14. jun 2005 Følger: 7 Følgere: 119 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.702
er det mig der er pernitten? {{forumTopicSubject}}
jeg har nu flere gange i år( siden starten af marts )
fjernet flere cykler der står klemt ind imellem husmuren og min bike.
den står med overtræk på når jeg ikke bruger den for at beskytte bla mod solen og imod diverse fugleklatter og skidt.
nu har jeg så fået ridset mit forskærm i går, idag jeg kom hjem fra job stor der så ENDNU en cykel imellem muren og min cykel, jeg blev så arrig at jeg kylede cyklen over et hegn om til baghaven, og satte så en seddel op i opgangen med på lydende
"NU ER DET SLUT!!!
Med min tålmodighed, flere gange i år har jeg fået lavet skader på min mc fordi folk stiller deres cykler mellem muren og min mc, foreløbug har dette kostet mig omkring 6000 i skader, fremover vil jeg fjerne eller tage cyklerne i pant for at dække eventueller skader de forårsager....
Med venlig MEN BESTEMT hilsen ronnie"
denne hang så ikke engang i opgangen i 2 timer inden den blev revet ned
Hvad er jeres holdning????
PS de 6000kr er ikke den aktueller pris da jeg har fået ridset mit skærm og fået en ridse i min kåbe, men sådan mere for at få den til at forstå alvoren i det de gør
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 12 Emner: 190 Svar: 2.109
Dem der ikke har MC, fatter ikke hvor meget vi holder af dem! ..
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 119 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.702
jun 2005
vores udlejer har ovenikøbet skrevet i vores lejekontrkat at cykler SKAL stå i vores cykelkælder
det er det eneste sted i nærheden hvor jeg kan låse den fast til noget med en kæde så de tyve ikke bare kan løfte den væk
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
sep 2004
Følger: 14 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 119 Svar: 1.470
aug 2006
Følger: 10 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 117
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 33 MC-er: 5 Emner: 40 Svar: 494
så skal de nok blive træt af at holde tæt på din mc... ; )
mic
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.385
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 987
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 69
jun 2005
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.960
Når nu moral prædiken er slut ............ ja det er pisse træls når folk skal parkere cykler m.v. op af vores kæreste eje ....... men hverken konsekvens pædagogik eller sedler med trudsler vold og ødelæggelse hjælper ......... Hjælper det så heller ikke forklare vedkommende der har stillet sin cykel for tæt på din mc .... Ja så der kun tilbage at indse at den IKKE skal parkeres på gaden. Jeg ville ALDRIG parkere min elskede på denne måde.
Hvis det står i leje kontrakten at cykler skal parkeres i kælder ..... Så gå i alliance med din udlejer og få cyklerne fjernet ........... Moralen er at cyklister og mødre med barnevogne burde henvises til ......... tja et eller andet sted hvor lyset aldrig skinner .......
En anden lille sød ting fra idag om respekt ......... Vi parkerede Apriliaen foran Rema ... Da vi kom ud stod en mor med sin snot unge siddende i en indkøbsvogn lige op af motorcyklen ...... Hun så nærmest social demokratisk og forundret ud da jeg skulede ondt på hende med blikket ..... Så flyt jer da for fanden ........ Nå men trak mc'en 30 cm til siden og udmålte nøje at udstødningen var omtrent lige ud for ungen ,,,,,,,,, Godt med gas på rullen og så trykkede jeg på start knappen ........... Først brølede 1000 ccm Italiensk V2 gennem en Akrapovic ............ og så SKREG ungen ............... Ha Ha Ha ......... og moderen bandede og svovlede ........... ja den historie vil jeg grine af længe .......
aug 2005
Følger: 8 Følgere: 22 MC-er: 4 Emner: 147 Svar: 504
aug 2005
Følger: 56 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 63 Svar: 574
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.385
jun 2005
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 1.358
men ellers så alier dig med udlejer.... som nogle af de andre også skriver.....
og nej du er da ikke det minste pernitten....
aug 2005
Følger: 56 Følgere: 42 MC-er: 5 Emner: 63 Svar: 574
maj 2006
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 1.358
jul 2005
Følger: 25 Følgere: 39 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.583
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.640
Personligt ville jeg aldrig bevæge mig ud i at hverken fjerne, skade eller låse deres cykler fast. Man risikerer blot at den bliver "byttet".
Til gengæld ville jeg finde ud af hvem der ejede de pågældende cykler, lur mig om ikke det kun drejer sig om nogle ganske få individer, der blot gentager deres hensynsløshed igen og igen.
Dernæst ville jeg opsøge dem, og allerbedst mens de var i gang med at hente eller parkere deres cykel, så man havde dem på "fast gerning".
Nu er tiden inde til at gøre dem <b>meget</b> klart at de dels ridser din MC, og dels at du nu præcis ved hvem de er!
Ingen trusler eller noget, blot evt. oplysning om konsekvensen af deres handlinger
Skulle alt andet glippe, så husk... Vold er et værktøj... *GG* (JK)
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 764 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.841
Ellers bliver det bare dækket med mudder på næste tur i terrænet.
apr 2006
Følger: 5 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 108
jun 2005
dec 2003
Jamen så kunne de flytte sig istedet ofr tage opstand OP ad min MC ............ Det er jo ikke ungen der fejler noget men moderen der må være SNOT dum
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.640
Jan¤©º ° RSV Tuono ¤©º ° Tribu Dei Chihuahua > Jeg er med Thomas (Kolding) O, her.. Det er muligt at de ikke skal pille, eller gnubbe på ens MC, så langt er vi enige, men det er alt andet lige ikke ungens skyld at den han/hun bliver parkeret der, det er sq morens.. Men du lader det gå ud over ungen...
Det vinder man sq ikke meget credit ved i min bog, må jeg indrømme...
Der er ikke ret mange til der får mig i det røde felt, men én ting tangere højere end min MC.. Og det er sq hvis nogen er lede ved min søn...
apr 2006
Følger: 5 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 108
Skal ikke sige om moderen er dum, var der ikke til at se det, blev bare lettere ophidset da jeg læste dit indlæg. Kan godt forstå din frustration hvis din cykel har lidt overlast. Dog synes jeg det er at overdrive at blæse trommehinderne ad H til på et uskyldigt barn.
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 133
Ja jeg ved godt det ikke er mit skilt, men når de gjorde det, så er det stort set umuligt for mig at komme til min lås, og desuden har cyklerne flere gange været halvt liggende op af skiltet og ved at vælte ind i min cykel.
Jeg har så gjort det at jeg har skrevet en seddel hver gang og sat den fast på cyklen og forklaret dem pænt hvordan det forholdt sig. Jeg efterlod nummer osv så de kunne kontakte mig.
Hvis jeg finder en der en dag er væltet ind i min og der er skade på min cykel, så henter jeg boltsaksen og klipper deres stel midt over :0)
Desværre har de ikke samme respekt for en motorcykel som os.
maj 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 129
jeg forstår godt din frustration og jeg er fuldstændig enig i, at der ikke er nogle, som skal pille/ridse vores cykler.
MEN din måde at håndtere "sagen" på er mig ganske enkelt ubegribeligt...
Du kunne evt blot have sagt det til vedkommende, det kunne tænkes, at hun ikke var klar over det.
Det ville sq da være synd for knægten, at han skal have smadret trommebasserne resten af livet fordi, hans mor lavede en tanketorsk og du agerer, som du gør...
Jeg tror bestemt ikke hun stod så tæt på din maskine for at genere dig personligt - hun var sikkert bare ikke bevidst om det.
Ved alm dialog kunne du jo have gjort hende opmærksom på det, både her og nu men også fremadrettet...
Det kunne jo være at knægten var en kommende MC'ist om 18 år, så ville det være ærgerligt, at han ikke kunne få lyden med, hvis både du og andre ligesindede har DEN tilgang til tingene....
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.457
Hvis folk med børn ikke vil have de bliver udsat for støj så hold dem væk fra MC'er færdig.
Mvh
Nikolaj
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
dec 2003
Selv samme ville sikkert have ladet ungen sætte hovedet ned til et kødbjerg af Rotweiler ........ Så kunne både moderen og unden høre om den sagde Vuf eller Wow ... Eller om den slikkede eller åd hele næsen.
maj 2006
Citat,
"Nå men trak mc'en 30 cm til siden og udmålte nøje at udstødningen var omtrent lige ud for ungen ,,,,,,,,, Godt med gas på rullen og så trykkede jeg på start knappen ........... Først brølede 1000 ccm Italiensk V2 gennem en Akrapovic ............ og så SKREG ungen"
Havde det været en alm opstart, stiller tingene sig anderledes...
mar 2004
Følger: 63 Følgere: 59 MC-er: 1 Emner: 41 Svar: 1.457
Og hvis nogen stillede deres cykler op af min mc så den blev ridset så ville jeg tage opstilling til de kom tilbage og rykke deres tandsæt ud igennem deres røvhul.. Sådan er jeg bare. Ikke at jeg siger andre skal gøre ligesådan det er bare min mening om emnet.
Fortsat god dag til alle.
Mvh
Nikolaj
maj 2006
Jeg kan konstatere, at her er tale om en bevidst handling for at lave et statement overfor moderen, når man nøje begynder at udmåle udsttødning ud for knægten...
Han agter jo at starte skidtet op, så det kan brøle absolut max i ørerne på knægten.
Han kunne jo bare have sat sig op og kørt i stedet for at "lave udmålinger for max belastning" over for knægten - det er spekulativt og yderst betænkeligt græsende til nederdragtighed.
Statementet kunne være udmøntet anderledes som før beskrevet.
Kan man flytte cyklen 30 cm, kan man vel også flytte den lidt mere uden at skulle skræmme livet af knægten - der er forhåbentligt lidt mere saft i biceps til lidt mere end 30 cm flytning af cyklen...
Det burde ikke være nødvendigt at skulle markere sig på den måde...
Hvis der var sket noget med MC'en, måtte moderen jo dække for det...
Sorry Ronnie, at din tråd fik en lidt anden "twist"...
jun 2005
jun 2006
Følger: 58 Følgere: 55 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.218
men ja lås deres cykler fast...vist det eneste man kan gøre ved det...
ses der
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 39 MC-er: 2 Emner: 43 Svar: 280
jun 2005
er det mig der er pernitten?