985 visninger
|
Oprettet:
10. mar 2005 Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 87 Svar: 322
Styrt ved testkørsel, selvrisiko? {{forumTopicSubject}}
God formiddag.
Her i weekenden var jeg ude og prøve en nyere MC. Da jeg drejer væk fra forhandleren skrider bagdækket og cyklen forsvinder under mig (der var lige monteret nye dæk, hvilket jeg ikke vidste).
Forhandleren kræver nu at jeg betaler ham 4.600 DKK, hvilket er hans selvrisiko på kaskoen.
Nu er mit spørgsmål så: HVEM HÆFTER?
Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet under på at jeg hæfter, og jeg har heller ikke fået det af vide mundligt.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.486
Du har ingen aftale om det, men det er nu meget normalt at man er fair nok til at betale for det man ødelægger.
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 77
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 14 Svar: 130
apr 2006
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 39
sep 2006
Følger: 43 Følgere: 39 MC-er: 7 Emner: 2 Svar: 347
Selvfølgelig skal du da betale når du har ødelagt noget.
Det er alm dannelse.
Hvad nu hvis du prøvekørte privat....ville du så også bare sige "Jeg har ikke på noget tidspunkt skrevet under på at jeg hæfter, og jeg har heller ikke fået det af vide mundligt." også sige tak for i dag????
NEJ til lommerme sømand og få styr på det lort du har lavet....Så er tavlen visket ren selvom det er ærgelige penge.
MVH Bundkranzen
jan 2007
Følger: 39 Følgere: 37 MC-er: 3 Emner: 30 Svar: 1.764
"Hvis der sker noget - Så er den købt".
Og så må man bare til lommerne hvis der sker noget.
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 745
Mvh/Henrik
jun 2004
Følger: 57 Følgere: 32 MC-er: 10 Emner: 24 Svar: 201
Selv om der er nyt bagdæk på, så er det jo ikke så glat at man ikke kan dreje lige så stille ud uden at vælte, så den hænger sku nok på dig selv.
(Har selv lige kørt på 2 cykler med nyt bagdæk
jan 2006
Følger: 37 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.189
Dine ridser = dine penge.
mar 2006
Følger: 47 Følgere: 41 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 2.542
Tobias: Jeg kan sagtens forstå dig - det er røvsure penge!
- men det er det ALTID når man smider en MC, eks. ens egen. Det er aldrig noget man gør med vilje. Men det koster altså alligevel.
Summing up:
At manden er forhandler ændrer ikke noget for mig at se.
Om du har skrevet under eller ej, ændrer muligvis på dine juridiske forpligtelser - men IKKE på dine moralske forpligtelser.
Do the right thing, hombre - kharma works...;-)
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 180
Rent juridisk tror jeg ikke forhandleren har noget at komme efter, hvis ikke du har skrevet under på noget.
Men jeg tilslutter mig de andres mening om at det ville være temmelig umoralsk ikke at betale for de skader man havde udrettet på andres ejendom.
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 8 Svar: 180
Han læser jura, og siger at man skal have lovpligtig forsikring når man skal ud og prøve en cykel, (det vidste vi vel godt) og det er den sedel som man skriver under på, samtidig skriver man under på at man er erstatningspligtig.
Hvis man ikke har skrevet under på en sådan, kan man ikke stilles til ansvar, med mindre der har været uforsvarlig kørsel indblandet.
Det "eneste" man i dete tilfælde har gjort sig skyldig i er at have kørt uden lovpligtig ansvars forsikring.
Håber i finder ud af det på fredelig vis
mar 2005
Følger: 27 Følgere: 26 MC-er: 1 Emner: 87 Svar: 322
Jeg skrev under på at jeg lånte prøveplader.
Mikkel H. [Aalborg] :
Jeg var desværre ikke blevet informeret om noget overhovedet, fik udleveret nøglen og trillede afsted.
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 162
behandl andre, som man selv vil behandles.
jan 2005
Følger: 46 Følgere: 35 MC-er: 4 Emner: 63 Svar: 2.041
Hvis nogen ville tage røven på mig vedr. min kværn lover jeg, at pengende ville være det mindste problem for vedkommende.
Alex.
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.748
Det lyder da billigt
Medmindre det var en GS500 selvfølgelig
Så pungen frem.
sep 2005
Følger: 61 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 77 Svar: 632
sep 2005
Følger: 28 Følgere: 25 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 259
MC forhandleren må se prøvetursskader som en driftsomkostning i forbindelse med salg af MCere. Og hans profit på maskinerne må dække de omkostninger han får til reperationer en gang i melllem.
Husk på at han kan tage udgiften og trække fra i sit regnskab.
Om du så selv føler at du bliver nødt til at betale er en anden sag. Jeg ville nok prøve at forhandle mig frem til ½ skade. Du kan jo argumentere med at han kan trække udgiften fra.
Styrt ved testkørsel, selvrisiko?