{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Thomas S
Thomas S
Tilmeldt:
8. okt 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17

Motorolie til husqvarna sm610E {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal til at skifte olie på min Husqvarna sm610E fra år 2000. I manualen står der den skal have 5W40 men mange bruger 10W60 har jeg læst... Personligt vil jeg helst bruge det som står i manualen hvad ville i foreslå?
Udover det så er det motul olie jeg kigger på og de har en version af 5W40 som hedder "off road" og en som hedder "road racing". umiddelbart ville jeg nok vælge road racing som måske er til lidt mere pumpede motor som sidder på sådan en sm610, er det helt hen i skoven?

Vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorolie til husqvarna sm610E
  • Kristian C
    Kristian C Tilmeldt:
    apr 2012

    Følgere: 4 MC-er: 2 Svar: 64
    #1   12. aug 2017 Jeg havde gået med 5w40 offroad - en Motard tager jo slet ikke de samme konstante omdrejninger som en racer.
    Det bedre at have en lidt tykke olie til når momentet skal presses igennem på en motard:)


  • Igor P P
    Igor P P Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 2 Emner: 3 Svar: 41
    #2   12. aug 2017 Sm610e er bestemt ikke hårdtpumpet:)

    5w40 er det smarte valg, Der er en mening med tallene, nogen vælger tykkere olie, pga deres pakninger er forsømte, og de ikke lige gider tage sig rigtigt af deres cykel.

    mvh


  • Thomas S
    Thomas S Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 17
    #3   13. aug 2017 Nej den er ikke pumpet i forhold til 610'erne med kickstart eller en ktm EXC, men sammenlignet med en ganske almindelig gs500 eller en lignende er den nok lidt mere presset smiley

    jeg får bestilt noget 5w40 til en offroad maskine så smiley tak for det gutter


Kommentér på:
Motorolie til husqvarna sm610E

Annonce