{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Kørekomfort R1, R6 og Fireblade... {{forumTopicSubject}}

Jeg regner med, at den fine gedehams nok skal skiftes ud til næste års mc-sæson. I den sammenhæng går jeg lidt med tanken om at anskaffe mig en af ovenstående, som alle tre i mine øjne er nogle virkelig flotte cykler. Jeg har dog endnu ikke haft muligheden for at prøve nogle af dem, men jeg stod den anden dag og kiggede på en spritny R1, som så alt andet end behagelig ud at køre på.

Man ligger selvfølgelig altid væsentlig mere ned på en sportscykel, men man skulle da gerne også kunne nyde en lidt længere tur uden at få alt for ondt i underarmene smiley Er der blot tale om en tilvænningssag, eller er der noget om snakken? Eller justerer I bare lidt ved at give den noget mere roulade, så vindmodstanden hjælper lidt med at tage noget af vægten? smiley

Gode råd er dyre, gode dyr er rådne osv...

K.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekomfort R1, R6 og Fireblade...
  • #1   27. mar 2007 Hej Klaus.

Spørg ham her:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=201

Hvad en Fireblade kan, hvad angår lange ture! ..
    Han har været sydpå på Mc-Ferie og tror han er ganske tilfreds!

• #2   27. mar 2007 Jeg kan kun tale på R6'erens vegne. Kæft noget lort at køre langt på. På min tur fra bopælen til århus, måtte jeg holde ind 3 gange fordi jeg mistede alt føling med "dimsen" mellem benene. Til dens forsvar, så har jeg heller ikke købt den, for at køre lange ture smiley
    Det samme gælder hvis du bare skal tøffe rundt i københavn. Her går der ca. 20 minutter, så er dine arme ved at falde af. Men ellers er den fin smiley smiley

• #3   27. mar 2007 Hej Klaus

Der er forskel på siddestillingen på en R1'er og en R6'er... Har prøvet begge og har selv en R6'er.. En R6'er sidder man knap så foroverbøjet som på en R1'er, hvilket er godt for ryggen... Jeg har selv en rygskade og jeg får ikke ondt i ryggen af at køre på R6'eren, det gjorde jeg på mine gamle.
    Knæene sidder selvfølgelig op under en, men ser jeg ikke noget problem i, men jeg har selvfølgelig også altid kørt R-modeller.. :o)

Krille

• #4   27. mar 2007 Med mindre de kaldte dig Midget-boy i folkeskolen, så er R-maskiner = knæ i brystkassen, mere belastede håndled og en ok øm røv, hvis du skal køre længere end ned til bageren.. Sådan i grove træk! smiley

Men for fanden - det er jo fedt! smiley

• #5   27. mar 2007 Det er jo det, det er. Så snart man rammer de snoede landeveje, så mærker man at man sidder på den rigtige maskine smiley

• #6   27. mar 2007 haha flot sagt simon smiley helt enig....

• #7   27. mar 2007 Iøvrigt kørte jeg 250 km. i Søndags .. ja godt nok med pauser, og jeg var da også lidt ør i armene .. men mest fordi det var første RIGTIG LANGE tur .. så syntes bestemt Fireblade kan køres langt på!

• #8   27. mar 2007 Hehe, det er lidt, som når de tester biler i Top Gear. For stor, for dyr, for dårlig benzinøkonomi, ikke til at styre, larmer, oser, intet udsyn, direkte livsfarlig osv... og så kommer konklusionen: "I love it!" smiley

K.

• #9   27. mar 2007 Det er lortecykler der er udviklet af lorteaber kun med det formål at komme fra A til B hurtigst muligt... Man vænner sig til det.
    Fireblade SC50 er tålelig i mine øjne(og røv) men længere ture afskærer altså alt blod til pikkemanden...men det har så den fordel at når den er halv-følelsesløs kan give den en super-wanker og det føles som om det er en anden(beyonce-pink-jlo-pia kærsgård..find selv på nogle der får dig i godt humør) og det er jo en lækker ting så ud og køb en ny cykel min ven......
    MVH Bundkranzen

• #10   27. mar 2007 LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

• #11   27. mar 2007 Jeg kører R1ér model 2004. Kører til og fra arb hver dag ca 60 km. plus hygge ture bagefter.
    Jo de første 14 dage er man øm i håndfladen, Men derefter synes jeg det føles lige så behageligt som at køre på en touringmaskine.
    Synes også den er go på lange ture. jo den ser ikke komfi ud, men synes den er det. og jeg er 193 køj, og har abselut ingen problemer med at side godt og behageligt på lange ture.
    Men alt er jo en vane sag.

• #12   27. mar 2007 Bundkranz: fuck mand...ligger stadigvæk flad af grin, det er fandme go' humor der smiley

• #13   27. mar 2007 Skal lige siges at man sidder pis*e godt på en fireblade.

Vi skal jo også lige have i mente, at der er super sports cykler....

• #14   27. mar 2007 Helt enig med Finn S.

1000 er meget sjoverer. og så blir man ikke sådan lige træt af den..

• #15   27. mar 2007 Jeg har prøvet alle tre maskiner, og af dem, er Firebladen den mest komfortable efter min mening.. Men den lyder jo også som en touringmaskine, så måske det er derfor smiley *GG*
    Der efter kommer R1´eren, synes faktisk den er OK komfi.. Lidt hård ved røven, men ellers ok.
    R6´eren er den mindst komfi, efter min mening, men den er ret sjov til gengæld smiley

Når det så er sagt, så er de alle sammen <b>LANGT</b> mere komfi end min Gixxer... Damn man sidder skidt på sådan en.... Men til gængæld er den ret sjov smiley

• #16   27. mar 2007 Man kører jo ikke R model fordi den er god for røven? Eller fordi den bare er helt top i orden at køre 1000km på i et stræk? Man kører vel R model fordi der er masser af sjov og ballade og lange blikke efter dig, når du buldrer ned i gennem byen? Og fordi du bare ejer landevejen, hehe? Og hey, hvis nu det var så komfortabelt at køre sports motorcykel. Gad vide om det så var farligere? Jeg mener, det er vel også med til at holde en lidt oppe på mærkerne...

~Nordskov

• #17   27. mar 2007 Ingen probs at køre feks en tur til bakken fra Skive på en R1'er, det er kun slemt når man kører langsom syntes jeg, men er du oppe hvor vinden bærer dig ?.. så mærker du ikke at du sidder på en sportsmaskine smiley

• #18   28. mar 2007 Jeg har en R6èr - og kører jævnligt ned i sommerhuset i Marielyst - bor i Roskilde. Det er en tur på ca 115km og det klarer min krop incl pikkemanden fint smiley Jeg er dog en lille dværgligende ting på 177cm - er du tæt på 190cm tror jeg Hondaen, eller R1èren nok en bedre løsning

/Vh Morten M

• #19   28. mar 2007 Jeg holder ca samme højde som Morten, og jeg vil os sige at jeg begynder først så småt at blive følelsesløs efter de 200km. Men først på sæsonen, så blir underarme samt håndled meget trætte ved bykørsel, men det er generalt ved racer da du ligger ind over tanken... Men det går heldigvis hurtigt over smiley

Kommentér på:
Kørekomfort R1, R6 og Fireblade...

Annonce