{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.513 visninger | Oprettet:

Loncin! Er det godt? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige på trapperne til at blive 18 og vil meget gerne have motor cykel! Men son studerende er der ikke så mange peng at gøre med. Så min har har inviliget i at hjælpe hved at købe en MC som jeg så kan låne. Men den skal være billig og kunne køre langt på literen, og så må den ikke være for vild! det er hans vetingelser! og det er da fair nok. så jeg gik i gang med at lede efter en MC og så fant jeg et mærke jeg ikke kender nemlig Loncin. Er der nogen der ude er kender noget til dem og kan sige noget om dem eller... De har nem lig en fin lille MC Loncin LX200-2 det er en ny 200cc til 20999kr+levering, og det er noget af det bedste jeg har fundet til nu!! Men i kan skrive hvis der er noget jeg har over set i min søgen!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loncin! Er det godt?
  • #1   20. mar 2005
    Hej Lasse
    Har aldrig hørt om det mærke før - men den ser sgu da ellers fin ud - var lige lidt nysgerrig.
    Men hvad med forhandlernet osv ?? Så vidt jeg lige ved, er den vist ikke særlig kendt her i landet smiley

    Men held og lykke med din søgen - der kommer sikkert mange gode råd til dig.
    Nu vil jeg lige ud og lufte Virago'en i det fine vejr.


  • #2   20. mar 2005 Ja, den ser da ikke helt ringe ud.

    Men vil du have noget, som du ikke vil risikere at skrue i, vil det nok være smartere med et kendt mærke.
    Jeg siger ikke at Loncin er noget bras, for jeg kender ikke mærket. Men det er så også et rimlig ukendt mærke på de her kanter, så der er ikke så mange der har erfaring med dem.

    Men skal det nødvendigvis være nyt? Hvis du ville give ca 30000kr kunne du finde en af de lidt større 500ccm'er i en god stand. Og de har måske også lige det ekstra bundtræk, som jeg tror man kommer til at savne, på så lille en 4-takt, som en 200ccm er.


  • #3   20. mar 2005 jeg tillader mig lige at poste det link jeg er gået ud fra smiley

    (link fjernet)


  • #5   20. mar 2005 Hej Lasse

    Jeg mener Loncin er det nye navn for Geely, deres MC'er er i hvertfald meget ens.
    Geely blev sidste år et af de mest solgte mærker her i dk, og kvaliteten er vist ok. Der er test af Geely på dmcn.dk.
    Hvis prisen er det største argument, så er Honda ANF125 det billigste køretøj du kan finde. Den koster 20.000,- og er opgivet til at køre 65km/l ved 80km/t. Den er en mellemting mellem en scooter og en MC og har 4 manuelle gear med automat kobling....
    Men ellers, så se du bare nærmere på de kinesiske MC'er, de er ok.

    Jesper


  • #6   20. mar 2005 Jeg har kun hørt godt om importøren, så i den retning ville
    jeg ikke være bekymret.
    Om cyklen er fin nok, er svært at svare på, da det er jo også lidt efter hvad forventninger man har.
    Jeg havde et par år, en CZ 180 ingen raket, men den kørte trofast hele året, jeg kørte 18000 km på den, uden større problemer.


  • Kenneth  S
    Kenneth S Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   21. mar 2005 Hej Lasse, lige en enkelt kommentar til Loncin.
    Det er min side du refererer til. Jeg er forhandler af Geely og Loncin i Vestjylland.
    Du kan se mere til Loncin på den officielle hjemmeside www-loncin.dk
    Det er samme importør som har Geely.
    Og ja det er ret ukendt herhjemme endnu, men ikke mere end at der er blevet solgt Loncin Dirt Track ( offroaderen) sidste år. De går faktisk rigtig godt. Og efter min personlige mening er samlekvalitet og finish på Loncin en del bedre end man har været vant til.
    Du kan evt. prøve at lede efter bruger kommentarer omkring Geely Grand Puma. Jeg ved der er en del ejere der har lavet logbøger på nettet. Så kan man få en fornemmelse af hvad det er for noget.
    Personligt tror jeg meget på Loncin LX200, netop til en førstegangskøber. Det må gerne være smart, men behøver ikke nødvendigvis køre 200 km/t de første par år indtil man har lært lidt køreteknik


  • #8   21. mar 2005 Tusind tak til alle komentarene!!

    Henrik og Kenneth : Problemet er at jeg ikke selv har penge nok, så min far skal hjælpe... og han vil helst at det skal være ny, billig og benzin økonomisk. Så må den ikke kunne køre for stærkt (Han er bange for at jeg kommer til skade) og når jeg har kørt 2-takt knallert bliver det helt klart en forandring at få en 4-takter. Så er der også lige forsikring den bliver meget billigere hvis man kommer under 250ccm!!

    Jesper : Loncin har lavet en kopi af Hondaen, den hedder LX110 den koster 9999kr+lev Men jeg ved ikke helt hvad min far vil... Han har lige været 14 dage i Vietnam men min mor hvor de kørte på den slags MC'er (LX110/ANF125) og han er ret vild med dem, men det er jeg ikke, så hvis han ville købe noget i stil med LX200 eller honda CBR 125 R ville jeg syntes det var sjovere smiley

    Men der er mange muligheder. Kravene fra min far er: det at Det SKAL være 4 takt. Den SKAL køre langt på litteren (helst over 35km/l) og min mor skal også kunne køre på den...

    Kenneth S : Hvis du kan over bevise min far om at det er den det skal være, så ville det være fint!! smiley


Kommentér på:
Loncin! Er det godt?

Annonce