{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Grosen
Grosen
Følger: 2 Emner: 54 Svar: 128

Klargøring til første tur... {{forumTopicSubject}}

Efter at have læst diverse tråde, har jeg fundet dele af en løsning til hvad jeg skal gøre for at få min mc til at se ud som ny. Her er hvad jeg er kommet frem til, og et par spørgsmål dertil.

På udstødningen (som har lidt rust), fælge og motorblok bruges Autosol på noget twist for at gøre det skinnende. Til fælgene kan der evt. også bruges petroleum/lampeolie/tændvæske.

Hele kåben vaskes grundigt i autoshampoo med en børste. Derefter skal den være helt tør før den poleres med Ultraglozz. Fælgene får også en gang Ultraglozz.

Til vinyl havde jeg tænkt på at bruge Alaska Vinyl-rens og Alaska Vinyl Make-up. Begge dele er på tilbud i Fakta i den kommende uge til 20,- pr. stk.

Her er så spørgsmålene:

- Skal jeg ikke efterbehandle min udstødning med noget efter jeg har brugt Autosol? For at der ikke kommer rust på igen, og så den bliver ved med at se skinnende ud.
- Hvad med motorblokken, skal den have noget udover Autosol?
- Er det korrekt at Ultraglozz kan bruges på hele kåben? Ikke noget med at det ikke kan bruges nogen steder?
- Når jeg efterfølgende skal vaske min mc hver dag, hvordan gør jeg så det bedst uden at miste effekten fra Ultaglozz? Varmt vand og en børste får vel hurtigt det lag Ultraglozz væk…

Det skal jo gøres ordentligt! På forhånd tak for hjælpen.

Lasse

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klargøring til første tur...
  • #1   1. apr 2007 he he Lasse det du har nævnt, det skal du da gøre hver gang du har været ude at køre...

• Grosen
    Grosen Tilmeldt:
    okt 2006

Følger: 2 Emner: 54 Svar: 128
    #2   1. apr 2007 Hmm... Håber sgu ikke der er rust på udstødningen efter hver tur!! Hvis du har nogle ideer til at gøre det mere grundigt, er det bare at spytte ud!

• #3   1. apr 2007 kan kun sige at hvis du vil ha en flot mc, så kræver det omhyggelig pleje hver gang du har været ude at køre. vaskes, tørres grundigt af og voks, hvis du gør det, vil veligeholdelsen blive lettere og lettere for hver gang og det med rust vil aldrig forekomme mere.

Kommentér på:
Klargøring til første tur...

Annonce