2.443 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Keld P
Keld P
Tilmeldt:
22. mar 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Peter Rahbek, ih hvor er du god ! ;-( Peter Rahbek, ih hvor er du god ! ;-(

De seneste tests på den blå avis stråler af manglende kompetance. At skrive i Z750 testen at den tidligere xz9r kawasaki motor, har 937cc viser han intet ved om tingene. Jeg må nok hellere finde et tysk blad for at få en ordentlæig test af Kwaka Z750. Yderligere skriver han i dæktesten at de uden tvivl kan holde mange tusinde kilometer men han kan se slidet er jævnt efter kort prøvetid. Det hænger sgu da ikke sammen. Hvorfor skriver en så ukompetent person om motorcykler. jeg er ivertfald sluttet med at købe den blå avis.

Honda dængsen


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Peter Rahbek, ih hvor er du god ! ;-(
  • #1   30. mar 2007 Er den blå avis ikke gratis???

  • #2   30. mar 2007 Damn, der ar jeg sgu for langsom!!!

  • #3   30. mar 2007 Mikael (Tønder) P -arj du var hurtigst..... men ja jeg er dælme også færdig med at købe den...

  • Keld P
    Keld P Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1
    #4   30. mar 2007 Sorry, mente købe adgang, til den blå avis smiley

    Honda tåben smiley


  • #5   30. mar 2007 hehe

  • #7   30. mar 2007 Keld P: Vil så heller ikke anbefale dig at købe Bike, Bike UK, Performance Bikes, Fast Bikes eller Das Motorrad....
    For du vil bare finde ud af, at der i de artikler også kan være fejl. Enten slåfejl, eller fejl på skribentens hukommelse, eller fejl i oplysningerne. Og sådan er det bare når man er under et pres der hedder deadline. Og de skribenter har ca. samme kompetance som Rahbæk...
    Mht. sliddet, så har Rahbæk mere erfaring end jeg til efter et par 100 km kørsel at kunne vurdere hvor længe et dæk holder. Men jeg kan dog efter et par 100km kørsel se om det er et dæk der hurtigt får den rette temperatur, og holder den, eller om det er et der ikke hele tiden er ved optimal temperatur. Ud fra det kan man nok godt vurdere hvor længe dækket holder.

    /
    Jesper


  • #8   31. mar 2007 Har ikke noget med emnet at gøre. Men damn hvor er den gule påskekylling på din profil lækker, Allan(horsens)
    smiley


  • #9   31. mar 2007 well synes nu Rahbæk gør sit job godt smiley
    Han får sq mange op af stolen hver gang han skriver en artikel smiley
    Især da han skrev at 600ccm racere ikke hører til på vejen og at der var for mange der ikke fattede at køre dem smiley

    Er der ikke et link til artiklen?


  • #11   31. mar 2007 Jeg synes nu helt fint om manden! Kan godt lide han ikke skriver det folk vil høre men det han mener!

    Men jeg vil lidt give Keld p ret..

    Hvis man er motorcykel journalist så skal ens fakta være iorden! Alt andet er sjusk og dovenskab!
    Han burde vide hvor meget ubrugligheds viden mc folket ligger inde med om deres mc'er.



  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 1
    #12   30. jan 2013 Tak for jeres mange meninger om mig. Gode som dårlige. For såvidt angår Z750, så ER motoren faktisk direkte baseret på 937'eren, hvilket tydeligt fremgår af pressematerialet fra Kawasaki. Topstykket er ændret, lejerne, boringen en en hel del andre detaljer. Men grundlæggende ER det faktisk, stadig ifølge Kaweasaki selv, den samme grundlæggende motorkonstruktion, man har droslet ned på. Er i i tvivl, så kontakt importøren. Den daværende produktekspert her hed Poul Bovbjerg. Han er desværre ikke længere i firmaet og jeg ved ikke, hvad der blev af ham siden. Men han kan givetvis findes og bekræfte min påstand, hvis der er behov for dette. Ellers kan den nuværende produktekspert hos Carl Andersen Motorcykler a/s det samme, både ud fra fabrikkens oplysninger og ud fra tegninger over motoren. Den nye ekspert, some r Poul Bovbjergs afløser hededr i øvrigt Marck Lauritsen og er en meget sympatisk og dygtig gut.

    Mht. mit postulat om dæk og levetid, så er jeg fortsat aldeles overbevist om, at man kan bedømme et dæks slidmønster og forventede levetid på ganske få hundrede kilometer. Den der har lyst til at diskutere dette i detaljer er velkommen til at ringe mig privat på 40502080, og så vil jeg forklare hvorfor og hvordan. Lige nu og her vil jeg blot sige det obligatoriske, nemlig at dækslid og mønster i meget høj grad fhænger af kørerens evner og køremønster OG af dækkets pasform på den givne fælg. Da fælge som bekendt ikke kun varierer i diameter og bredde men tillige i vinklen på kanterne, så vil dæksliddet naturligvis blive påvirket af om man bruger den rigtige profil i forhold til fælgen. Men fælgkanternbes vinkling er MEGET styrende for en motorcykels køreegenskaber og ligeså er affjedringen; fx vil både overdreven eller underdreven støddæmpning få endog MEGET synlige konsekvenser for sliddet og afsløres tydeligt ved blot 50-100 kilometers kørsel på bane. I genskab af tidligere testkører har leg oplevet dæk som endog meget slidstærke på en motorcykel og meget lette at slidde op på andre motorcykler. Fx kunne den første generation Hayabusa nemt kværne et sæt OEM-monterede Bridgestone Battlax dæk på 3-500 kilometers kørsel på Catalunya Racetrack alene fordi dækkene blev for varme under pres og fordi man måtte sætte maskinen relativt hårdt op for at den ikke sejlede af banen. Selvsamme dæktype men i 10 mm smallere profil kunne så vise sig at holde endog meget, meget længe ved ordinær landevejskørsel på fx Ducati ST4, hvor kræfterne er færre og hvor momentet kommer jævnere og tidligere. Rimelig evident. En erfaren testkører kan ved A/B-sammenligninger og med lidt smagfuld optimering af en motorcykels opsætning hurtig finde frem til det setup, der giver et både pænt og minimalt slid på en bane. Problemstillingen er naturligvis mere kompliceret under danske forhold, hvor vældigt mange husarer og mindre modne/erfarne kørere fx sætyter effektpotter på deres bike, så den trækekr dårligt i bunden og hysterisk godt ved høje omdrejninger. Allerede her vil dækket slides grimmere - altså mindre på siderne og mere midtpå. Og hvis man så tilmed hører til typen, der foretrækekr at brage ud af motorveje og store omfartsveje med høje hastigheder, og som kører meget ujævnt og uden "glid" på snoede landeveje, ja så bliver dæksliddet selvsagt MEGET forskelligt fra hvordan det kunne have set ud, dersom man havde brugt motorcyklen mere hensigtsmæssigt. Rigtig mange ting viser sig ofte at være meget anderledes end man umiddelbart tror, dersom man bruger lidt tid til at investigere alternative tilgange. Således kunne d'Herrer, som måtte ønske at latterliggøre mig for min påstand om Z650'erens motormælssige slægtskab med ZX900 Ninja-motoren af den årgang, der vitterlig målte 937 ccm, jo i stedet for at nedgøre mig måske bare undersøge hos Kawasaki og importører og værksteder om min påstand havde en gran af sandhed over sig? Det samme gælder mine påstande om dæk, som jeg til enhver tid vil forsvare - i øvrigt ganske stille og roligt. Det er jo næsten skræmmende så meget folk skælder ud, bare fordi de måske ikke har eksaktviden og reelle erfaringer men overvejende støtter sig til antagelser, ølstuesnak og alle de groteske lystløgneres postulater, som desværre er med til at undergrave motorcykelkulturen. Vi bliver alle modne med tiden - nogle tidligere end andre. Personligt finder jeg det tåbeligt at nedgøre andre bare fordi man rammes på stlthed eller følelser. Mon der er nogen i dette forum som evner at tage just dette til efterretning? Mvh PR


  • #13   30. jan 2013 Øhhhh Peter.... Hvis du vil bevise at du er både skarp og hurtig... så er det nok ikke en 5½ år gammel tråd du skal skrive i smiley

  • #14   30. jan 2013 Han har vel lige google't sig selv smiley

  • #15   31. jan 2013 1-0 til Peter R. Eller nærmere 100-0 til Peter R. smiley Endnu engang viser manden, at han bære den viden vi andre kan lære noget af. ”Keld P.” I stedet for at gå op i forsvarsmekanisme og kritisere noget som ikke holder stik, så kan vi altså lære af det Peter R. skriver.
    I sommeren 2008 ringede jeg til Peter R. og snakkede med ham i næsten 1 ½ time. Jeg fortalte om mit kørselsbehov osv. Købte jeg herefter en Kawassaki Z 750 ABS og har aldrig fortrudt det. Det var fascineret, at han kan fortælle så detaljeret om ALT indenfor motorcykelverden. Selv helt ned til den mindste detalje.!!


Kommentér på:
Peter Rahbek, ih hvor er du god ! ;-(

Annonce