803 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Hvilke additiver? Hvilke additiver?

Godmorgen alle!

Jeg vil (som alle andre) holde min motor så ren som muligt. Men pga. manglende teknisk erfaring, kan jeg ikke "bare" skille hele lortet af og rense det manuelt.

Så tænkte jeg på at bruge nogle benzin additiver, som kan gøre arbejdet for mig smiley
Indtil videre har jeg fundet denne:
(link fjernet)

Men kender I andre alternativer, som I evt. har prøvet?
Helst noget som kan købes i DK, dog ikke et krav.

På forhånd mange tak for svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • montering af induktionskogeplade 1.000 kr.
  • Elektriker 760 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke additiver?
  • #1   1. apr 2007 Olie mærket MOTUL laver noget der hedder Engine Cleaner. Jeg tror det var Turing nyt der lavede en test af det og det skulle virker efter hensigten. Det hældes i inden et olie skift og så skal maskien stå i tomgang i ca. 15 min. Efter det pilles bundproppen ud og der vil så komme en masse sort og tykt olie ud. Efter sådan en tur skulle motoren være meget renere inden i. Det hele afhæger selvfølgelig af hvor mange km og hvor gammel moteren er.

• #2   1. apr 2007 Ivan -
    Mja, men hvis den bliver utæt efter en rensning, så må der jo være noget galt, eller..?
    Det er ikke fordi den kører dårligt eller noget, men jeg vil jo gerne forkæle min motor og holde den ren smiley
    Men du skal da have tak for info'en, jeg vidste ikke at den kunne blive utæt af det.

Flere forslag modtages gerne smiley

• #3   1. apr 2007 Takker Stephan C smiley

• #4   1. apr 2007 Mange tak -Kwak-
    Dvs. at jeg helst ikke skal bruge additiver i olien, men det ville ikke skade hvis jeg brugte dem i benzinen, eller...?

Eller vil additiver i benzinen også fjerne de aflejringer, som du henviser til?

Sorry jeg er så langsom til at forstå de tekniske ting smiley

• #5   1. apr 2007 Super, så fik jeg det hele på det rene.
    Takker -Kwak-, og alle andre smiley

Kommentér på:
Hvilke additiver?

Annonce