{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.162 visninger | Oprettet:

Mc trailer nær Kolding eller Vejle {{forumTopicSubject}}

Hej. Er der nogen der ved om der findes en udlejer af mc trailer nær Kolding eller Vejle? Jeg skal have min desværre ikke startende motorcykel på værksted i Vejle men de tager 1000kr(minimum) for at hente den så hvis jeg kunne leje en trailer for 2-300 så ville det være det værd at gå den vej. Jeg ved fra tidligere posts om emnet at en del vil sige at man bare kan bruge en alm trailer men det har jeg bare ikke nerver til. Desuden har jeg heller ikke en rampe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc trailer nær Kolding eller Vejle
  • #1   28. nov 2017 Freetrailer eller bauhaus kan du finde de fleste steder, og der kan du gratis låne en stor lukket trailer - den er super til formålet.

  • #2   28. nov 2017 Linnets MC Toftlund.

  • #3   28. nov 2017 Hej Ole,

    Hvis du har en trailer, kan du let ombygge den til en "MC-trailer" med stumper fra Biltema. Det har jeg gjort med min.
    Forhjulsstøtten monterer jeg i forborede huller med store skærmskiver på undersiden efter behov. Surringsøjerne er jo et plus til andet brug smiley

    Indkøbsliste:
    http://www.biltema.dk/da/Indkobsliste/?addItems=82768,1:82496,1:34275,1:25352,4:19182,8:19122,1:19703,4

    82768: 1 stk
    82496: 1 stk
    34275: 1 stk
    25352: 4 stk (jeg har brugt 25353, der er M10)
    19182: 8 stk (de 4 bores evt. op til ø10)
    19122: 1 pk (+ evt. 1 pk. M10 møtt. 19123)
    19703: 4 stk

    De har også en lastrampe til Kr.299,-:
    http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/MC/ATV/Lastrampe-1-stk-2000033751/

    Jeg ved godt, det koster lidt, men så er du jo helt uafhængig fremover og kan tage motorcyklen med på familieferien! smiley


    profilbillede
  • #4   28. nov 2017 +1 til freetrailer. Den er ok lav, og mht rampe, kan du køre i Jem & Fix og hente en bunke reglar (kraftige trælægter) og sømme dem sammen, hvis du er fiks på fingrene - så har du en herlig rampe (husk at sørge for at den ikke kan glide ned fra trailerkanten) smiley

    Edit: Glem det med trærampen ... Jens Henriks alurampe er majet bedre smiley Husk stadig at den ikke må kunne glide ned - så bliver du nemmerlig så trist smiley


  • #5   29. nov 2017 Nu har jeg ikke prøvet det før men med sådan en lige rampe går motoren ikke bare på når forhjulet er oppe i traileren? Ellers er det jo en ok pris for en rampe.

    Jeg skal jo over i noget i den retning når ingen der yder vejhjælp vil tage den når den skal bugseres med det samme.


  • #6   29. nov 2017 Jo, det nederste stykke af min kåbe ser forfærdelig ud, efter jeg har benyttet mine ramper (2 stk) og forrørene er klemt flade.
    Der mangler også ca. 3cm af bundkaret. Men det tager jeg med et smil! smiley


  • #7   29. nov 2017 Jeg spørger bare fordi det er det jeg oftest hører og derfor får anbefalet buede ramper. Desuden ved jeg ikke om choppere typisk er lidt tættere på jorden end de fleste andre.

  • #9   29. nov 2017 Jeg har en trailer du kan leje. Bor i Billund.
    Men ellers er forslagene fra gutterne herover faktisk fine. Min rampe er også lige og har haft en Shadow på traileren uden problemer. Længden på cyklen er faktisk et større problem. For hvis den er for lang kan man ikke tage rampen af bagefter.


  • #10   29. nov 2017 Læssehøjden på en freetrailer er ikke så gal som en trailer med hjul under ladet. Evt. kan rampen hvile på en kantsten eller lignende og en mursten under næsehjulet, så er vinklen lidt mindre. Det kan også være godt at have en makker med, så cyklen ikke tilter af rampen. Og så noget, der gør at hjulene på traileren ikke triller væk smiley

  • #11   29. nov 2017 Der er kommet mange gode forslag, tak for det. Hvis man på en alm trailer ikke har før omtalte forhjulsstøtte hvad bruger i så i stedet for? Der skal vel være noget for at den ikke skrider til en af siderne?

  • #12   29. nov 2017 Både Biltema og Harald Nyborg sælger nogle fine næsehjul og ligeledes støtteben, som skrues på siderne af traileren, bagerst.
    Personligt kører jeg aldrig cyklen op eller ned ad traileren, uden at den er fastmonteret på trækkrogen på bilen.
    Jeg bruger en 2x4 "planke", som på højkant støtter undersiden af traileren bagerst med et par kiler, som regulering ved underlaget - Just in case...


  • #13   30. nov 2017 jeg brugte kmsc i Kolding sidste gang min bøvlede. De afhentede u/b.

  • #14   30. nov 2017 Ja dem har jeg også haft i tankerne jeg har bare efterhånden hørt for mange eksempler på at man får en pris og så når man afhenter så er den steget en pæn sjat. Og idet det nok bliver dyrt nok i forvejen med min så tør jeg ikke tage den chance.

  • #17   1. dec 2017 #14 det har jeg nu ikke oplevet.

Kommentér på:
Mc trailer nær Kolding eller Vejle

Annonce