{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
659 visninger | Oprettet:

Suzuki gsxr750 {{forumTopicSubject}}

Hej mcg,

Sæsonen nærmer sig og ny cykel skal findes, jeg kigger efter gsxr750 (2007)
Et km tal på 53xxx skal man være bekymret for det?

Stærke/svage sidder, hvad har i af input til det? Er der nogen børnesygdomme man skal kigge efter? Eller evt andet?

Alt info/råd modtages med kyshånd.

Mvh. Michael


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki gsxr750
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   10. jan 2018 Der er ingen grund til at bekymre sig om 53.000 kørte km på sådan en - forudsat der er en eller anden form for service historik på den.

    Olie for hver 6.000km - filter for hver 12.000 - ventilkontrol for hver 24.000. De ting skal efter min mening være på plads.

    Der er ingen umiddelbare modelsvagheder - dog kan spændingsregulatoren være svag på den, så den ikke lader ordentligt. Det er dog et problem på rigtigt mange cykler, og både billigt og simpelt at fikse selv.

    Er den omlakeret, så regn med at den har været skrammet / tabt / væltet, så du skal kigge den ekstra godt efter i sømmene, og have en snak om prisen med sælger.
    Det er uhyre sjældent at folk lige har 5-8.000 kroner liggende som de gider smide efter et farveskift, og endnu mere sjældent at se en omlakeret cykel som er samlet helt korrekt med beslag, skruer og kåbedele.

    Med de km og den årgang, skal du kunne handle den til absolut max 75.000 kr. Den er 11 år gammel og kostede 160.000 kroner fra ny - det kan på INGEN måde retfærdiggøres at den skal koste mere end 75 i min verden. smiley

    Ud over det - en super velkørende cykel, og absolut en af de pænere år 2000 cykler efter min mening.


  • #2   11. jan 2018 Super god feedback smiley

    Cykel står til 79900.- men har en masse ekstra dele på, bla fuld akraprovic system. Den står i originale farver blå og hvid, og ser på billeder flot ud, jeg har ikke før været i besiddelse af en servicebog på en cykel, da de har været af ældre karakter. Er det samme system som til biler? Hvor de skriver i den og giver et stempel? Da det er den første nyere/dyrere cykel, vil jeg gerne gå med både livrem og seler.

    Mvh. Michael


  • #4   11. jan 2018 Petersen : det var netop den jeg kiggede på, den ser rigtig fin ud, og jeg ville slippe for at bruge en masse penge på at få den til at skille sig ud fra mængden ?? annonce. Har en ligge periode på 223 dage, min han er villig til at handle så? Er der noget at forhandle på en MC i den prisklasse?

  • #6   11. jan 2018 Petersen : ja det må jeg give dig ret i, det er jo det som får mig til at tvivle på den.. og som du selv nævner, når den skal skiftes så har den gået endnu mere, en sports MC med 70000 på klokken er ikke umiddelbart en drømmevare tænker jeg.

    Følger der ikke altid garanti med? Det kan de vel ikke skrive sig ud af?

    Jeg forsøger at trykke dem lidt på maven, så håber jeg at det lykkedes.. smiley mange tak for gode svar.

    Er der nogen ting/upgrades som er “nødvendige” på sådan en maskine?

    Drømmer lidt om powercommander med quickshift modul, er det til at køre med til hverdags brug? Eller dur det kun til race ?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   11. jan 2018 Købeloven giver dig reklamationsret i 12 måneder uanset hvad.

    Den skal ned i pris efter min mening.


  • #8   11. jan 2018 Sajmon : reklamationret er jo desværre ikke særlig god.. da jeg skal påvise fejlen er fra start, hvilket kan være svært. - jeg har forsøgt at skrive til dem, så må vi se hvad det ender ud i? smiley

  • #9   12. jan 2018 En god handel er: Når begge parter føler at de er blevet snydt ! smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   12. jan 2018 Nej det første stykke tid skal forhandleren påvise at fejlen IKKE var der - det næste stykke tid er det omvendt.

    Reklamationsretten er fin, og det er en af de ting du betaler ekstra for ved en forhandler.


  • #11   12. jan 2018 En af de mest harmonisk og velkørende R maskiner der nogensinde er bygget.
    Til landevejs brug er et fuldsystem ikke at foretrække da det ikke har ventilen i udstødningen der giver et bedre træk ved lavere omdrejninger.

    Eneste ulæmpe er den høje pris. Om den fortsætter til du skal af med den igen ved ingen.

    Hvide fælge er røv irriterende at holde pæne smiley


Kommentér på:
Suzuki gsxr750

Annonce