694 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Street vs Sport Street vs Sport

Hej allesammen.

Jeg skriver dette opslag fordi jeg på et tidspunkt skal ud og finde min første cykel. Da der er så mange nye ting, så ville jeg hører jer ad som forhåbentlig havde nogle erfaringer.

Nogle af jer som kan fortælle mig lidt om fordele og ulemper ved street vs sport cykler.
Umiddelbart er jeg mest til street, fordi man sidder mere lodret og behageligt, men hvad er jeres erfaringer?
Sportscyklerne er også bare så pisse hamrende flotte.

Jeg siger tak på forhånd.
smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Street vs Sport
  • #1   18. jul 2017 Street er bedre til de længere ture, da det ikke er lige så hårdt for armene. Man skal bruger mange kræfter på at holde sin krop oppe på en racer, i hvert fald indtil man rammer ca 150 km/t smiley Man mærker også farten lidt mere på en street, da man ikke har en kåbe at "gemme" sig bag. Street er også lidt lettere at manøvrere, pga styrets form. Ja jeg elsker streetbikes smiley Men hvis du er i tvivl om hvad du er til, så tag da et par prøveture på begge typer og find ud af det.

  • #2   18. jul 2017 Tak for dit svar Jonas smiley

    Du siger du er mest til Streetbikes, har du altid været det så? smiley eller hvordan og hvorledes?


  • #3   19. jul 2017 Ja det har jeg, den der er på min profil, er min første MC og den er jeg rigtig glad for.. Har dog kørt på stort set alle de forskellige typer MC'er der er derude, cafè racere, choppere, racere, motard osv, de eneste typer jeg ikke har prøvet, er store touringsmaskiner smiley Jeg syntes at streetbikes er fede at se på, og så er de meget mere funktionelle end racercykler, syntes jeg smiley De er som regel meget hurtige i optrækket og har en god topfart, mere moment i bunden, så de er lidt nemmere at køre inde i byen, og så er de også meget styrevillige. Der vil sikkert komme nogle racer "fanboys" og sige at det er racere også, men det er ikke min erfaring smiley Det eneste sted jeg syntes en racer er overlegen, er i topfart og komfort når man vil køre over 200 km/t

  • #4   19. jul 2017 Jeg smider RACE-kortet!

    Jeg synes personligt, at jeg sidder laaangt bedre på en supersport mc, end på en streetbike/sportbike. Det er forskelligt fra person til person. Personligt sidder jeg ikke særlig godt på en sv'er selvom denne i manges øjne er ganske behagelig. I modsætning til mange der klager over knæ og lænd på R-maskiner er jeg lige modsat. Har kørt til alperne på min 636'er (ca. 3000km på 7 dage) de sidste 2 år, og jeg sidder intet mindre en fantastisk. Kunne køre jorden rundt på R-maskiner hvis jeg havde tiden til det smiley

    Jeg vil anbefale dig at prøve netop de modeller som du er forelskede i rent udseende-mæssigt, og dernæst se, om de lever op til hvad du forventer, rent kørselsmæssigt.

    At høre råd ang. valg af mc herinde, kommer man efter min mening ikke langt med. Folk er så forskellige. Så jeg synes du selv skal drage dine egne erfaringer ved at prøvekøre nogle forskellige modeller. Vores holdninger kan du ikke bruge til noget som helst, når det gælder DIN mc smiley

    Held og lykke er mine ord.! smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #5   19. jul 2017 Prøvekør, prøvekør og prøvekør igen og igen til du har dannet dig din egen mening. Mavefornemmelse og bredden på smilet når du sidder på maskinen, er langt vigtigere end om cyklen kører 300 eller 200 på toppen.

    De fleste folk vil anbefale deres eget valg af MC - logisk nok fordi det er det rigtige valg for dem. Streetbike til mig også. smiley


  • #6   19. jul 2017 Jeg startede med en R-ting, og det var som sådan fint nok, men er nu skiftet til en street-model, da jeg befinder mig langt bedre på den, og den også er mere "passager-venlig".. Bevares, den er ikke racer-agtig som den anden, men det kan man jo heller ikke bruge til specielt meget under normale forhold, og det 1½ eller 2 sekunder, den er langsommere til 100, overlever jeg nok. smiley
    Prøvekørte også en chopper/cruiser, og det var egentlig også en sjov nok maskine, men ikke helt så meget mig, som den jeg endte op med denne gang. smiley


  • #8   19. jul 2017 Tak for at dele jeres viden med mig. Det hjælper mig meget. Jeg kan godt fornemme at jeg må ud og prøve de forskellige jeg har set på. Det kan jeg læse mig til at det er det vigtigste. Kørerglæden er det vigtigste.

    Er det bare at prøve venners? Ellers er det lidt svært at komme ud og prøve, uden at man køber cykler som er til salg. (Eller er interesseret)


  • #10   19. jul 2017 Rasmus.
    Jeg har en streetbike som jeg er rigtig glad for.

    Men jeg keder efter en racer f8rdi jeg virkelig elsker looket af.
    Men mine håndled er ikke så glade for det.

    Jeg ringer derfor til forhandlere og prøvekører deres sportsmaskiner.

    Indtil videre har jeg været igennem en Panigale 959 og en R6.
    Har en aftale med forhandlere om en R1 fra 2007, GSXR fra 2017, R1M fra 2017 og en ZX10R fra 2018 (Så snart den lander)

    Så der er altså ikke umuligt at prøve cykler smiley

    Ring til forhandlere og lav nogle aftaler smiley


  • #11   19. jul 2017 der er som nævnt alt det subjektive (kørekomfort, design etc.) men derudover, så er der også lidt mere jordnære forskelle.
    Street er typisk billigere i indkøb, forsikring og vedligeholdelsesomkostninger samt billigere at falde af(mindre ødelagt plastic) street byder ofte op til en ærlig mulighed for at have en passager med.
    Sport er typisk mere eftertragtede og vil få større opmærksomhed samt at "future classics" også tit er blandt sportscyklerne. Derudover er det tit i superbike segmentet at man ser ny teknologi implementeret først.


  • #13   19. jul 2017 Lad være med at nøjes, her er mine smiley

    profilbillede
  • #14   19. jul 2017 Mange starter med at forelske sig i en supersport, men de færeste har talenterne, eller lysten til at have kørekortet blafrende i en tynd tråd bag efter, der skal til for at have det sjovt på en RR. At den eneste anden mulighed er street, er nok lidt snæversynet, der findes både noget midt imellem og noget andet. De seneste år er det Allroad maskiner der vinder "terræn". Men tag ud til en forhandler om prøv nogle maskiner du kunne tænke dig, til åbent hus står der altid en stribe nye maskiner til prøvekørsel. Eller besøg JensenMc i Horsens, de er ikke fedtede med prøvekørsel og har et kæmpe udvalg nyt og brugt.
    Og som du har nævnt er den rigtige maskine den du har det sjovest på, uanset hvordan den ser ud. Selv kører jeg 10 tusind kilometer touring om året med kammerater på Fz1s, Zzr1400, Speed trple RS, Fjr1300, MT09 tracer, R1200GS og vi kommer lige hurtigt frem.


  • #15   19. jul 2017 Som Sajmon skriver den der giver dig det bredeste smil, er cyklen !!

  • #16   19. jul 2017 Og en kedelig, men ikke uvæsentlig, faktor kan også være prisen på forsikringen - ofte er en street billigere at forsikre end en racer (på hvilken der kan være STOR forskel som begynder). Når man bliver et gammelt røvhul, så udligner det sig heldigvis smiley

  • #17   20. jul 2017 Jeg kører selv Sv1000s som har fuldkåbe og clip-ons.
    Sidder fint på den, men efter at have prøvet en MT-10, så skal min næste cykel 100% være en street


Kommentér på:
Street vs Sport

Annonce