1.055 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

billig baneged billig baneged

god aften.
jeg leder efter en billig baneged i omegnen af 10.000kr.

og indtil videre har jeg fået tilbudt disse:

gsxr750 2002
cbr600 F2/F3
vfr400 nc30
r6 1999 med öhlins affjedring.

er der nogle af dem der ville være et fornuftigt bud som begynder? og i forhold til holdbarhed? her tænker jeg fx den årgang r6 har problemer med gearkassen?

jeg har kun erfaring på bane med min gamle cbr 600 f2.

smid gerne alt hvad i har af erfaringer/viden smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Miele vaskemaskine W1 selektion aktive - fejlkode 138. 1.000 kr.
  • Montering af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Nogle af stikkontakterne virker ikke på en af faserne 2.000 kr.
  • Haveaffald 500 kr.
  • Flytte kontakt fra midt på væg til gulvhøjde 714 kr.
  • levering og skift af gasslange til Weber Q300 gasgrill 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  billig baneged
  • #1   4. sep 2017 Jeg vil vælger gsxr 750 for den har indsprøjtning den bevæge sig som en 600 og har rigelig med power, perfekt for bane

• #2   4. sep 2017 Gsxr750 er den sikre og har flere kræfter

• #3   4. sep 2017 Ville os gå efter suzukien. Den er nyest, og de er ret holdbare.
    Har selv kørt race på en 2004 gsxr 600 i knap 10 år. Der var sjældent problemer

• #4   5. sep 2017 hvad siger i til en cbr 600 rr fra 2003?
    ikke køn, men der medfølger stumper og der er skiftet bagdæmper smiley

• #5   5. sep 2017 Jeg ville hæve budgettet lidt..For 10k får man oftest en udtjent hest.
    inden man får set sig om har man brugt en formue på på noget der aldrig bliver helt godt.
    Trackday er møg dyrt, så de ekstra 15k forsvinder hurtigt i det store regnestykke smiley

• #6   5. sep 2017 Gør som Brian S - hæv budgettet lidt og køb en S1000RR smiley

• #7   5. sep 2017 Mindre kan gøre det Søren smiley smiley

• #8   5. sep 2017 med 2 små børn og et nyt hus, er budgettet begrænset. prøvede at sælge konen, men uden tilhørende tilskud fra kommunen vil folk ikke have hende ?? så det må blive i omegnen af 10.000 kr og så er der stadig råd til banedage ??

jeg er lidt splittet mellem 2 cykler.

cbr 600 rr 2003 med tilhørende små stumper og en anden bagdæmper.
    eller
    gsxr750 2002 med hyperpro indmad i forgaffel og ohlins styrdæmper og ohlins bagdæmper.
    cbr befinder sig i jylland og gsxr befinder sig på sjælland. bor selv på sjælland. begge koster 12.000, men med transport bliver cbr'en lidt dyrere.

• #9   5. sep 2017 Hvorfor kører du ikke bare på din gade cykel ?? det er der mange der gør. Det er langt det billigste. Også selvom du skulle tage den en tur i sandkassen en gang eller 2 smiley

• #10   5. sep 2017 for den skal også virke som transportmiddel i dagligdagen smiley
    den røg i sandkassen på knutten for et par uger siden, det gjorde den ikke pænere smiley
    udover det er affjedring samt bremser ikke noget at råbe hurra for. og så er der ikke særlig meget skub i den. dog starter den hver gang smiley

tanken var med en billig banecykel skulle jeg ikke bekymre mig om at smide den, og lidt flere kræfter samt bedre bremser ville bestemt ikke gøre noget smiley

• #11   5. sep 2017 Alt i alt var det da bedre at få serviceret affjedring på den cykel du bruger hele tiden i steder for at servicere på en baneged du kun bruger 6 dage om året...( jo affjedring SKAL serviceres jævnligt smiley smiley )
    Min pointe er at hvis pengene er små, så er det sjældent en god ide at skulle vedligeholde 2 maskiner smiley

• #12   5. sep 2017 på gaden fungerer affjedring og bremser helt fint, det er først når den bliver presset den laver ballade. jeg er dog helt enig i affjedring skal serviceres smiley

selve vedligeholdelsen er ikke det store problem. det er mere udgiften til at købe cyklen her og nu smiley

bliver det noget skidt med 2 cykler må den bare sælges igen eller hugges op. det er en chance jeg er villig til at tage smiley og det er endnu en grund til ikke at smide alt for mange penge efter den.

jeg er rigtig glad for god feedback og info, både de økonomiske aspekter og valg af cykel smiley

jeg ved jeg ikke får en ny lækker racer for pengene, og der nok skal komme udgifter til div reservedele. men som det ser ud nu er jeg fast besluttet på at købe en cykel kun til banebrug og ha en morfsr cykel til gaden smiley

dog er jeg stadig i tvivl om det er en gxr750 eller cbr600rr er det fornuftigeste valg. der er jo fordele og ulemper ved begge cykler smiley

• #13   5. sep 2017 beklager den lange roman smiley

• #14   6. sep 2017 vil du stille op i trackdayløb på den f.eks. zenergy cup ryger 750'eren over i superbike klassement, men bortset fra dette ville jeg også gå efter den.
    Mht. bremser og affjedring, så er det vigtigste at skidtet får service jævnligt og at det bliver sat op så det fungerer for dig - til "hyggetempo" behøver man ikke det nyeste forgyldte Øhlins for at kunne komme rundt smiley
    som brian siger - risikoen i det prisleje er at man ender med at bruge en masse penge for at holde den kørende, som havde været bedre brugt på indkøb af nyere cykel, men den risiko må man løbe hvis der ikke er mere guld at gøre med!
    De store omkostninger er banedage, bremseklodser, dæk og transport til og fra bane - dernæst kommer service på affjedring, motor og bremser og selvf. de u-planlagt genopbygninger smiley

• #15   6. sep 2017 alternativet er at køre på den gamle cbr og smide noget frisk affjedring og en anden gearing på. men det ændrer ikke ved bremserne, så bliver der smidt mange penge efter en i forvejen billig cykel smiley

hvad siger i til forskellen mellem 160 og 180 dæk på bane? den gamle f2 har jo smalle dæk at de næsten kunne monteres på en vinkelsliber smiley

• #16   6. sep 2017 En f2 kan sagtens bremse.... hvis bremserne har fået lidt kærlighed

• #17   6. sep 2017 Smid nogle bridgestone s21 sutter på den, de fåes i 160. De holder dig på asfalten et stykke op i rød gruppe smiley

• #18   6. sep 2017 dem har jeg på i forvejen smiley

Kommentér på:
billig baneged

Annonce