmere i 18 år - og det er KUN et spørgsmål om at have den rigtige profil ! Det med at skære det er jo en maskine man stiller... Hvis en nøglebar/låsesmed har lyst til at hjælpe dig - bestiller han bare en profil hjem og tilskærer den - tro mig - han har fede tykke bøger med tegninger over profiler.... han gider sku nok bare ikke have "besværet"
    Nu bor du desværre i Østjylland, så du kommer nok ikke lige forbi Lyngby - men ellers skulle jeg nu nok hjælpe dig med at bestille og skære een...

• #16   10. mar 2007 Og, hov Per ?? Hva er den høje løn du tilbyder smiley

• #17   10. mar 2007 Du milde !!!
    Det var jo ikke for at iritere dig Per - slet ikke provokere dig. Siger bare at det ikke er så svært at skære selve nøglen - du har jo en maskine til det.
    Nu lever jeg jo ikke kun af at skære mc nøgler, det er jo mest husnøgler - Zeiss, Abloy,Ruko, Boda men tidligere skar vi både bilnøgler og mc nøgler.
    Ved bare at der findes store kataloger med tegninger over nøgleemner - hvor du kan slå op og bestille.
    Har selv haft en GS500 - og det er den er da ikke noget specielt.
    Iøvrigt er låse og nøgler en del af Isenkramuddannelsen - så har været på flere kurser.

• #18   10. mar 2007 ---->Per
    Det var bestemt ikke for at negligere dit job Per - slet ikke. Jeg ved sku godt det ikke altid er nemt med de nøgler, og jeg har selv måtte gi op fra tid til anden. Dengang jeg selv stod i butik havde jeg nu kun 3 nøglemaskiner... Men har jeg ret i at en nøgle til en GSér ikke er det sværeste??
    Kunne ikke vare på en eneste af dine spørgsmål.....men som sagt er nøgler jo ikke det eneste jeg havde med at gøre i mit job. Men giv mig et råt nøgleemne til en GSér, så skal jeg nu nok fræse det til.
    Iøvrigt tror jeg ikke jobbet hos dig er aktuelt, du er for opfarende - hehe...(nej har fundet noget andet. så skal fanme ha boxen for at komme tilbage i butik)
    Håber din tur til Tyskland bliver god og lærerig, om ikke andet så tag godt med dåseøl med hjem...
    Iøvrigt rigtig - tror aldrig man bliver "udlært" som låsesmed - der kommer hele tiden nye låsesystemer...

• #20   10. mar 2007 Er der noget man skal være opmærksom på ved en CBR900RR fra 98?

• #21   11. mar 2007 Uhh jeg skulle engang have lavet en nøgle kopi til mit skab i gymnasiet.. Det kostede 25 kr. men 8 gange frem og tilbage mellem skabet og låsesmeden... så gav jeg op..

LORTE LÅSESMED! Jeg fik aldrig en nøgle der virkede.

• #22   11. mar 2007 Ja ok fair nok smiley

Jeg er jo også bare den dumme kunde ! smiley

Jeg havde ellers smidt mine andre nøgler væk, men de blev fundet igen så det var ikke aktuelt ligepludselig - heldigt for mig. Ellers kunne jeg vist have kørt frem og tilbage endnu HAHA

• #23   11. mar 2007 Jeg havde ingen problemer hos en lokal hælebar, da jeg fik lavet en ekstra nøgle til min GS'er (årgang 2000) for en flad 50'er.

Prøv en "Mr. Minit", eller hvad de nu hedder!

Kommentér på:
Nøgler

Annonce