694 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Street vs Sport Street vs Sport
Hej allesammen.
Jeg skriver dette opslag fordi jeg på et tidspunkt skal ud og finde min første cykel. Da der er så mange nye ting, så ville jeg hører jer ad som forhåbentlig havde nogle erfaringer.
Nogle af jer som kan fortælle mig lidt om fordele og ulemper ved street vs sport cykler.
Umiddelbart er jeg mest til street, fordi man sidder mere lodret og behageligt, men hvad er jeres erfaringer?
Sportscyklerne er også bare så pisse hamrende flotte.
Jeg siger tak på forhånd.
0 synes godt om
maj 2017
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 7
jul 2017
Følger: 14 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 4
Du siger du er mest til Streetbikes, har du altid været det så?
maj 2017
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 7
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 25 MC-er: 6 Emner: 8 Svar: 263
Jeg synes personligt, at jeg sidder laaangt bedre på en supersport mc, end på en streetbike/sportbike. Det er forskelligt fra person til person. Personligt sidder jeg ikke særlig godt på en sv'er selvom denne i manges øjne er ganske behagelig. I modsætning til mange der klager over knæ og lænd på R-maskiner er jeg lige modsat. Har kørt til alperne på min 636'er (ca. 3000km på 7 dage) de sidste 2 år, og jeg sidder intet mindre en fantastisk. Kunne køre jorden rundt på R-maskiner hvis jeg havde tiden til det
Jeg vil anbefale dig at prøve netop de modeller som du er forelskede i rent udseende-mæssigt, og dernæst se, om de lever op til hvad du forventer, rent kørselsmæssigt.
At høre råd ang. valg af mc herinde, kommer man efter min mening ikke langt med. Folk er så forskellige. Så jeg synes du selv skal drage dine egne erfaringer ved at prøvekøre nogle forskellige modeller. Vores holdninger kan du ikke bruge til noget som helst, når det gælder DIN mc
Held og lykke er mine ord.!
Online Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
De fleste folk vil anbefale deres eget valg af MC - logisk nok fordi det er det rigtige valg for dem. Streetbike til mig også.
jun 2014
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 4 Emner: 3 Svar: 67
Prøvekørte også en chopper/cruiser, og det var egentlig også en sjov nok maskine, men ikke helt så meget mig, som den jeg endte op med denne gang.
jul 2017
Følger: 14 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 4
Er det bare at prøve venners? Ellers er det lidt svært at komme ud og prøve, uden at man køber cykler som er til salg. (Eller er interesseret)
feb 2016
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 170
Jeg har en streetbike som jeg er rigtig glad for.
Men jeg keder efter en racer f8rdi jeg virkelig elsker looket af.
Men mine håndled er ikke så glade for det.
Jeg ringer derfor til forhandlere og prøvekører deres sportsmaskiner.
Indtil videre har jeg været igennem en Panigale 959 og en R6.
Har en aftale med forhandlere om en R1 fra 2007, GSXR fra 2017, R1M fra 2017 og en ZX10R fra 2018 (Så snart den lander)
Så der er altså ikke umuligt at prøve cykler
Ring til forhandlere og lav nogle aftaler
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 844
Street er typisk billigere i indkøb, forsikring og vedligeholdelsesomkostninger samt billigere at falde af(mindre ødelagt plastic) street byder ofte op til en ærlig mulighed for at have en passager med.
Sport er typisk mere eftertragtede og vil få større opmærksomhed samt at "future classics" også tit er blandt sportscyklerne. Derudover er det tit i superbike segmentet at man ser ny teknologi implementeret først.
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.851
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
Og som du har nævnt er den rigtige maskine den du har det sjovest på, uanset hvordan den ser ud. Selv kører jeg 10 tusind kilometer touring om året med kammerater på Fz1s, Zzr1400, Speed trple RS, Fjr1300, MT09 tracer, R1200GS og vi kommer lige hurtigt frem.
jul 2008
Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 34 Svar: 1.773
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 86 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 80
Sidder fint på den, men efter at have prøvet en MT-10, så skal min næste cykel 100% være en street
Street vs Sport