{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

Ib R
Ib R
Tilmeldt:
16. mar 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Sæde højde til den lange {{forumTopicSubject}}

Halløjsa!

Endelig skal jeg begynde på mit MC kort og kan i den forbindelse selvfølgelig ikke lade være med at fråde cykler på nettet.

Men nu er jeg ret høj (193 cm, skridthøjde ca. 95 cm) og syntes ikke rigtig jeg har lyst til at krølle mig sammen + det skal jo gerne være til at holde ud at køre på cyklen.

Hvor høj bør sædehøjden være for mig?

Eller findes der en tommelfingerregel man kan gå efter?

Jeg har ca. 50-55,000 at købe for, så hvis i har konkrete forslag på cykler jeg skal kigge efter, modtages de gerne.

Har kigget på Kawasaki ER-5 , Yamaha 600 Diversion og Suzuki gsf Bandit og GS500.

VH

Den lange


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sæde højde til den lange
  • #1   16. mar 2007 Hej Ib
    Det er da en vældig fornuftig ting, du der skal i gang med.. Rigtig godt...
    Jeg kan godt se, at det kan være lidt et problem at finde den rette cykel, når man har den højde du har.. Jeg selv er 1,83 og da jeg var på kig efter cykel, var det helt klart med det mål, ikke at krølle sammen...
    Jeg fandt ZZr-600 Kawasaki... Den passer perfekt til mine ben.. Man kan fint køre langt på den, uden at få ondt i ben, ryg og r..
    Det vigtigste er nok, at du kører ud og prøve-sidder de modeller du har tænkt dig.. så mærker du det hurtigt.. Men Honda CBR600, Kawa ZZr-600 eller Suzuki SV 600. Synes selv, at det er gode begynder-cykler.. Men prøv selv...


  • #2   16. mar 2007 Hey Ib

    Jeg er selv 194cm og sidder rigtig godt på min GSF 600 bandit fra 96.


  • #3   16. mar 2007 Jeg er 187. Og har det ok på en GS500'er

  • #4   16. mar 2007 sv 600 !!! hvad pokker er det for en . jeg har kun hørt om sv 650 i 600 klassen !! .

    vfr den lidt ældre model kunne også være et bud .


  • Ib R
    Ib R Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   16. mar 2007 Hej igen,

    tak for jeres svar.

    Jeg har mulighed for at prøvekøre både en yamaha 600 diversion og suzuki gsf 600 bandit hos et par kammerater.

    Rigitg glad for Peters tilbagemelding, da jeg har set mig lidt lun på Bandit rent udsensmæssigt. Men i har ret, man skal selvfølgelig prøve maskinen først.


  • #6   17. mar 2007 Hej Ib.

    Jeg er selv 196cm og jeg sidder da udemærket på min GS500, men nu skal det så lige siges at jeg endnu ikke har kørt nogle super lange ture på den endnu.
    Tror den længste tur jeg har kørt nonstop var ca 150-200km. Derefter kunne jeg godt mærke at jeg lige skulle have en lille pause, men det tror jeg gerne man vil ha på de fleste motorcykler når man er oppe i vores tyndere luftlag smiley


Kommentér på:
Sæde højde til den lange

Annonce