{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Yamaha speciel værktøj til xs500 {{forumTopicSubject}}

Hej MCG jeg har en Yamaha xs 500 som jeg har renoveret topstykket på og har sat timingen. Men i min haynes bog står der man skal bruge speciel Yamaha klemme værktøj til kædens låseled og det koster fra 300-1500kr for noget jeg kun skal bruge 1 gang så ville høre om der nogen derude som har en liggende jeg kan låne i en weekend for at få klemt låseledet i kæden så jeg kan få resten af motorcyklen samlet og gjord klar til sommer smiley
Hilsen Johann.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha speciel værktøj til xs500
  • #1   14. dec 2017 Godt billed Johan smiley

  • #2   14. dec 2017 Sådan her smiley

    profilbillede
  • Joakim M
    Joakim M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 82
    #3   14. dec 2017 Skriv måske lige hvor i landet. Det er der rigtig mange der har liggende. Mig inklusiv men men jeg er fra Nyborg så det er noget af en rejse hvis det passer du kommer fra københavn.

  • #4   14. dec 2017 Jeg er fra Brøndby smiley så der er lidt langt til Nyborg smiley

  • #6   14. dec 2017 Præcis hvis du ikker har andet ved hånden så går du aldrig galt i byen med 2 hammere man behøver jo ikke at være fuldstændig vild med dem, som Hans Henrik skriver så er det ikke meget det skal udvides

  • #7   14. dec 2017 Nej som jeg også forstod er det bare det bløde bimetal som skal klemmes men jeg tørre bare ikke at tage den chance med en rørtang eller andet værktøj
    For læste på nettet at hvis ledet i kæden det først rykker sig løst og kæde går fra hinanden så er hele motoren lige til at smide i jern containeren
    Så hellere lige låne værktøjet som er lavet til det og så få det gjord på den rigtig måde smiley


  • #8   14. dec 2017 Nu har jeg efterhånden sat en del kæder på og har aldrig oplevet at det ikke har holdt.

  • #9   14. dec 2017 Hvad for et værktøj brugte du Dan?
    Min fars gamle kollega som er motorcykelmekaniker sagde jeg heller ikk behøves det værktøj?
    Så hvis jeg skulle klemme ledet sammen hvad ville være bedst at gøre det med?


  • #10   14. dec 2017 Har både brugt kædeværktøj men også en hammer flere gange.

    Først bruger jeg en vandpumpetang til at klemme ledet sammen med og ikke bare en hårdt tryk lige i midten men på de tre punkter rundt om nitterne. Du kan evt bruge en lille top som passer udover nitterne til at klemme på. Når så ledet er klemt sammen så nitterne stikker ud så holder jeg en muggert på bagsiden af ledet og klappet med en anden mugget eller hammer på nitterne foran så de får en krave hele vejen rundet. Det er alt der skal til for at holde det sammen.


  • #11   20. dec 2017 Jeg har sådan et kædeværktøj som du har på billedet.
    Ikke specielt til nogen model, men den er fin til MC kæder.


  • #12   20. dec 2017 Jeg fik klaret med et klemmeværktøj
    Men ellers tak det smiley


Kommentér på:
Yamaha speciel værktøj til xs500

Annonce