{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.421 visninger | Oprettet:

Phillip J
Phillip J
Tilmeldt:
28. jan 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

GSXR1000 vs Yamaha r1 vs CBR1000RR 2005-2008 {{forumTopicSubject}}

Skal have ny mc nu her men er meget i tivl.

Kommer fra en GSXR 750 k8, men den blev lidt for lille til mig (95 kg, 190cm)

Har kig på følgende:

Honda CBR1000RR 2006-2007
Yamaha r1 2004-2006
GSXR 1000 2006-2008

Såvidt jeg kan forstå skulle hondaen skulle være lidt af en sportstourer, meget forfinet men nogle siger lidt "kedelig"?
GSXR 1000 k6 har jeg hørt motoren skulle være fænomenal og overordnet være en fin cykel (er dog ikke så vild med udseendet)
Yamaha'en siger nogle er lidt død i de lave omdrejninger og så ellers være meget forholdsvis hidsig når den kommer op over 10+ k omdrejninger.

Jeg skal prøve alle 3 inden jeg tager en beslutning, men ville gerne høre praktiske erfaringer fra nogen som har prøvet en eller flere af de ovenstående cykler.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSXR1000 vs Yamaha r1 vs CBR1000RR 2005-2008
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #1   28. jan 2018 Det skal siges at jeg ikke har ejet de to første, men kun prøvet dem ved forskellige lejligheder både i bane og gade udførsel.

    CBR1000 2006-2007 er stort identisk med 2004-2005 modellen. De ændrede lidt detaljer omkring udseende, og så forfinede de den lidt på en masse småting, men i bund og grund er det den samme cykel.
    Det er vist nok en af dem man i Honda kredse kalder "mest velkørende" - og i andre kredse kalder "kedelig".
    Super kvalitet osv, men den har ikke rigtigt nogen videre karakter som får en til at smile. De er solgt i forholdsvis små antal på grund af prisen.

    R1 2004-2005 er den samme, og den var lidt faceliftet til 2006-2007 årgangene.
    20 ventiler koster bare lidt bundtræk og mellemområde, men den vil føles hurtig fordi den er hidsig. Der er god plads på den til store mennesker.
    De havde og har stadig et problem med ventilstyr som flækker helt tilfældigt, og i 9 ud af 10 tilfælde havarerer motoren som følge af det.
    De er solgt i hobetal, og der findes stadig mange af dem derude.

    GSXR 1000 2006-2008 spænder over 2 vidt forskellige modeller.

    2005-2006 er en knivskarp sving æder, med ret fedt træk i mellemområdet og en lækker smidig motor. Lidt nede på top effekt, men klart den af de cykler du nævner, som har mest plads til lange mennesker.

    2007-2008 tog lige på i vægt, tabte en del mellemområde og fik lidt ubrugelig elektronik
    i form af mode selector. Seriøst - hvem kører nogensinde i andet end full power mode A?

    Svaret på hvad du skal købe?

    Prøveturen vil afsløre det for dig. Yamaha'en gad jeg ikke engang overveje...


  • Phillip J
    Phillip J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #2   28. jan 2018 Tak for svar smiley

  • Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    feb 2016

    MC-er: 1 Svar: 3
    #3   28. jan 2018 2004-2006 R1 er den samme maskine. Den eneste forskel er at bagsvingeren er 20mm længere på 2006'eren. Jeg har aldrig hørt om flækkede ventilstyr på dem, og har efterhånden været igennem nogle stykker.

    Har samtidig haft alle de ovennævnte maskiner ved flere lejligheder og perioder, men stadig holdt mig til R1 som den mest velkørende, og ergonomisk korrekte for netop mig.

    Ifht. hvordan de trækker, så tror jeg ikke der er nogen tvivl om at suzukien er noget mere moment stærk, hondaen er mere bredt ud over omdrejningsfeltet, og r1eren bliver først rigtig gal ved 7-8000 omdr, men når det så er sagt, så er ingen af de 1000cc sløve eller "kedelige"


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #4   28. jan 2018 Men det har jeg, og jeg har også skiftet et par topstykker hvor fejlen var på, men hvor stumpen var fløjet igennem motoren uden at gøre skade.
    Yamaha forums har masser af den slags tråde, upåagtet at det ikke er sket på nogle af dine. smiley

    Årgangene gik jeg fejl af - my bad. 04-05-06 er den samme. De fleste andre år kører den samme model 2 år, men 06 er atypisk.

    07 og frem er 16v...

    Resten er jo subjektivt - og derfor skal man lade prøveturen afgøre det. smiley


  • Nikolaj P
    Nikolaj P Tilmeldt:
    feb 2016

    MC-er: 1 Svar: 3
    #5   28. jan 2018 Besynderligt smiley
    Det vil jeg gerne høre mere om.
    Måske du kan komme med en reference til det?

    Har blandt andet en med jansberg topstykke hvor det ikke er et punkt på opgraderingen, selvom det har fået den helt store omgang.


    Men korrekt, der er ikke andet rigtigt end at få nogle gode lange prøveture og se hvad der passer ens krop og temperament bedst.


  • #6   28. jan 2018 Cbr1000rr er på ingen måde en sportstouring (tror du forveksler med cbr1000f) hvis man skal sige noget er det en af de cykler man ligger mest forover på. Styre enskaber er virkelig gode, og forbremsen kan nemt doseres med 1 finger. Motoren trækker godt i bunden, og bedre i toppen. Den har dog ikke helt samme krafter som gsxr og Yamaha.
    Jeg kørte ca. 25000 km på min inden jeg solgte, har endnu ikke prøvet en bedre cykel og har bl.a. prøvet gsxr k8 og Yamaha.
    Jeg købte comfort sæde til min, da det originale er ulidligt. Er 1,94 og en stor bamse smiley


  • #7   28. jan 2018 Jeg stod i samme situation for et lille år siden, og kiggede på de 3 cykler, dog er jeg så 184cm istedet,
    men mit valg endte med og falde på cbr'en, og har ikke fortrudt det det mindste siden. det sajmon siger med den ikke kan få en til og smile forstår jeg nu ikke helt, laver ikke andet end at smile når jeg kigger eller køre på den.

    de alle 3 nogle lækkere maskiner og ingen af dem er kedelige. så ud og prøv dem, der ikke andet for smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #8   28. jan 2018 Som jeg også skrev, er den slags jo subjektivt... smiley

    Den gør alting rigtigt, ligesom en masse større touring BMW'er også gør - men det giver ikke mig et smil på læben. Jeg kan jo ikke svare for andre. smiley


  • #9   28. jan 2018 man skal vist også godt op i alderen før en touring bmw for en til og smile smiley haha

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #10   28. jan 2018 Jeg tror det kommer meget an på omstændighederne.

    Jeg købte for nogle år siden, en MZ251ETZ med fåkking 23hk (fra ny). Jeg fik den i bytte for nogle andre ting, og det var bare for nysgerrighedens skyld jeg tog imod dem - og jeg endte med at sælge den et år efter og tjene 1000 kroner på den.

    Jeg har sjældent kørt på noget som både var urkomisk (mig 193cm med hel læder dragt og kneesliders) og underholdende. Nej den er ikke noget der minder om hurtig, bremserne er i bedste fald middelmådige, affjedringen er.... ja gæt selv. smiley - men det var super god underholdning og så længe den ikke skal "strække ben" på motorvejen, kommer den rigeligt hurtigt igennem landskabet. Svingture er god hyl når der er folk bag en som skal kæmpe for at følge med...
    Og så kører den noget der ligner 350km på en tank med fuld gas - dvs det er den kørestil man har, for ellers skyder den ikke 2 knob.

    Men skulle jeg sydpå - var "det rette køretøj" helt sikkert noget andet. smiley

    Jeg siger ikke man skal købe en MZ'er hvis man foreslår de 3 ovenstående cykler, men min pointe er lidt at selvom en MC har 172 hk, kan den SAGTENS være kedelig.
    Det synes jeg Honda'en var - faktisk helt vildt....

    Man vælger MC med mavefornemmelsen.


  • #11   28. jan 2018 Jeg tror det Sajmon prøver at forklare er at, sådan en cbr1000rr har så gode køreegenskaber og styrevillighed. At han med sine evner heller ikke har formået at presse sådan en ud i nærheden af dens grænser, hvor man skal kæmpe med næb og klør for at holde sig i live, fordi den er skruet ordentlig sammen smiley
    Derfor bliver den kedelig for ham, så er det langt bedre med en Suzuki hvor der ikke er så langt ud til den grænse smiley haha

    Jeg går igang med at lave popcorn smiley


  • #12   28. jan 2018 spot on haha smiley smiley smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #13   28. jan 2018 Men cyklen skulle gerne give et smil på læben, uanset hvor i spektret man kører den, tænker jeg...? Jeg kender ingen som kører 99/100-dele hele tiden - gør du?

    Hvis man allerede er ved at kede sin røv i laser, når man har kørt på den i 10 minutter, er der lang vej igen.

    Desuden er det en gadecykel vi snakker om - ikke en baneged. Sådan kører jeg ikke på gaden. smiley


  • #14   28. jan 2018 Giver en given mc smil i ansigtet og føler sig godt til pas på den, ja så er det jo bare at købe, hvis man Selvfølelige har råd.

    Jeg personligt vil vælge r1'eren. Jeg har selv en ældre r1 og hver gang jeg sætter mig på den, ja så smiler jeg.
    Eneste r1 der har skuffet mig er årg 02/03 rn09. Den bliver ikke til er bæst som min 00'er rn04 ved 7-8000 omdr.
    Har prøvet alle årgange pånær den nye rn32 og div Kawa suzi og Honda og vil tage r1'eren.

    Men ud og prøv. Smiler du er det den rigtige.

    Jeg har også en XSR 900 60th og sådan en fætter giver også smil i ansigtet.


  • #15   28. jan 2018 Synes Askar glemmer at fortælle han kører i goretex, tror rød felt betyder “baby dør” og aldrig våger sig ud i nedlægninger over 40° smiley

    Hondaen har ikke nogle rigtige fejl. Den er bare lidt kedelig, giver ikke samme følelse af vildskab som de andre i klassen. Ser også lidt kedelig ud smiley
    Yamaha har af uvisse årsager et uberettiget kvalitetsstempel. Udover ventil balladen Sajmon nævner, så har både r6 og r1 af stort set alle årgange en svagere gearkasse end konkurranterne.
    Jeg ville tage et grundigt kig på suzukien. Personligt ville jeg vælge k7-k8 fordi jeg ikke kan lide de stel isues der er med k5-k6, nogen synes det er pjat smiley de forskellige motor modes er komplet ligegyldigt på landevejen, i silende regn på racerbanen er det fint at kunne tage toppen af hysteriet smiley


  • #16   28. jan 2018 Når man ikke kan finde andet at klandre en cykel for, kan man jo altid bare kalde den “kedelig”. Dog første gang jeg har hørt nogen omtale en CBR 1000 RR som en sportstouring. Det gav da er smil på læben smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #17   28. jan 2018 Jamen vi kan også tage en snak om Honda's recall på stempelringe, defekt kobling og lakfejl på stellet eller deres spændingsregulatorer som var dårlige på de der, men cyklerne er så gamle at det er løst på alle dem der stadig kører rundt på gaden.

    Så ja - kedelig. Du behøver ikke tage det personligt, medmindre du har designet den - men det er nu engang bare min mening.
    Der er 100 andre cykler som er mere kedelige, men det er ikke dem der bliver spurgt til. smiley


  • #18   28. jan 2018 Det’ helt fair smiley

  • #19   28. jan 2018 Mht. Suzuki GSXR 1000, så har jeg både haft en K8 og har nu en K6 (som i øvrigt er til salg) Efter min mening er K6eren klart den bedste af de 2.

  • #20   28. jan 2018 Hahaha Brian du har fuldstændig ret, jeg vil helst køre i Goretex og på en galopkringle i det sydspanske smiley

    Jeg har aldrig påstået at jeg har kørt den til grænsen, omdrejnings begrænseren fungerede dog også som quikshift på min tidligere Honda smiley
    Det eneste jeg prøvede at sige er at Sajmon og dig vist er lidt "farvet" af at have kørt Suzuki smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #21   28. jan 2018 Jeg har haft over dobbelt så mange cykler af andre mærker, end jeg har haft Suzuki'er, så hvor giver det lige mening? smiley

  • #23   28. jan 2018 Tag Suzukien i K5/K6, det vil du ikke fortryde. Det er den sidste rigtige 100% analog superbike, og på gaden køre den stadig op med de nyeste superbikes.


  • Phillip J
    Phillip J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #24   29. jan 2018 Tak for svarene. Har læst og kigget en del og må erkende Jeg tiltrækkes yamaha grundet størrelse og udseende. Kan også læse en masse godt om Gsxr k6, men har svært ved at affinde mig med udseendet

  • #26   29. jan 2018 så køb da bare den Ninja . Så er du i gang smiley

  • #27   30. jan 2018 Dav smiley

    Har kørt 67.000 km de sidste 11 år på min R1'er model 2005 og kan kun sige "I love my bike"

    Haft disse problemer ved:
    8000 km - 2 ventiler er skæve - fixet under garanti.
    50000 km - komplet ny kobling - inder & ydre skål, plader skiftet m.m puha 13.000 kr

    Ellers ikke andet end service m.m

    Har prøvet næsten alle racer bikes gennem tiden og smiler stadigvæk når jeg kører hjem efter en prøvetur smiley

    Suzuki GSXR 1000 K7 fantastisk motor og gearkasse.



  • #28   1. feb 2018 "komplet ny kobling - inder & ydre skål, plader skiftet m.m puha 13.000 kr"

    Hvorfor er skålene skiftet ??


  • #29   1. feb 2018 De var slidte og lød som en Ducati gearkasse smiley plus ville ikke koble korrekt ud.



  • Phillip J
    Phillip J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #30   13. apr 2018 Update. Købte en r1 rn12 fra 2006. I love it !

Kommentér på:
GSXR1000 vs Yamaha r1 vs CBR1000RR 2005-2008

Annonce