{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.232 visninger | Oprettet:

Forkert olie {{forumTopicSubject}}

Ja jeg har dummet mig her.. Har lige skiftet olie og oliefilter på min FZR 1000, og nu fedter den helt vildt i koblingen. Rigtig meget når den er kold.
Problemet: Det er bilolie jeg har fyldt på (Jeg er en klovn *g*)
Nu skal jeg jo have skiftet olie igen til MC olie. Og helst den rigtige slags. Hvad skal jeg vælge. Nogle olier indeholder jo ting som ikke kan sammen med koblingsplader osv.
Og skal jeg til at skille hele motoren ad for at rense alt olien ud eller er det nok bare at skifte olie og oliefilter igen ??

På forhånd tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forkert olie
  • #1   18. mar 2007 Jeg ville starte med at rense koblingspladerne med sprit, evt. pudse dem med smergelærred forsigtigt. kke dem af metal, demville jeg kun affedte med sprit.

  • #3   18. mar 2007 Evt køb en rigtig billig mc olie, og hæld i, og så skift til en god efterfølgende.

  • #4   18. mar 2007 Hey lavede selv samme fejl her sidste år inden jeg stillede den ind, men nåede heldighvis kun at køre ganske få KM med bilolien inden jeg opdagede fejlen, var lidt for hurtig og forvirret da jeg købte og fyldte på, men jeg har skiftet til MC olie, uden at gøre andet og nu kører den super igen. Så jeg vil foreslå at du bare skifter olie og filter, i første omgang, og hjælper det ikke, tja så er der jo nok kun en vej. desværre

  • #5   18. mar 2007 jeg har kørt på bilolie i mange år på Kawasaki, har aldrig haft problemer, men hvis din kobling er ved at være slidt og ikke har prøvet bilolie før kan det tage lidt tid med tilvænningen

  • #8   18. mar 2007 Ny kobling, og så køb olien i Biltema, den er super den til 60 kr pr ltr.

    Thomas


  • #9   18. mar 2007 køb Hein Gerickes 15-50 fuldsyntetiske olie. Olien er akkurat samme som et af de førende mærker (har fået besked åpå jeg ikke må sige hvilken smiley ), det bare er en anden flaske med Hein G mærke på og så sælges den billigere. Den koster 70kr literen!. Kører selv med den på alle mine cykler smiley


  • #11   18. mar 2007 huh.. Der er da godt nok delte meninger om hvorvidt det skal være fuldsyntetisk eller semi... Og om det skal være 15-50 eller 10-40... Ifølge manualen skal det være 20-40, men det kan jeg ikke finde nogen som helst steder.

    Chris A >> Det Q8 MOTO SBK du linker til, det er jo JASO MA godkendt som tidligere nævnt var et must... SÅ jeg tror jeg prøver lykken med det.. Så er spørgsmålet bare om det skal være 10-40 eller 10-50 nu når jeg ikke kan få fat på 20-40.

    Under alle omstændigheder skiller jeg lige koblingen ad, renser og ser hvordan den har det.. Det tager ikke meget mere end 20 minutter.. Det har jeg gjort mange gange på tidligere MC'ere...


  • #12   18. mar 2007 ik for at moral prædke men jeg forstår simpelt hen ikke at folk gider at bruge billige olier eller bil olie på deres elskede motorcykler... olien er motorens vigtigeste komponent det er det eneste som holder motoren adskildt.. jeg ser sådan her på det.. køb en billig lorte olie og spar et par hundrede kr. og så kan du skifte din motor en session efter.. fordi den er revet de verse steder..! hvis jeg var dig så ville jeg købe olien som passer til din mc efter forskrifterne. og så lade alt den gamle olie løbe af og skifte filteret..! smiley

  • #13   18. mar 2007 Andreas >> Nu var det jo heller ikke situationen at jeg gik ind og købte olien fordi jeg vidste at det var en bil olie... Jeg anede intet om at der var forskel på bil olier og MC olier... Min offroader og bandit jeg havde sidste år, kunne køre på alt. De betyder så ikke at de havde godt af det, men jeg mærkede ingen forskel i kørslen. Så derfor undersøgte jeg det ikke. (Ja lidt dumt)
    Men man bliver jo klogere hele tiden.

    Men jeg ville da blive glad hvis du så kunne fortælle mig hvor jeg kan få det olie som der står der skal bruges.

    Jeg citerer her Haynes Manual:

    "Oil Type: API grade SE or SF (minumim)"
    "Oil viscosity - below 15*C (60*F): SEA 10W30"
    "Oil viscosity - above 5*C (40*F): SEA 20W40"


  • #14   18. mar 2007 Når du påtænker at se til koblingen, så skift dine koblingsfjedre, det er nok aldrig blevet gjort og med 18 år på bagen er det ikke sært de er blevet trætte.

  • #17   18. mar 2007 Ja har også lige set at mcbutikken.dk sælger det samme olie... De har også koblingsfjedre og plader.. Så jeg køber nok hele lortet på en gang og får det skiftet.. Så er det i hvert fald gjort og det skader jo aldrig med nye dele..

  • #18   24. mar 2007 Så fik jeg skiftet koblingen og fyldt den rigtige olie på... Nu er alt perfekt. Synes også at motoren går meget mere rent end på den anden olie. Det er egenlig utroligt så meget en skide olie gør... Der er lagt billeder af det hele i mit galleri på side 3: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=572

  • #19   26. mar 2007 Tillykke med din cykel min ven !
    Står også selv ved et olieskift.. Husk at skifte olie filter samtidig!


  • #20   26. mar 2007 Alt blev skiftet smiley

Kommentér på:
Forkert olie

Annonce