{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nye regler
  • #1   29. mar 2007 Har jeg ikk hørt...

  • #2   29. mar 2007 Jeg har hørt noget om at man skal kunne fremvise en erklæring, der beviser at netop den mc man skal have synet ved import, overholder standard typegodkendelsen.... Men om det kun gælder for mc fra udenfor EU, står lidt uvis for mig... og iøvrigt nærmere detaljer...

  • #3   29. mar 2007 Burde kunne læses på www.fstyr.dk ... men har en kammerat der har kontaktet dem for at spøårge yderligere til disse nye regler , svaret var faktisk noget med det vidste de ikke noget om .... ???? hvem ved det så
    Jeg har modtaget en mail med regelændringen , men ikke noget om hvilke cykler der kan og er undtaget af reglen !!! men US cykler bliver sikkert temmeligt svært eller umuligt imens andre cykler bliver et mareridt i papirarbejde og øgede omkostninger ved syn og registrering , der skal ved brugt importerede cykler laves en overenstemmelses dokumentation fra fabrikant eller dennes repræsentant om at cyklen stemmer overens med en dansk standard-typegodkendelse reglen gælder fra søndag d.1/4 2007


  • #5   29. mar 2007 Har lige snakket med en der arbejder ved brdr. jensen
    og han er ved at undersøge det for mig,
    Han mener dog ikke at der er det vilde i det, for så havde de da over 300 mc'er der skulle synes inden weekenden.
    De har været i gang med biler der oppe, og fandt ud af at det havde været spild af tid at køre dem til syn, da det ikke gjorde nogen forskel.
    Men skal nok lige følge op på det når jeg snakker med ham i løbet af i dag.



  • #6   29. mar 2007
    Synsvirksomhederne har fra 1/4 ikke længere lov til selv at vurdere, at et brugt importeret køretøj er i nøje overensstemmelse med en eksisterende dansk (standard)typegodkendelse, medmindre det skal godkendes som M3, N2, N3, O3 eller O4.

    For alle andre kategorier er det en forudsætning for overensstemmelsesgodkendelse, at der ved synet medbringes skriftlig bekræftelse fra indehaveren (fabrikanten eller dennes repræsentant) af godkendelsen om, at det pågældende køretøj (stelnummer) er omfattet af den angivne godkendelse.

    Det fordyrer især import mhp. M2-godkendelse og mc-import, da indehaverne af (standard)typegodkendelserne (fabrikanterne eller disses repræsentanter) næppe udsteder disse bekræftelser gratis.


    Jeres evt. intet-anende kunder kan måske lige nå, at få lageret godkendt (eller dømt til omsyn for andre mangler), inden dokumentationsskærpelsen træder i kraft 1/4.


    dette er den mail jeg har modtaget


  • #8   29. mar 2007 Kan det vel godt kaldes , en support smiley

  • #9   29. mar 2007 Har fået tilbagemelding fra ham jeg kender ved Brdr. Jensen

    og han siger at det der ligger i de nye regler, kun gælder for toldsyn af importerede busser.

    De må da alligevel have lidt styr på det, da de importere mange cykler der oppe.


  • #10   29. mar 2007 Har også lige snakket med MC importen i gedved

    Han har haft kontakt til synshallen, og de siger også at det kun gælder for busser, så det må man vel tage for gode vare, begge steder importere de jo mange motorcykler smiley


Kommentér på:
nye regler

Annonce