4.385 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Køb af DANSK mc uden afgift? Køb af DANSK mc uden afgift?

Hej, jeg har kig på en Honda VFR 750 fra 92.
Den har nogle ridser på kåben efter styrt, men ellers er alt teknisk/mekanisk eftersigne iorden og den kører og starter godt. Den koster under 10.000 og er uden afgift, hvad tror i det ville koste at få den på vejen?
Der er dansk papir på den.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af DANSK mc uden afgift?
  • #3   25. okt 2017 Jeg ved godt, at folk sætter dem til salg til en formue, men uanset hvad, må den ikke ende på mere end Kr. 25.000, hvis den står helt skarpt og er uskadt.
    Personligt ville jeg ikke betale den fri, når den er i den stand, du beskriver smiley

• #4   25. okt 2017 Mange tak, det vil jeg prøve smiley
    Aktuel handelskrig, hvad skal det sige?

• #5   25. okt 2017 syns nu heller ikke 10.000 er det helt store smiley
    Forstår bare ikke helt hvad det skal koste, specielt ikke når det er en dansk mc.

• #7   25. okt 2017 Aktuel handels pris er et gennemsnit af prisen på tilsvarende mc'er der er til salg lige nu.
    Hvad koster en tilsvarende mc i tyskland? Jeg tænker at for 10.000kr burde man kunne finde en i god stand i Tyskland

• #9   25. okt 2017 Hvis den er eksporteret og afgiften minus 15 % er returneret af Skat, så skal den vel reelt og fysisk ud af DK, ikke? Ellers er det vel fup.

• #11   25. okt 2017 Du må gerne sælge den ud af landet, og køber må gerne sælge den tilbage igen.. Skat laver 15% på den lille handel så der er vist ikke meget snyd i det... Andet end at mc'er burde være afgift fri

• #15   25. okt 2017 Den hvide RC36-1 fra '91, du kan se i mit galleri, kostede mig knapt 11.000,- inkl. transport til DK i 2009 og yderligere 19.000,- i afgift.
    Den var virkelig stand A1 smiley

Det er forresten den, du ser på eBay, hvis du bestiller hvide eller gråtonede blink smiley

profilbillede
  • #16   26. okt 2017 Vær opmærksom på, at det efterhånden kan være meget svært at finde gode kåbedele til cyklen.

• #17   26. okt 2017 Nu fik jeg fat i stelnummeret, og den er meldt totalskadet..
    Hverken på billederne eller sælgeren virker det som om at der er andet galt end skrabemærkerne på siden og de er ikke slemme, den kører og starter som den skal.

• #18   26. okt 2017 hvad skal der til før en mc kan blive meldt totalskadet?

• #20   26. okt 2017 Hvis forsikrings selskabet vurderer at skaden koster mere at udbedre end cyklen er værd, så udbetaler de forsikringen, hvormed de eher cyklen, og trækker afgiften ud af den, og i nogle tilfælde får forsikrings tager lov at købe den.

Kommentér på:
Køb af DANSK mc uden afgift?

Annonce