9.899 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Bedste rejse/touring mc til max 75k Bedste rejse/touring mc til max 75k

Hej
Søger lidt erfaring ang en lækker rejse mc til max 75000 Kr.
Den skal bruges til hverdag i både godt og dårligt vejr.
Skal have rigtig god komfort og vindbeskyttlse.
Behagelig på motorvej.
Lige pt har jeg kig på en dl 1000 fra 08
Er der nogle andre modeller jeg skal kigge på?
Lad mig høre om nogen har nogle gode erfaringer med andre modeller?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste rejse/touring mc til max 75k
  • #1   29. jun 2017 Honda cbf 1000 er også et godt bud til en allround mc

• #2   29. jun 2017 Honda NT700V Deauville

• #3   30. jun 2017 evt en Suzuki gsf/gsx 1250

• #5   30. jun 2017 Kawasaki ZZR 1200

• #6   30. jun 2017 Tak for lidt ideer
    cbf 1000 er interessant og den er jeg sikker på jeg skal ud og prøve.
    Honda NT700V Deauville bliver nok lige lidt for doven til mig.
    Suzuki gsxf køre super godt og har en lækker motor men syntes ikke komforten er god nok.
    V-storm 600 ser fin ud men når man nu kan få den med 1000ccm er det så ikke at fortrække?
    ZZR 1200 er noget tung i det og det ser ud som om man ligger med fremad.

• #7   30. jun 2017 Ang. v-strom, er den omtalte 650'er jo den nyere og mere moderne version. Om du foretrækker den eller 1000'eren har således også med mange andre ting at gøre end blot motorstørrelse smiley

Skal du ofte køre motorvej med opbakning, passager, eller skal du også ud på de mindre veje og have det sjovt.

• #8   30. jun 2017 1100 euro pan , de kan det hele

• Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
    #9   30. jun 2017 Yamaha FJ 1200, synes jeg er en rigtig lækker cykel. ( jeg har så også en selv ) smiley

• #11   30. jun 2017 Skal lige høre når du samligner er det så med dl 650 fra 12+ eller er det også den gamle.
    Jeg har ikke prøvet en 650 da jeg hele tiden tænker den er lidt for svag i motoren. Det eneste jeg dog bygger det på er at jeg har prøvet en SV 650 og syntes den virker lidt fesen i forhold til en del 1000 og min tidligere mc to 1000 s
    Jeg har som sagt prøvet en del 1000 fra 08 og jeg prøvede en splinter ny en her sidste weekend og ja man kan godt mærke den nye har lidt finere motorgangen men syntes de bække to er fine motorcykler.
    Men jeg må nok bare lige få prøvet en del 650 og se om den er så fantastisk.

• #13   1. jul 2017 Hmm ok må få prøvet en.
    Men ang omdrejninger så er det lige netop en af de ting jeg hader, eller det er måske forkert at sige. For har ikke noget mod at gi omdrejninger når jeg skal der ud af men når jeg bare ligger på cruising speed på fx motorvej er lave omdrejninger bare super lækket og det var en af de ting der fik mig til at falde for dl 1000 da den køre 120 ved 4000 omdrejninger og det virker bare super lækkert.. sådan en 600 maskinen virker bare så forpint på motorvej..

• #15   1. jul 2017 Touring eller sport-touring? 2 el. 4 cyl? Ingen præferencer ift. de ting?

Til 75k havde jeg taget en VFR 800 (6. generation). Men det kommer jo (bl.a.) an på, hvad du tænker om ovenstående.

• #16   2. jul 2017 2 eller 4 cylinder betyder ikke noget for mig. Og vil helst have noget der er hurtigst muligt. Men en hurtig maskine hænger ikke så godt sammen med komfort bla. Oprejst kørestilling.. syntes heller ikke VFR ser ud til at være super komfortabel..

• #17   2. jul 2017 En VFR er super komfortabel. Ikke mindst en 6. gen. som dit budget lige rækker til. Du sidder let foroverbøjet men ikke ret meget. For mig er det væsentligt bedre for ryggen end lige op. Men det er selvfølgelig subjektivt.

• #18   2. jul 2017 Når jeg prøver den inde på cycle ergo så ser det ud som om jeg sidder rimelig meget foroverbøjet og det er ikke lige hvad jeg forbinder med komfort..

• #19   2. jul 2017 Kører man normalt R6 og des lige, så vil en VFR føles komfortabel. Kører man normalt FJR1300 eller ST1300, så vil man mene VFR er en hård racer.
    Men nogle hundrede km i sadlen på sådan en, er bestemt muligt.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.542
    #20   4. jul 2017 Åh jo....trust me, du vil have så mange ccm i motoren som muligt - specielt hvis du sætter fokus på Touring (med sport), så er det endnu vigtigere! Og så skal du gøre op med komfort - både hvad angår dig selv såvel kørslen!

Eneste brugbare forslag i ovenstående tråde jeg har læst er FJR1300 - og gerne en ældre model.....de er solide, kører godt, er agile...og perfekte til lange ture - såvel praktiske. Om du har de behov....tja, det ved kun du selv! Og hvad er dine behov reelt? Ofte giver "folk" udtryk for det ene, men reelt mener noget andet....

Træls at dit budget ikke kunne snige sig op på 100-125k, så ville du kunne finde nogle solide og fede Sport/Touring kandidater.

smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#22   4. jul 2017 .....og det har Don T helt ret i... smiley

• #23   4. jul 2017 #20: Har kørt på udemærket touringture på en GPZ500 med 60hk. Selv med passager og fuld oppakning var der kræfter nok.
    Korrekt man kan køre hurtigere med en større motor, men 60-80hk er rigeligt til man kommer hurtigere frem end de fleste biler.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#24   5. jul 2017 Alt kan lade sig gøre....selv en Velo gør en forskel smiley

• hakon R
    hakon R Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
    #25   5. jul 2017 Hvorfor er det, at ingen foreslår en Honda Varadero - er blevet mere og mere glad for min - tjek test og prøvekørsler ud på Google og find ud af, at rigtig mange har samme holdning

• #26   5. jul 2017 Prøv at søge efter en god stabil Honda Pan European ST 1100
    Selvom det er en ældre model så er den stabil, letkørt, komfortabel ud over alle grænser selv i dag, god høj marchhastighed, 100 hk og 108 nm og er holdbar ud over det sædvanlige.
    Se bare omkring tandrems service efter Hondas bestemmelser:
    Tandrem skiftes efter 150.000 km eller efter 10 år.
    Skal dog inspiceres ved de 100.000 km hvis de nås indenfor de 10 år
    Og for resten så har den, den allerbedste komfort for bagsædepassageren ;o)

• Finn S
    Finn S Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Svar: 4
    #27   5. jul 2017 Hej
    Hvis du vil have en rigtig god touringmaskine som samtidig er sjov burde du vælge en aprilia rst 1000 furura
    Man sidder godt og kan køre langt uden at blive øm i røven
    Har evt en til salg til dit budget
    Hilsen Finn

• #28   6. jul 2017 Jeg har haft kig på den der varadeo og den ser fin ud. Der er dog ikke lige nogle til salg tæt på mig så jeg lige kan se og prøve.
    St 1100 ser jeg som lige lovlig fed i det, vil godt stadig have en MC der er til at køre på de små landeveje. Aprillia rst går i lidt samme klasse som VFR hvor jeg kan se man sidder noget foroverbøjet..

Jeg må finde en varadeo jeg kan prøve..

• #29   6. jul 2017 Smiler. ST 1100 snyder med sit udsende :o)
    Den kan sagtens køre på de små landeveje og på bjergveje.
    Så længe der er enten asfalt eller grusveje.
    På stier og offroad er den ikke egnet
    Den er en meget allround mc
    Hvis du kan finde en i din nærhed skulle du prøve den.
    Du vil blive glædeligt overrasket

• Finn S
    Finn S Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Svar: 4
    #30   6. jul 2017 Der tager du fejl
    Man sidder netop ret oprejst på en futura
    Hilsen Finn

• #31   6. jul 2017 Hvis du kan klar nogelt andet/gammel overvej et Aprilia futura eller Capo nord.

• #32   6. jul 2017 Man kan jo altid diskutere hvad der oprejst for en selv. Men når jeg bruger cycle ergo siger den 26 grader foroverbøjet og på en dl er det 0 grader.

Kan godt være jeg skal finde en st og prøve den men 287 kg tør det er godt nok meget!!

• #33   6. jul 2017 Alt afhængig af afskærmning, kan der jo være lidt vindmodstand, og så bliver helt ret op og ned pludselig ikke særligt komfortabelt. Den hjemmeside kan altså kun bruges til overfladisk brug. De omtalte maskiner er jo alle nogle som er lavet til at man skal kunne køre langt og omfortabelt på dem. Nu har du godt nok forklaret lidt om dine behov, men medmindre du ofte skal køre rigtig langt og rigtig længe, så tror jeg du vil have det fint på dem alle.

• #34   6. jul 2017 Meget enig med #33. Let foroverbøjet kan sagtens opleves som mere komfortabelt end lige op. Det gør det i den grad for mig, når først der er "luft under vingerne". Men det kommer jo nok meget an på kadaveret smiley . Og så er vi vel tilbage ved den gamle om at få prøvet nogle forskellige modeller.

Derudover har du nogle krav, der ikke kan forenes uden en eller anden grad af kompromisser. Selvfølgelig findes der cykler, der snildt kan give fornøjelse på både lange ture og på de snoede småveje (der er en række gode forslag ovenfor), men skal de kunne begge dele, er de som regel heller ikke i blandt de bedste til noget af det. Så er det ikke noget med at finde ud af, hvilke af ønskerne, der er de MEST vigtige? Så finder du nok ud af, om det skal være en touring-cykel, en sport-touring eller måske noget adventure-agtigt. Og så er modeludvalget da indskrænket en del.

Kommentér på:
Bedste rejse/touring mc til max 75k

Annonce