{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Hvad fanden er det der sker i år.... {{forumTopicSubject}}

jeg sidder her og er dybt forundret over alle de ulykker der finder sted for tiden... det er næsten hver eneste dag at vi læser om den ene alvorlige ulykke efter den anden...jeg syntes sgu ikke det var så slemt sidte år, eller året før for den sags skyld..

jeg skal slet ikke spille hellig, jeg kører selv stærkt ind i mellem... jeg syntes bare vi er et alvorligt jaget folkefærd i år..

jeg har den største medfølelse for dem det går ud over og deres pårørende, og beder til at de klarer den og trods alt kommer videre.

Dette er slet ikke ment som et surt opstød, jeg syntes blot der skal gøres et eller andet for at få de lorte bilister til at åbne øjnene, det kan ikke være rigtigt at så mange skal styrte fordi de biler ikke ser sig for.

Der er mig bekendt 4 der er styrtet alvorligt på de sidste 2 dage...( hvor vi endnu ikke kender udfaldet ) ... det syntes jeg sgu er vildt..og jeg sidder sgu og bliver helt trist indeni...det for ihvertfald mig til at tænke mig om en extra gang inden jeg vrider håndtaget i bund...

Tænk jer nu om når i kører og kør efter devisen at ALLE bilister er gamle psykotiske blinde idioter....

MVH
Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fanden er det der sker i år....
  • #1   2. apr 2007 Jeg har 11 gange på de sidste 2 år - skrevet ordene R.I.P herinde....det er sgu tankevækkende..

  • #2   2. apr 2007 Sad lige og tænkte det samme - ville osse ha lavet et generalt indlæg om ulykkerne...

    PAS NU PÅ JER SELV !!!!


  • #3   2. apr 2007 Tjaeee, mange af dem der har været skrevet om her på galleriet, har været begyndere der har lukket for hurtigt op for gassen, sådan at den nye kolde dæk ikke har kunne få greb i den kolde asfalt... Det er selvfølgelig ikke de alvorlige ulykker, men de tæller alligevel op på det samlede antal.
    Synes nu ikke dette år er værre end de tidligere.


  • #4   2. apr 2007 Det er lettere skræmmende, og der burde være igangsat nogle kampagner for at gøre bilisterne opmærksomme. Rådet for større færdselssikkerhed har vist bare desværre ikke nogle planer om det. Sidste år skrev min kæreste en artikel om de mange døde motorcyklister først på sæsonen og her var bl.a. et interview med rådet for større færdselssikkerhed. Der afviste de faktisk kampagner for MC'isterne med baggrund i en ressource-betragtning: Hvordan kan der reddes flest liv pr. krone og der døde åbenbart ikke nok motorcyklister. Desværre kan det så være, at de mange ulykker denne sæson gør det muligt med en annonce.

    Jeg synes dog generelt, at der burde blive undervist i mange forskellige køretøjer til køreundervisningen. Man ser det jo flere steder fx også bilister og cyklister, der ikke er klar over lastbilers blinde vinkler, bilister der ikke har nok kendskab til MC'er og vel egentligt også nogle MC'ister, der ikke tænker nok over bilers synsfelt. Alt i alt burde man ikke kunne få kørekort uden kort at have siddet på en MC og i en lastbil - det må da skabe en større forståelse

    Det sker dog desværre nok ikke og MC'isterne må nok selv i gang med nogle initiativer på den front...


  • #5   2. apr 2007 Så er det bare på med LARME POTTERNE og når de kommer for tæt på så giv den alle 15.000 omdrejninger og SKÆLD UD... gør jeg fandme hvis de ligger for tæt på..og så PEG på dem en gang...

    Det har fået ALLE til at flytte sig fra mig når jeg har gjort sådan....


  • #8   2. apr 2007 havde den fornøjelse at køre 650 kilometer fra skotland til manchester i torsdags.... må sige at de engelske bilister er super gode til at bemærke MC'ere samt at give plads... det ville være en fornøjelse hvis det var det samme herhjemme...

    men ellers må vi jo bare på med refleksvesten


  • #9   2. apr 2007 Ja Ja #1 nu kører jeg godt nok sammen med en gut der kører BMW hvid med sort læder og hvid hjelm og sjovt nok er oversigsforholdene ikke spor dårlige når han er med ude at køre, men kommer jeg alen på min sølvgrå cykel og sølvgrå hjelm så smelter jeg sammen med oversigsforholdene.

    Men med fingrene i egen barm så har jeg da også kørt "ud" foran folk og er blevet lige så forskrækket som dem, men ser dog stadig bilder der presser, lukker ude og kører ud foran MCister og det er sgu med vilje.


  • #12   2. apr 2007 Har nu været ude og køre her i weekenden i det gode vejr og har gentagne gange oplevet chikane fra billister. De kører jo for fanden kun 80 på landevejen!!!! Hvad fanden skal det betyde?? ;-))

  • #13   2. apr 2007 Tosser MOTO. Du skulle sgu lige have rykket hjelmen af og svinget den ind igennem sideruden så kunne de nok lære det mens du tog flugten. smiley

  • #15   2. apr 2007 Det er en klassiker den der Helle. Man er sgu lidt gal efter sådan en oplevelse. smiley

    Mødte også en billist i går der var ved at overhale en flok cyklister på en smal vej. Det er jo godt nok i sig selv. Men tossen gjorde det på vej op af en bakke uden mulighed for mig for at se ham komme i mod mig i min bane. FLOT kørt spasser... Nedbremsning og ind til siden så han kunne komme forbi... Tsk tsk tsk...


  • #16   2. apr 2007 nicolai : tror du ikke det er fordi at man kun må køre 80 km/t på landevej ?

  • #17   2. apr 2007 gutter og gutinder pas godt på jer selv, der er ikke andre til det

  • #18   2. apr 2007 Nåårrhhh jo Hansjørn... Det kan da egentligt godt være... Hmmmm måske har du ret. Jeg troede bare at det var for at genere mig.. Jamen så vil jeg da lige benytte lejligheden til at undskylde til de billister der fik et los i siden af deres bil på A6'eren i går da jeg ovehalede dem og truede af dem. UNDSKYLD. Muahahaha


  • #19   2. apr 2007 Ved ikke om der er andre der har haft dårlig erfaring med folk der køre og snakker i mobil-telefon, De ser overhoved ingenting!!!!! har op til flere gange måtte hoppe i bremserne!!!!

  • #21   2. apr 2007 jo jo det er herligt.. Man bliver jo ikke særligt hidsig over sådan noget når man kommer med 200 + rundt i et sving og ser sådan en på vej over i ens vognbane...... Tosser smiley

  • #22   2. apr 2007 Er nu glad for at jeg bare kan køre af vejen med offroaderen hvis de kommer for tæt på smiley

  • #23   2. apr 2007 Bybusser er ligeledes heller ikke for gode til at kigge efter motorcykler.

    Sidste år måtte jeg accelerere MEGET hurtigt, da han begyndte at svinge ud da jeg var ca halvt forbi ham...


  • #24   2. apr 2007 Lige så mange "lorte"-bilister der findes, ja, så tror jeg også at der findes ret mange "lorte"-mc-ister, der får klemt hjernen i hjelmen.. Som kører ret provokerende over for både bilister og os andre på to hjul i trafikken... og er det ikke dem der ødelægger det sjove for os, der gerne vil nyde og ha´ det sjovt. Dem der får ikke-mc-ister til at virke provokerende over for os.. Ja, det er min overbevisning...
    Men det er faktisk helt utroligt, hvor meget mere man bliver opmærksom på trafikken, når man har kørekort til både bil og Mc. Og derfor er det jo også vigtig, at man som Mc-kører læser trafikken og er lidt på forkant. Har selv været i en situation, hvor modkørende bilist overhaler lastbil i samme øjeblik jeg kommer forbi... Tror at jeg blev redet af, at være på mc, da jeg kunne trække mig helt ud til højre i vognbanen.... men jeg var obs. på den.. Havde luret situationen... Og kørte så fornuftigt.. (-:


  • #25   2. apr 2007 Susan hvad er det dog du siger??? Alle mc'ister er da engle...... smiley

    Jeg hører til gruppen der ALTID kører pænt.


  • #27   2. apr 2007
    Nikolaj (Hornsherred) A: Pænt stærkt eller hva??

    smiley



  • #30   2. apr 2007 Per B. T. (Brønderslev) .

    Også det ja.


  • #31   2. apr 2007 Nicolaj... Jeg ville gerne give dig ret i, at alle Mc-ister er engle... meeeennn... Kan kun sige, at jeg jo absolut også hører til engle-kategorien.. Kører altid pænt, stille og roligt.. HIHI..

  • #32   2. apr 2007 Til 1. post
    Sådan er det desværre hvert år smiley Det er ikke kun i år smiley


  • #33   2. apr 2007 Jeg vil også sige, at selvom rigtig mange scooter-hoveder (ja, dem der kører scooter) er nogle små teenagedrenge, der slet ik har styr på, hva de laver, synes jeg også tit de står for skud i trafikken.. Er selv, da jeg kørte knallert, blevet sendt ud i en kornmark med høj korn, da der kom en varevogn rundt i et sving i MIN side! Væltede dog heldigvis ikke, men nøj, alt det korn..

    For 14 dage side skete det samme for min lillebror - her var det bare en traktor, hvilket jo ikke ligefrem gør det bedre! Han væltede dog, og slog sig.. Plus en ødelagt scooter..

    Og jeg kan kun bakke op om alt det andet, I andre har oplevet på MC. Det er fandme tit, at man havner i en farlig situation på bekostning af uopmærksomhed osv, fra andre..
    Personligt har jeg nul tollorance over for dem, der bringer andre i en farlig situation, så det er både dytten, råben og skrigen, frem med den lange finger og til tider har jeg bare lyst til at sparke et sidespejl af eller sådan.. Med lige lidt nytter det jo desværre! smiley


  • #36   2. apr 2007 Se selv Susan. MC'ister er sååååå søde i trafikken.. smiley

  • #38   2. apr 2007 Jamen, Nicolaj... jeg ved det.. Det er ALLE de andre..... smiley

  • #39   2. apr 2007 Prøvet for nogle år siden (da jeg kørte en scooter 30* at nogle fuc¨hoveder i en lyserblå golf 2 kastet op til flere øl flasker efter mig!!! Kørte og passet mig selv inde på a cykelsti blev fandeme så chokeret at jeg ikke fik memoriseret nummerpladen DESVÆRE!!

  • #41   2. apr 2007 Ja vi skal passe på os selv, og på hinanden... Jeg oplevede for nogle år tilbage, en bil køre lige ud foran mig, i et lyskryds. Jeg skulle lige ud, og han holdet i modsatte retning... og skulle krydse min vejbane..nogle meter før jeg kommer hen i krydset, svinger bilisten ud foran mig!!! jeg undviger og når lige at give ham fingeren og tænker sådan en idiot... Indtil jeg opdager at jeg køre og blinker til venster.... og jeg tror ikke jeg er den eneste der har glemt at slå blinklyset fra.. og en bil pga. det køre ud foran en mc..
    Så vi kan købe nok så fint beskyttelses udstyr.. det der nok beskytter os bedst er det vi har mellem ørene..
    Mvh..


  • #42   2. apr 2007 Hej nu kører jeg tøffer ( Shadow ) og kører for det meste pænt , jævnligt oplever jeg bilister der så kører helt op i røven på en, bare jeg slipper gashåndtaget lidt , ja så kører de på mig, så tæt har jeg oplevet mange kører, en del gange bliver man lidt nervøs , hvad gør man så ? Prøver at give den lidt mere gas, for af få den rigtige afstand, men det er de færreste bilister der fatter dette, for der går ikke lang tid før de hænger der igen.
    Så kan man vælge at tage gassen en anelse af, med risiko for at der opstår en farlig situation , for så bliver bilisten utålmodig og skal bare forbi, koste hvad det vil.
    Er der nogen af jer de har oplevet det ?

    Leif.


Kommentér på:
Hvad fanden er det der sker i år....

Annonce