metroexpress idag metroexpress idag
Nu skal der meget til, før jeg føler mig trådt på eller på anden måde . misforstået eller dårligt behandlet, MEN...
Idag på forsiden af metroexpress er der et billede af 2 på en MC ( chopper ) og teksten under billeder lyder noget i retningen af " en ung mand på 21 døde igår af sine kvæstelser, da han med høj fart, kørte ind i siden på en bil - SOM HAVDE OVERSET SINE VIGEPLIGT"
Nu er det ikke så meget dét... for .R.I.P... det er vi alle enige om, men om de så ikk i spalten ved siden af, har lavet et stykke om, at alle kørerlærer nu synes, at grænsen for og kravende for, at man kan kører stor mc, skal sættes op. Jeg kan tildels godt være enig med dem, at 21år for at kører rundt med 150HK måske burde sættes op og det egentlig er for let at tage kortet til en mc...
MEN....
De 2 artikler har helt klart en sammenhæng og DER er jeg utrilfreds. Denne unge kører var ikke den der overså sin vigepligt, det var bilen og det sker GENTAGENDE gange.... hvor er det så der skal strammes op ??!!
Skulle der fokus, var det til billisterne som 18årig kan kører rundt med en dræberkasse til en bil og smadre alle og enhver i sin vej. Det er HVERT år, at der sker uheld, fordi billisterne i bil, lastbil og andet kørertøj ikke er forberedt på, at vi er på vejen igen.
Min fætter på 18 år, kørte en mc´er ned på en p-plads fordi han overså sin vigepligt ( fordi de hajtænder var slidt delvist væk) og ja... som fætter til ham, er jeg selvf. støttende m.m. men fejlen er stadig hans og det gør mig sgu sur, fordi jeg ved hvor udsatte vi mc´er er....
Er jeg den eneste der føler mig lidt trådt på i metroexpress´ tilfælde og ellers føler, at der ikke er nok fokus på, at mc´erne altså er på vejene i dene tid og dem i metalkasserne altså må være mere OBS på dette....
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 77
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 49 MC-er: 1 Emner: 291 Svar: 3.015
mar 2007
Følger: 44 Følgere: 39 MC-er: 5 Emner: 93 Svar: 362
Han var jo bare uheldig at han måtte miste livet pga. en bilist ikke overholdte sin vigepligt. Det med høj hastighed, var sikkert 80 km/t eller lign.. men det er typisk at aviserne lige skal træde lidt i af vi motorcykellister KAN kører stærkere end bilisterne.
Nu er jeg selv 19 år og næste sæson vil jeg have mig en fzr 1000 - 145 hk.. syntes ikke selv der er noget galt i det, hvis man bare kører ordenligt og overholder loven, så vil en Racer cykel jo være mere sikker! Den bremser er 3 gange bedre end en chopper og den er meget hurtigere reaktionevne på sådan en.
dec 2005
Følger: 58 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 18 Svar: 1.493
Mange års erfaring (og den får man jo først med tiden), med kørsel på vejen i bil eller på Mc gør nok at man er opmærksom på en anden måde med hensyn til biler fra sidevejene. Dog skal det siges at jeg syntes at rigtig mange bilister begynder at sætte i gang fra en sidevej INDEN man er forbi på sin Mc... og fuck det er klamt. Man er jo helt oppe og bremse optimalt fordi man er bange for at de har overset en... og så sidder bilisten bare der og griner fjollet, når man nu nærmest lister sig forbi ham... Det har jeg oplevet uhyggelig mange gange men har været heldig indtil nu..
Man skal også være utrolig opmærksom på at rigtig mange bilisters hoveder SIDDER FAST – altså de kan ikke finde ud af at dreje det rundt og se tilbage inden de ændre vognbane og lignende – for de har jo set i deres spejle!!! De har glemt hvad de lærte da de tog kortet – eller også er det bare ikke SMART at gøre for man er jo sej… men vi stakler på to hjul er altså dem det oftest går frygteligt ud over også selvom vi ikke kører for stærkt.
Pas nu rigtig godt på jer selv derude – og husk nu at vi er usynlige for mange bilister – derfor ser de os ikke…
mar 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 162
Men pressen har jo en meget stor magt i DK, hvis de udser sig en gruppe at forfølge med halve sandheder... ja, så er den gruppe stemplet.
Tag f.eks en hund som Amstaffen, den får sgu ikke mange chancer i pressen, den får skyld hver eneste gang... netop som Mcíster ofte gør.
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 163 Svar: 5.012
(link fjernet)
Uddrag af teksten:
21 motorcyklister mistede i 2006 livet på de danske landeveje, og det er fire flere end året forinden. Så sent som i går omkom en ung mand på motorcykel i en ulykke ved Nibe.
»Det skriger til himlen, at de nuværende krav er for små. Der er ikke noget at sige til, at det så ofte går galt,« siger Vibeke Vesterhouen.
Hvad fanden er der skriger til hilmlen?!?!?
Det tyder på at motorcyklisten ikke er skyld i denne ulykke, at der så bliver henvist til denne ulykke og samtidig sagt at de nuværende krav er for små - se det synes jeg sgu er for lavt..
Hvis der er noget der "skriger til himlen", så er det sgu da at billister gang på gang overser os motorcykler..
Som der er sagt tidligere, så burde der komme en "SÅ VÅGN DOG OP!!" kampange..
øv - siger jeg bare..
Hvad fanden er det der skriger til himlen?!?!
Lige så snart der er nyt kørelærerunionen smider jeg svaret herud.
Anders
metroexpress idag