{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

signe P
signe P
Tilmeldt:
14. apr 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Hjælp til valg af mc;) {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er på udkig efter en mc. Så jeg kan komme ud og nyde de danske landeveje;), hvis vejret dog bliver bedre :P.
jeg har fundet et par stykker, på gul og gratis som jeg syntes godt om.
Jeg vil dog lige trække på jeres erfaring, og hører hvad i mener.

Mc 1. https://www.guloggratis.dk/transport/motorcykler-og-tilbehor/motorcykler/suzuki/annonce/37131048-suzuki-sv-650-n

Mc 2. https://www.guloggratis.dk/transport/motorcykler-og-tilbehor/motorcykler/kawasaki/annonce/37339333-kawasaki-er6n#image-178323892

to gode modeller syntes jeg selv, men hvad er jeres erfaringer med suzukien og kawasakien?
Og er der noget man skal være Obs på?
hvilken havde i valgt hvis i stod og skulle investere i en, og hvorfor den ene frem for den anden?

mvh
Signe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til valg af mc;)
  • #1   30. jun 2017 Sv650'eren.

    Den har gået væsentlig mindre og den har alu stel fremfor stål.
    Jeg har set ældre er6'ere som havde meget rust på sig.


  • #2   30. jun 2017 Der er fordele og ulemper ved begge maskiner, generelt kig efter vedligeholdelse, dvs kædekit, alder på dæk, bremseskiver og service, det er træls at købe en billig maskine der har 2000 km til det store service med ventilcheck.
    Jeg vil selv vælge en så original maskine som muligt, da den er nemmere at sælge igen.
    Sidst men vigtigst, tag ud og prøv dem begge, eller en tredje og vælg den, der siger dig mest.


  • #3   30. jun 2017 Havde fundet noget 4benet køre selv SV650S fin maskine men den lyder forkert og en 4benet er bare Allround meget mere harmonisk og lækker at køre på.

  • #4   30. jun 2017 Synes du skal købe noget CBR 600 F2-F3
    Det er en kanon stabil cykel. Har aldrig haft nogle problemer med dem jeg har haft.


  • #5   30. jun 2017 #3
    Det er virkelig en smagssag.

    En fire cylindret motor er mere jævn i motor gangen, men også pænt kedelig/uinspirerende og tam at høre på, hvis du spørger mig og mange andre.

    Det er op til den enkelte person, hvad personen syntes bedst om


  • #6   1. jul 2017 Du er helt gal på den... Køb nu en HD fra start smiley smiley

    Spøg til side. Jeg havde taget SV'en, men jeg er også en sucker for V2 motorer. Har prøvet en ER6 før også (kåbe modellen) og den kørte også rigtig fint... men personligt havde jeg taget SV'eren

    Mit råd: Prøv dem begge to, og se hvilken du føler dig bedst til rette på. Som udgangspunkt er de begge to fine valg.


  • signe P
    signe P Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #7   1. jul 2017 #3 Jeg kommer fra en mt-03, jeg kunne godt lide momentet den havde.
    den mamglede bare lidt overskud på motorvejen.

    Vil selvfølgelig ud og kigge på dem,men vil bare have lidt fif og råd med på vejen om evt "sygdomme" på de 2 mærker smiley


  • #8   1. jul 2017 De kan det samme, ingen af dem er fejlfyldte så prøv dem begge.
    Der er noget mere karakter i SV motoren, mens ER6 motoren har et mere jævnt/liniært træk. Sidstnævnte er godt til en urutineret, men kan blive en anelse kedeligt for den erfarne kører.

    Prøv en tur på hver af dem.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   1. jul 2017 Begge er velkørende og har ingen børnesygdomme eller væsentlige fejl.

    Vælg den din mavefornemmelse siger du skal vælge.


  • #10   1. jul 2017 er det hellerup signe smiley

  • #11   6. jul 2017 SV650
    Det er en super fin maskine og nem at komme rundt med.
    Synes at ER6n har et højre tyngdepunkt, så ikke ligeså nem at komme rundt med.


Kommentér på:
Hjælp til valg af mc;)

Annonce