1.223 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

dagen sure opstød dagen sure opstød

når folk prøver at sælge noget på markedet... kan folk så ikke blande sig uden om, hvis de ikke selv vil købe varen... ved godt at det er for at hjælpe andre med gallerister, men øv hvor kan jeg blive sur når jeg ser sådan noget som det her http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=13424
ved godt at sebastian bare vil være rar, men hvis folk vil give det der bliver bedt om i anoncen, så kan han vel være ligeglad... bare min mening

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • Samling af Ikea børne seng med udtræk og skrive bord og skuffe modul 1.300 kr.
  • Fjernelse af skjult hvepsebo 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  dagen sure opstød
  • #1   13. mar 2007 ps kender hverken manden eller cyklen og er derfor ikke partisk!!!

• #2   13. mar 2007 Du har tildels ret. Jeg giver dig ret i at man ikke skal blande sig, hvis man ikke agter at købe varen. Samtidigt syntes jeg det er ok at blande sig, hvis det er for at advare om evt. snyd eller bare tilføje en generel information til købet som ikke på nogen måde omhandler dårlig omtale af evt. sælger el. køber.

Når det nu er sagt, så mener jeg faktisk at det er ok at blande sig, hvis nu en evt. sælger faktisk prøver at tage overpris for en vare. Jeg kender personligt ikke priserne i tyskland på disse cykler, men hvis Sebastian har ret og den omtalte cykel ikke er af usædvanlig flot stand, som kan retfærdiggøre prisen, så mener jeg det er ok at bryde ind med det indlæg. Man skal jo også vide at salget er til offentlig beskuelse og derfor, med den ytringsfrihed vi har, skal man være klar til sådanne indlæg.

• #3   13. mar 2007 helt enig med dig...........

• #5   13. mar 2007 smiley
    der har været meget debat om netop at kommentere priser og der er forskellige synspunkter på det. Tror det folk er træt af er hvis folk er decideret grove i munden.

Jeg kan sagtens følge dig (og andre), men jeg synes bare det er en ret reel og brugbar oplysning. Så er det op til folk selv at finde ud af om de vil give prisen for varen eller om de kan finde noget magen til billigere og i samme stand.

Personligt ville jeg være mere en glad for sådanne oplysninger af andre

• #6   13. mar 2007 Jeg er enig - dårlig stil fra Seb's side*
    * selvom intentionen overfor evt. køber utvivlsomt er god.

- men hvorfor sender du ikke en mail direkte til ham istedet for at hænge ham ud her i forum. Seb er jo en fornuftig fyr, så jeg er sikker på at han vil kunne se din pointe?

• #7   13. mar 2007 helt enig det er for åndsvagt at ødelægge det for sælger på den måde.

• #8   13. mar 2007 en gixxer af den årgang og km tal koster ca 2-3000 euro,
    og så kommer der også transport udgifter, så jeg synes nu ikke det er så dyrt.
    det er da er da rigtigt at man kan spare noget, men der er jo også en del besvær ved at hente, hvis man ikke har en kassevogn og den slags..

• #9   13. mar 2007 jeg hænger ingen ud eller rakker nogen ned. Men siden det skaber så stort et problem at jeg nævner at 1100r kan fåes ned til 15k så sletter jeg den da bare smiley Det var ikke meningen det skulel skabe debat. Der er tit der bliver kommenteret på diverse på markedet!

• #10   13. mar 2007 Seb: Den sidste kommentar i mit første indlæg indlæg var faktisk møntet på Thomas (men jeg kan godt se at det måske ikke fremgår tydeligt nok...:-)

• #11   13. mar 2007 Hermed slettet smiley Og Strada. SKal alle de folk er ønsker held og lykke med salg så ikke også have et rap måske? smiley Der er jo ikke andet end kommentarer fra folk der ej har interesse

Og helt ærligt. Hånden på hjertet i andre!

Hvis i er ved at købe en mc til 28k og finder ud af at i faktisk kunne hente en hjem til 2000euro + 200 euro i transport. Dvs små 17k. Ville i så ikke være ok med at være blevet gjort opmærsom på det?
    Det var jo ej skrevet ondt, og jeg svarede faktsik på en anden spørgsmål også

• #12   13. mar 2007 kleen var bestemt ikke for at hænge ham ud, slet ikke, og det syntes jeg også fremgår, men det var bare det sidste af de eksempler jeg har set af det.

• #13   13. mar 2007 Sebastian, håber ikke du føler at jeg hængte netop dig ud, det var hele den måde det skete på jeg kommenterede.
    håber du ikke tog anstød smiley

• #14   13. mar 2007 Fint-fint - jeg gav også bare udtryk for mit synspunkt. Dat's all..;-)

• #15   13. mar 2007 Jeg vender lige på en femøre her. Kan godt se at det er lidt uheldigt at ødelægge noget for sælgeren, direkte så andre kan se det. Men næste gang det sker, så send en privat besked til ham der evt. er interesseret, så bryder du ingen regler på forummet. Hvis reglen, som dog er her på forummet, ikke var til stede, så havde du ikke gjort noget forkert.

• #16   13. mar 2007 Sidste gang den var op og vende var der også delte meninger.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=25622

Nu giver indlægget desværre ikke mening alle steder bl.a. pga. Peter en årgang slettede sin bruger osv. osv. Men jeg tror man kan forstå sammenhængen.

• #17   13. mar 2007 hehe det er skam helt ok smiley Jeg føler mig heller ikke hængt ud, og tanken strejfede mig også da jeg skrev indlægget mht om der var nogle der ville reagere. Men åbentbart ikke nok til ikke at skrive det smiley

Jeg har det bare sådan at jeg føler en vis pligt til at fortælle folk realiteterne og gøre folk opmærksomme på fx det som den annonce netop så man selv kan vurdere om man vil ligge pengene eller ej.

Jeg skrev at de fåes "ned til" Dvs det er jo et bredt spektrum. Jeg skrev ikke at den kun var 15k værd. smiley

• #18   13. mar 2007 Og dejligt med en debat hvor der ej kastes med mudder eller nogle bliver personlige smiley :) smiley

• #19   13. mar 2007 sebastina helt enig smiley

• #20   13. mar 2007 jeg syntes da at seb's oplysning er ok omkring sådan en maskine hvis man er helt grøn mc-er som mig kan det jo
    være noget man ikke har en dut forstand på oplysning som den tråd seb havde smidt ind er da en af grundene til at jeg bruger mcgalariet smiley galariet er vil også for nye mc-er ikke smiley

• #21   13. mar 2007 seb undskyld stavefejl... my bad

• #22   13. mar 2007 JEG fatter ikke hvorfor folk blander sig i andres køb salg bytte handler eller kommer med dumme forslag til priser osv.. istedet for at grine af det hvis man finder noget der er for dyrt eller billigt....og så bare lukker R....

• #23   13. mar 2007 Claudius, nu så du ikke hvad jeg skrev. Så jeg går ud fra dit opstød er generelt. Jeg kom hverken med dumme kommentarer eller gjorde grin.
    Og hold lige tonen pæn, det kan vi andre finde ud af smiley :)

• #25   13. mar 2007 jeg støtter Claudius
    sebastian
    det tager ikke et par timer at betale afgift på told/skat, det tog mig nøjagtig 17 minutter

• #26   13. mar 2007 Nu har jeg ikke set annoncen, men udfra hvad kan læse af tråden har Seb netop ikke kommenteret prisen på den mc der er til salg. Han har blot informeret om priser andre steder. Det synes jeg egentligt er fair nok. Dermed får køber en god info uden nogen bliver stødt. Prisen på sælgers mc kan jo sagtens være fair nok selvom der er billigere cykler i Tyskland.

Kommentér på:
dagen sure opstød

Annonce