{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.224 visninger | Oprettet:

Lauge P
Lauge P
Tilmeldt:
5. jul 2017
Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23

Er det værd at starte som 18 årig på en 125cc {{forumTopicSubject}}

Hay alle jeg er ny til hele motorcykel verden, efter som jeg først fylder 18 om lidt.... står dog med et problem.

Jeg har længe drømt om at eje og købe motor cykel og nu er tiden jo kommet hvor jeg må!!! Men lovgivningen er ikke lige frem sød mod os 18 årige .....

Er det værd at smide store mængder penge, på både MC udstyr, kort og MC. Når jeg kun kan få hvad jeg har hørt mange kalder en forvokset 45 knallert smiley ? ønsker både bruge det til transport og nydelse.

Og hvis det er?? Er der så noget oplagt at starte på?? Er lidt vild med cbr 125 r

Tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det værd at starte som 18 årig på en 125cc
  • #1   5. jul 2017 Det er en latterlig lov men sådan er det bare nu...
    udover at blive til grin når scooter drengene stikker fra dig, så får du lidt rutine og lidt luft under vingerne så helt spildt er det jo ikke, men købe en sprit ny og bruge en masse penge på den, ville jeg ikke gøre smiley


  • #2   5. jul 2017 Det kommer an på hvad du er til.

    Men jeg har ofte hørt, at det er sjovere at ha en lille motorcykel man kan og tør presse, end en stor motorcykel som man ikke har fået evnerne til endnu smiley


  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #3   5. jul 2017 Nogle forslag til mc

  • #4   5. jul 2017 Ta' ud og prøv en masse når du har kortet smiley

  • #5   6. jul 2017 Jeg havde valgt en offroader/motard, så kan du smutte af asfalten indimellem og få mere ud af knallerten og lære at køre på både asfalt og løst underlag.
    Kåbemaskinerne ligner noget der burde rende 150-200km/t så der går gassen lidt af ballonen når du kommer med 80-90 for fulde gardiner... smiley


  • #6   6. jul 2017 #2 ja hvis man ikke tør presse en mc på 15hk så skal man holde sig fra 2 hjul smiley
    15hk kan vel ikke engang få et par frynsehåndtag til at blafre?? smiley


  • #7   6. jul 2017 Lærlingen på arbejdet køre på en helt ny Ktm 125 (racer) han siger han rimelig nemt kan følge med op til ca. 110-120 kmt. Og havde den en dag vi var ude og køre, den oppe på 136 (der var medvind og sådan smiley ) som er det hidtil højeste smiley
    Han er ret glad for den, og køre næsten hver dag til arbejde på den.
    Men den siger godtnok ikke meget sådan en, men den er også totalt standart smiley

    Ktm 125 ligner lidt en 2-300 mc vistnok fordi de har samme størelse stel og kåbe smiley


  • Martin G.
    Martin G. Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 13 Svar: 1
    #9   6. jul 2017 Ja, det er det værd.
    En 125'er kan give dig en masse erfaring og færdigheder, du får glæde af, når du engang skifter til noget større. Det er en rigtig MC, der bare ikke accelererer så hurtigt, men de tvinger dig samtidig til at være mere omhyggelig med de linier du tager gennem kurverne, og at være mere forudseende med vejen og trafikken forude. De er ikke så sjove på motorveje og store landeveje, men de er rigtigt sjove på de mindre veje.
    Brug gerne penge på godt tøj og hjelm, men overvej at købe en billigere brugt maskine. En CBF eller YBR kan fås i fin stand for 10-15k (køb evt. et sæt nye dæk, hvis de er gamle eller slidte; de skal være i orden), og kan sælges igen uden det store tab, når du engang må få noget større.
    Det er måske ikke de mest sexede maskiner, men prøv om du kan se bort fra det. De kører godt, og kan lære dig en masse om at køre MC, både mht. det køretekniske, men også give dig overblik og erfaring med trafikken, så du kan lære at forudse og undgå farlige situationer.
    Modsat de fleste andre motorcyklisters holdninger, kan jeg godt se fidusen med de strikse A1 regler. Det er selvfølgelig lidt surt når man er 18 og vil ha' en R1'er, men man lærer lige så meget (måske endda mere) på en 125'er, og skulle det gå galt (man er trods alt begynder), går det sjældent helt så galt.
    A2 virker dog som et lidt overflødigt trin, når man først har kørt 125'er i to år.
    Bare lidt tanker til emnet. Og ja, jeg er far til en stor teenager, som også vil have MC, efter at have siddet bag på fars 1000cc. Hun må så også starte på noget mindre.


  • #10   6. jul 2017 Jeg ville tage det kørekort og købe en 250-400ccm med 40-60hk.. (dog ikke en kåbe MC/racer, en 400RR som den jeg har er meget giftig med den rette kører og kan køre ligeså stærkt som en 1000ccm på de små veje)

    forsikringen ville dække alligevel, og bøden er så forsvindende lille HVIS du overhovedet bliver stoppet...


  • #12   6. jul 2017 Hvis du virkelig gerne vil ud at køre, synes jeg du skal gøre det, dog skal du tænke på nogle andre ting, end hvis du havde en stor.
    Undgå motorvej.
    Køb en med præcis 11 KW.
    Køb en der vejer over 150-160
    Du kan ikke accelerere dig ud af situationer.
    Og sikkert mere jeg ikke kan komme i tanke om lige nu smiley

    Hyosung GT 125 er en rigtig fin maskine at starte på.
    Og det ligner ret faktisk en motorcykel smiley



  • #13   6. jul 2017 Knægten har kørt på en Honda XR 125L siden han var 18, og den har han været vældig glad for, og fået noget rutine. Igår fik han så opgraderet til A2 og skiftede til den GS 500E han købte for en måneds tid siden. Jeg synes dog det er noget pis, at skal flåes for 3000 kr for den opgradering.

  • #14   6. jul 2017 Altså jeg skal ud og kigge på en Honda MSX 125 idag, også kendt som en grom.

    Jeg kører normalt på 1000cc.

    Men sådan en grom er altså mega sjov


  • #15   6. jul 2017 Ja den kunne jeg også godt tænke mig at prøve, en 125ccm fejler heller ikke noget, den skal bare være lille nok, eller 2-takt smiley

  • #16   6. jul 2017 Honda Grom smiley

  • #17   6. jul 2017 Honda MSX 125
    Synes jeg bare er for lille, den ville være fin nok, hvis man så kun kørte by eller små veje hele tiden.


  • #18   7. jul 2017 Den er ikke for lille.
    Mødte i går en Honda Dax lignende på motorvejen. smiley
    Det så nærmest ud som om der kom en person kørende i hugsiddende stilling. Motorcyklen var så lille den næsten ikke var til at få øje på. Og der var ret god fart på.


  • #19   7. jul 2017 #18
    Så synes jeg du skal prøve at køre 125´er i 2 år, de høre ikke til på en motorvej.
    Jo hvis de nu har de 11 KW kan det lige og lige gå.

    Solgte min første 125´er, fordi jeg synes den var for lille.
    Blev sammenlignet med en knalderet flere gange, hvor jeg kom ud i farlige situationer.


  • #20   7. jul 2017 "Problemet" med 125cc er at mange af de 125cc, som er på markedet ikke har en kinamands chance for at begå sig på motorvejen. De mangler i den grad kræfter, selv på flad landevej kommer de til kort, hvis der er modvind.
    Loven er som den er, vi kan håbe på at det bliver ændret, men jeg tvivler.
    Som 18 - 20 årig kan du få en masse erfaring i at færdes i trafikken på 2 hjul, vel at mærke 2 hjul, som kan og må følge trafikken lovligt. Du kommer ikke til at lave nogen vilde overhalinger af gamle fru Hansen, tværtimod må du forvente at det er dig, som bliver overhalet når modvinden bliver kraftig nok.
    Når du så er fyldt 20 og har 2 års erfaring kan du opgradere til A2. Nu har du erfaring og må køre en, i forhold til 125cc, "rigtig" motorcykel.
    Køb en 125cc, kør så meget som muligt, og glæd dig til du kan opgradere smiley


  • #21   7. jul 2017 Ja det er det værd!

    EN CBR 125 R er for øvrigt et rigtig fint valg. Den er ikke voldsomt dyr, men stadig i den fede ende af hvad der er på 125'er markedet.


  • #22   8. jul 2017 Man kan sagtens have massere af sjov med en 125cc.

  • #23   8. jul 2017 Suzuki gn 125 , dem kan du få for næsten ingen tilg og tabet er 0 kr og veligehold er næsten også 0 kr , når du så kan komme op på næste trin kan du vælge at bruge pengene for brugte 125 ccm er intet værd som brugt da der næsten ingen køber er til den både nye og brugt smiley

  • #24   8. jul 2017 #23
    Kørte på sådan en da jeg tog kørekort.
    Ville personligt ikke selv bruge 2 år, på sådan en lorte mc.
    Den er sløv som bare fanden, kunne knap nok køre 80 i modvind.


  • #25   8. jul 2017 Det er muligt , men kørestole mc er er nok heller ikke værens bedst velholdte og trimme mc ,

  • #26   8. jul 2017 Cyklerne på min køreskole, var alle meget velholdte. Totalt rustfri, og stod altid i garage.

  • #27   8. jul 2017 Jo men veligehold er mere en rust og garage. Men forsat god jagt fra en gammen mc kører smiley

  • #28   8. jul 2017 jeg har en kineser jeg har bygget på igennem et års tid og selvom den er 125cc er den fed og lækker at køre på. Dog skal man helst vide noget om motorcykler ellers er der lang vej smiley men at 125cc bare er en forvokset 45 knallert er jeg meget uenig i. man kan sagtens få en 125cc hvor man stadig har følelsen af at man køre motorcykel. og farten er også en del højere man kan snildt køre 120 km/t.
    sidst men ikke mindst, er mange 125cc ikke særlig store og tunge så de er super fede at køre på da man har en del frihed.


  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #29   10. jul 2017 jeg har hørt der er noget der hedder et drossel Kit som kan få en 125cc med for mange hk ned på de krævede (15 hk) er det rigtigt og gør det motor cyklen lovlig

    ren nysgærighed


  • #30   10. jul 2017 #29
    Jeps det er fuldstændig korrekt.
    F.eks. har min Aprilia for mange heste til A1. Så jeg købte bare et drossel kit, og fik den synet med det.


  • Lauge P
    Lauge P Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 23
    #31   10. jul 2017 er det alle man kan det på??? Kiggede netop på en aprilia rs smiley

  • #32   10. jul 2017 Yes så længe der er lavet drossel kit til cyklen, så skulle der ikke være noget problem.

  • Bernhard W
    Bernhard W Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #33   10. jul 2017 Yamaha tdr125 ypvs
    31 HK og 125kg smiley
    Den er sjov og letkørt og kan fås til omkring 10k


  • #34   10. jul 2017 Evt en Honda cbr 125r
    Det er en fin maskine, og kan lige rende 130 hvis du har lidt medvind smiley

    Har selv lige købt en, og den køre rigtig godt


  • Ken L
    Ken L Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 5
    #35   11. jul 2017 Hvorfor er motorvejs farten et problem??

    Man gider skuda ikke køre mc på motorvej.
    Så kan man lige så godt køre med toget.


  • #36   12. jul 2017 Når man bruger den som eneste transportmiddel, gider man godt.
    Og når man køre mere end 5.000 om året.
    Men ja hyggeligere og sjovere på små veje. smiley


  • Lars O
    Lars O Tilmeldt:
    nov 2014

    Følger: 2 Svar: 1
    #37   12. jul 2017 Hej Lauge!
    Enig danske MC regler er helt ude i hampen! Når det så er sagt synes jeg bare du skal få det kort! Så køber du noget ordentligt udstyr og har du flere penge tilbage køber du en brugt 125er ha ha.
    Det handler om at få rutine, så bare start med en 125er det er ikke en tunet 45 scooter! Og så skifter du bare MC når du må
    Mvh Lars


  • Ulrik K
    Ulrik K Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #38   12. jul 2017 Jeg mener bestemt også at det er værd at starte på en 125cc. Du lærer som de andre også skriver at betjene cyklen ordenligt. Jeg ville nok også købe en nyere 125cc med præcis de 11kW som er lovlige og så køre på den indtil du kan opgradere.
    Jeg bor i øjeblikket på Bali og har en 150cc yamaha som daglig transport, den bliver i øvrigt set som en stor mc hernede, så det handler også om hvilken vinkel man ser det fra. Selvom du kun har 125cc er det stadig sjovt at køre, lær at udnytte cyklen så meget som muligt ved at køre så jævnt som muligt. Ingen unødvendige opbremsninger og accellerationer. Køb nogle bøger om køreteknik og træn dig selv i at køre korrekt på cyklen, men husk at landevejene ikke er din private racebane. Forvent altid modkørerne!.

    Det er altid værd at køre MC! smiley

    Hel og lykke med projektet!


  • #39   12. jul 2017 Som mange andre også siger.. JA DA smiley
    Personligt ville jeg kigge efter off-road/motard. den kan man da ha'mange fede timer på.
    Pøj pøj med det


  • #40   12. jul 2017 #38, Ulrik K og #9 Martin G,
    Spot on!
    Det er altid værd at køre mc - man kommer glad frem smiley
    Mht kørekortregler er jeg enig, Martin, men jeg synes bare, at man skal kunne køre A1 fra 16 år.
    Selvom man endnu ikke må købe smøger, har man været over den kriminelle lavalder i et helt år!
    Og så synes jeg i øvrigt, at vi skal have syn af kørekort for alle - måske hyppigere for de unge (og de gamle). Det tror jeg virker bedre end straf.
    Jeg tog selv hængerkort i '87, men en boogietrailer efter en personbil er det største påhæng, jeg har kørt med siden. Måske skulle det kort lige synes?!
    Andre kunne måske også lige få opdateret, at hastighedsgrænserne ikke længere er 60, 90 og 110 smiley


  • #41   12. jul 2017 Hvis pengene ikke er noget problem, så er det klart at det er værd at prøve med en 125. men kørekort, Mc, Udstyr, Kan nemt løbe op i 20.000 - og opefter. Alt efter hvad man vil køre på.

    som de andre skriver, så kan man få en rigtig fin fornemmelse af hvad det vil sige at køre motorcykel med sådan en maskine, samt blive bedre. smiley
    Men tag og køb dig noget nyt, eller meget lidt brugt, medmindre du kan lide at skrue, for det kan nemt tage lysten fra en ny Motorcyklist hvis man ikke kan komme ud og køre. smiley


  • #42   12. jul 2017 Reglerne er lort!
    Jeg er selv ramt under dem, men nu har jeg i halvandet år kørt 4500km på min Honda Cbr 125R fra 2012, og jeg er super glad for den! Jeg kan sagtens følge med på 110km/t motorvej, sålænge at det ikke blæser en pelikan. Derudover så er den fandens økonomisk både i brændstof og forsikring. Og den sidste bonus er jo netop.. ERFARINGEN! Erfaringen er et kæmpe plus! Jeg er træt af at reglerne er som de er, men det kan jeg ikke lave om på! Men når nu reglerne er som de er, så er jeg fandme glad for min lille CBR;)


  • Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #43   12. jul 2017 Altså hvis du tager kortet nu så må du jo køre de helt store om et par år og man kan sige det er en forvokset knallert ja men den er god til og lære på og hvis du vælter så er det jo ikke de store penge du har kastet efter den kontra hvis du køber en MC til lad os sige 200.000 om nogen år smiley

  • #44   12. jul 2017 Hej Lauge!

    Hvis du synes en 125'er er ok fed som 18 årig og du gerne vil have rutine, så synes jeg absolut at du skal købe en 125'er og starte som 18 årig.

    Du kommer dog ikke før i rækken til hverken A2 eller A kørekort når du fylder 20 år på den baggrund.

    Hvis du derimod synes at en 125'er er kikset og grim så lad vær at køb. Vent istedet til du er 20 år. En 15 hp mc har intet med mc kørsel at gøre i mine øjne, rent kørselsmæssigt.

    Der er ikke noget værre, end at være passioneret, for noget man så alligevel ikke synes er fedt.

    Køb og start på en 125'er hvis du har det godt med det. Hvis du synes at 125'ere ligner pis, så vent 2 år smiley


  • #45   12. jul 2017 Mathias, dit indlæg kan let virke demotiverende, men jeg kan nu se, at du gør det af et godt hjerte!
    Jeg skulle godt nok lige læse det et par gange.

    Jeg er helt grundlæggende uenig. Han er jo passioneret, eftersom han har taget kortet. Han kan få rigeligt med MC-erfaring med en A1-maskine, selvom han ikke kan få så megen fart og tempo på den. Så må han jo købe en overdådig muskelbil, hvis det er det, han vil. Og det må han jo af uvisse årsager godt!

    Som reglerne er nu, kan man kun starte et sted i sin MC-karriere med en maskine med få kræfter, hvis man er 18.
    Sådan en maskine kan da være sjov! Og den kan da nok være praktisk og alt muligt andet, men den kan fandenfløjtemig ikke være noget, man kan rynke på næsen ad!
    Det er der sgu nok af i vores verden smiley


  • Frederik C
    Frederik C Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 2 Svar: 1
    #46   12. jul 2017 Jeg sad med samme spørgsmål som dig, og jeg valgte at tage det. Kan kun sige at det var 2 lange år, men har lært en hel del. Jeg valgte at købe en offroader (yamaha xt125r) og det har jeg ikk fortrudt. Har den faktisk stadig til lidt sjov og leg i ny og næ. Det gode ved en offroad/motard er at det ikk nødvendigvis er en ulempe at de ikk har så mange kræfter, da du så nemmere kan styre den (kræftmedicin) samt tør at ligge den ned i svingene, samt give lidt gas ud af en grusvej uden du ender med at smide bagenden pga for mange kræfter.
    Det er nogle lidt trælse penge at skulle af med, når du skal opgradere til a2 og a men stadig det værd


  • #47   12. jul 2017 Hej Søren B!

    Det har slet ikke været min hensigt, så det beklager jeg overfor trådstarter, hvis det kan opfattes sådan.

    Meningen med mit indlæg var blot, at rigtig mange går på kompromis med de forkerte ting. Jeg synes at det er værd at vente til 20 års alderen, hvis Lauge alligevel ikke synes en 125'er er fed at starte op i indkørslen og blive set med blandt vennerne. Så giver sådan et valg om tidlig mc start ingen mening, tværtimod.

    Derimod kan det sommetider betale sig, at vente til man kan få de ting, som man virkelig brænder for.

    Og ud fra hans første indlæg, skriver han netop, at han ikke har taget mc-kort til A1 endnu, men overvejer om det er pengene og tiden værd.

    Med venlig hilsen
    Mathias


  • Tom M
    Tom M Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 17
    #48   12. jul 2017 Ja, men de begrænsede kræfter betyder, at du meget hurtigt vil blive træt af den. Så det er helt klart fornuftigt, men ikke sjovt! 250-350cc er meget bedre, her får du noget mere at gøre med, især på momentsiden. Hvis du vælger 125cc, så vælg en populær model, med god gensalgsværdi. Godt spørgsmål i øvrigt,

  • #49   12. jul 2017 Hej Mathias,

    Ja, det har du jo ret i - han har ikke taget kortet.
    Jeg selv ville dog ikke være i tvivl - jeg ville se at få et kort og en mc!

    Jeg kører selv rundt på en gammel dame fra '95, og hun og jeg har det sjovt, selvom hun ikke er den sejeste eller hurtigste - ligesom ham, der prøver at styre hende smiley

    Vi tager en tur på Mestersvinger i ny og næ, og vi får fjernet vores fælles chickenstripe (OK, der er et par millimeter på forhjulet smiley ).

    Det er god parterapi, og det er en øvelse i at elske dén, man har - ikke dén, man måske kunne have fået i et andet liv.
    Det har åbnet øjne hos mig, og sammen har vi nok også åbnet øjne hos et par af de hurtige RR'ere.

    Det korte af det lange er, at jeg mener, at man kan få så megen sjov med en mc - også med en 125'er - og der vil altid være nok at øve sig på, og lige dét er jo så skide sjovt smiley

    Venligst
    Søren


  • Ken L
    Ken L Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 5
    #50   12. jul 2017 36.

    Jeg køre ca 10000 om året. Kun for sjov og hygge.

    Og aldrig motorvej.
    Personligt gad jeg ikke pendle på mc.
    Det suger sku spontaniteten og hyggen.


  • Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 50
    #51   12. jul 2017 Alle svarene ville jeg summe sammen til følgende:
    Køb en 125 japaner i god stand. Hold dig fra kinøjserne. Det er noget LORT.
    Få kørt en masse km og få noget erfaring.
    Og opgrader så til næste trin, hvor alle glæderne lige undtaget det vilde sus ligger. 48 hk er langt rigeligt for at nyde mc glæden.
    Selvom jeg tog kortet som 47 årig, så startede jeg med en 125 Honda scooter.
    Opgraderede året efter til 47 HK Honda. Den har jeg nu på tredie år.
    Den kan det hele.


  • #52   12. jul 2017 #50
    Ja kører ca. 25.000 så noget af det bliver altså motorvej.

    Men synes da Lauge skal tage kortet, vi vil gerne have flere unge der kører, men man skal bare passe på, på sådan en lille cykel, skal man selvfølgelig også på en stor, men ikke på samme måde. smiley


  • Claus H
    Claus H Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #54   12. jul 2017 Altså vil da sige jeg vil hellere lave en fejl på en 125 ccm end min gsx r 750 for lige så snart du giver fuld gas på den bliver den et monster smiley

  • Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 2 Svar: 8
    #55   12. jul 2017 Da jeg var i din alder var jeg lidt på samme tanker, dog er der 18 år siden, og dengang var der ikke denne lovgivning.

    Mit største ønske var på dette tidspunkt at få min Kreidler 5 gear omregistreret fra knallert til mc. Det ønsker sidder jeg stadig med Idag. Det jeg vil frem til er at man kan sagtens få en sjov mc man kan lære at køre stærkt på 80 - 100. Det handler jo ikke om at køre stærkt, men sikkert om at have det rigtigt sjovt. Det er mange penge at sætte i et kørekort. Det handler jo om at få den cykel man kan lide at have det sjovt på.
    Idag kører jeg på en Honda VFR 750 og syntes ikke at cyklen behøver at være større eller hurtigere.
    Det vigtigste er jo at du kommer ud som en erfaren og dygtig mc'ist, for går det galt går det rigtig galt.

    God vind


  • #57   13. jul 2017 Jeg startede som så mange andre med 17 HK i sin tid - det er nu 45 år siden.
    Der gik over 15 år før jeg fik kørekort til bil, og første gang jeg fik mere end 17 HK var, da jeg købte en BMW med 50 HK 8 år efter.
    I den mellemliggende tid nåede jeg samtlige lande i Europa undtagen Albanien, Sovjet (de hvor jeg ikke kunne få visum til) og Liechtenstein, som jeg ikke kunne finde.
    OK, du må få 15 HK, og det er da 11% mindre, jeg ved det godt.
    Her som ældre herre, ville jeg ikke for noget i verden undvære de år, jeg kørte Europa tynd på min MZ.
    Altså - Jeg ser masser af fornuft i de nye regler, og jeg ser også stadig mange muligheder for at have et godt og indholdsrigt motorcykelliv for de unge mennesker, hvis vi ældre bare vil lade være med at moppe dem så meget, som der er en beklagelig tendens til.
    Når jeg kigger på min park af motorcykler:

    MZ ES 150 (10 HK)
    MZ ETS 250 (17 HK - det var den jeg fik da jeg var 17....)
    BMW K 75 RT (75 HK)

    Så tror jeg egentligt, at jeg har absolut mest sjov ud af den helt lille. Aktionsradius er ikke så stor - Jeg skal til Ring Djursland fra Esbjerg 9. august, og det er langt, men det er også sjovt.

    Med venlig hilsen fra fortiden

    Edvard Korsbæk


  • Ulrik N
    Ulrik N Tilmeldt:
    maj 2014

    Følger: 3 Svar: 11
    #58   13. jul 2017 Det er da bare med at komme i gang. En cbr125 er rimelig kvik og kan være et godt bud , på sådan en bliver du garanteret ikke overhalet af scooterfjæs sådan lige med det første. Jeg har selv en honda cbf 125 , som nr 2 motorcykel , jeg bruger den til pendling hver dag året rundt .Det går lige så hurtigt på den som på min triumph , det er 60 kilometer om dagen på landevej og i by , men jeg tager den ikke med på motorvej , der er den godt nok for langsom.

  • #59   13. jul 2017 man kan snildt køre 125 på motorvej. jeg havde i hvert fald en sagkyndig til min mc prøve der syntes det ville være sjov at se om den lille maskine kunne følge med ?? og det lykkedes mig endda at overhale en lastbil.
    btw det var på en honda msx smiley


  • Bernhard W
    Bernhard W Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #60   14. jul 2017 Jeg synes fortsat det er sjovt at jeg i både acc og hastighed på motorvej kan give en Cbr 125 til xx tusinde kr. baghjul på min udraderede 10 tusinde kr yamhaha TDR 125 fra 1994 smiley

  • #61   14. jul 2017 Er man i tvivl om man overhovedet gider starte med at køre 125 ccm. som 18-årig, så er man nok slet ikke interesseret i overhovedet at komme til at køre.
    Da jeg fik kørekort kunne jeg slet ikke vente med at komme ud at køre.


  • #62   15. jul 2017 #60 benhard w din er jo også en 2 takter... en 70cc 2 takt kan følge med en 125cc 4 takt

Kommentér på:
Er det værd at starte som 18 årig på en 125cc

Annonce