811 visninger
|
Oprettet:
forhandler-kontrakt ??? {{forumTopicSubject}}
Jeg har skrevet kontrakt med en forhandler om en byttepris på en Kawasaki VN 15, til en ny Honda CBF 1000.
Efterfølgende snakker jeg med forhandleren, hvor han siger at han har regnet forkert, så han vil ikke stå ved handlen. Hvordan kan man bedst overbevise ham om at købeloven vel også gælder MC-forhandlere. Det kan kun gå for langsomt nu, med det gode vejr.
Jeg har selvfølgelig kontrakten med hans underskrift
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 767
Han kan ikke stille så meget op, med en underskrevet kontrakt.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.160
Spøg ham om han selv vil eterleve, eller om han skal have rettens "hjælp"
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.436
Hvis forhandler nr. 2 spørger hvorfor du vil handle andre steder, kan du sige kontrakten endnu ikke er bindende, og at forhandler 1 ikke har CBF'en stående i den farve du helst vil have...
/
Jesper
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.802
du har noget som hedder "fortrydelsesret" det samme har sælger, så den kommer du ikke langt med og endeligt hvorfor så handle med ham
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 46 MC-er: 1 Emner: 62 Svar: 1.385
mar 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 35 Svar: 182
Hvor i købloven (hvilken §) læser du det ?
Jeg mener umiddelbart at du skal finde hjemlen i aftaleloven og eftersom de har en underskrevet kontrakt, så hænger sælger på den.
/Peter K
maj 2006
Følger: 28 Følgere: 27 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 155
Jeg har selv haft en mindre heldig oplevelse med en forhandler, der på trods af selv at have foreslået prisen på motorcyklen, gentaget denne pris flere gange i vidners påhør, talt kontanter op og godkendt, efterfølgende er kommet tilbage og ville have flere penge (da jeg desværre ikke holdt på, at der skulle stå de rigtige tal på slutsedlen - en lang historie gjort meget kort - læs evt. http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=32507 )
Min pointe er: Forhandlerne skal ikke trække os rundt ved næsen i manegen. Vi er købere og den "svage part" i forhold til forhandleren, set udfra købeloven. Forhandleren forventes at være den professionelle og "kloge" part. Så længe du har handlen på skrift (og med de rigtige tal!) så kan forhandler ikke gøre ret meget. En aftale er bindende, dog kan en mundtlig være en del sværere at bevise, end en skriftlig, så her står du stærkt, ud fra hvad jeg kan læse.
Jeg ved ikke helt hvad det er for en fortrydelsesret, Villy M snakker om - svjv er det eneste tilfælde hvor der er tvungen fortrydelsesret, ved handel via nettet eller postordre, hvor der er en periode på 14 dage, ellers ikke (læs evt. (link fjernet) ) -dette for køber. At forhandler skulle have en sådan "fortrydelseret" må jeg indrømme at jeg stiller mig uforstående over for, men jeg kan naturligvis tage fejl. Min uforståenhed er baseret på devisen at forhandleren er den "kloge/stærke" part og derfor må formodes at vide hvad han/hun laver - i denne situation: kende markedet og kunne vurdere en MC.
Du må vurdere om det er en handel der er værd at kæmpe for. Jeg kæmpede for min, men jeg regner heller ikke med at jeg skal bruge garanti eller på nogen måde have kontakt med forhandleren igen. Evt. kan du, som foreslået i denne tråd, tage ud til andre forhandlere og høre deres vurdering af din maskine - her kan du evt. presse dem lidt på maven, med dén vurdering du allerede har på skrift.
Jeg ved ikke hvilken forhandler du har en aftale med, men jeg er da nysgerrig efter at høre, hvem du har fået denne oplevelse med - det kunne være det var en "kending". Men det kan vi tage på Privat beskeder, istedet for her.
Jeg håber du finder ud af noget fornuftigt. Efterfølgende vil jeg opfordre dig til at skrive din historie på www.dmcn.dk under forhandler-anmeldelser.
/Rasmus
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.124
jun 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Forhandlereen ringede her til morgen. Nu ville han gerne snakke om det, og vi fik os forhandlet frem til en fornuftig løsning.
Svend L
forhandler-kontrakt ???