{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.100 visninger | Oprettet:

Kan ikke se olie mængde? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

Jeg er i fuld gang med at istandsætte min nye motorcykel. Dog er jeg stødt på lidt af et problem. Når jeg skal tjekke hvor meget olie der er på maskinen, kan jeg ikke rigtigt se det. Den har det her lille glas man kan se igennem, hvor der står min og max. Problemet ligger i at glasset er blevet meget mat og jeg derved har svært ved at se om der overhovedet er noget på.

Nogle gode råd og eventuelle løsninger?

Mvh
Steffen Nielsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan ikke se olie mængde?
  • #1   14. aug 2017 Tag koblingsdækslet af mens den står så skråt som muligt på sidestøtteben, så løber der typisk kun lidt olie ud. Rens glasset indefra.
    Eller kør cyklen varm nogle gange og håb at det forsvinder efterhånden som den fugt der evt. er i olien forsvinder.


  • #2   14. aug 2017 Hvis nu du var så heldig, at det kun er skidt på skueglasset; kunne du så ikke få en tandbørste eller nylon rensebørste til geværløb ned gennem påfyldningshullet og rengøre det? smiley

  • #3   14. aug 2017 Der sidder typisk en lille metal skærm på bagsiden af skueglasset, så det kan være lidt svært at komme til at gøre rent uden at skille lidt ad. Men du kan evt prøve med et sugerør på en luftpistol og så se om det ikke kan nå derned, så du kan blæse det snask der er væk.

  • #4   15. aug 2017 hvis du alligevel er i gang med istandsættelse, er det vel bare at skille skidtet ad og få renset eller nyt i smiley

Kommentér på:
Kan ikke se olie mængde?

Annonce