{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.750 visninger | Oprettet:

Alternativ til Scottoiler {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Nu er der jo så mange der roser scottoiler til skyerne og det er også fint nok.

Men hvis nu man ville prøve noget andet, er der så nogen der kan anbefale noget?

Det er som sådan ikke fordi jeg ikke vil betale hvad en scottoiler koster (det er jo ikke en royal formue), men det kunne bare være spændende at høre om der var andet spændende på markedet, og om det virker lige så godt, eller måske endda bedre? smiley

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alternativ til Scottoiler
  • #2   13. feb 2018 PD Oiler er min foretrukne "fit & forget" smiley
    - Sammen med en Pro Oiler "Nozzle" til VFR (billedet er fra min tidl. VFR, men den er universel).


    profilbillede
  • #4   14. feb 2018 Til min tidligere vintercykel lavede jeg selv et simpelt anlæg. Kønt var det ikke, men det virkede. smiley
    Tog en flaske, det kunne være en der har indeholdt sennep, satte en slange på studsen. Flasken blev sat i en holder til en drikke dunk med tuden nedad. Satte så en kuglehane (blev fastholdt med strips) på slangen og førte så slangen ned til kæden. En gang imellem åbnede jeg så lige for kuglehanen og olien løb til kæden.


  • #5   15. feb 2018 OSCO - One Second Chain Oiler.

    En slags manual Scottoiler.


  • #6   15. feb 2018 Tak for inputs. Der er meget godt i mellem. Jeg har faktisk også gået med tanken om en hjemmelavet model, a’la #4.
    Det kunne være sjovt at se om det kunne lykkedes smiley


  • #7   15. feb 2018 Jeg har aldrig forstået, at man kan finde sig det svineri som en selvsmører laver smiley
    Jeg kan ikke se problemet i at bruge en kædespray, jeg smurte kæde 3 gange på min sommerferie på ca. 5000 km. Automatisk smørring pøser olie på hele tiden, selv om der ikke er behov. Spild af penge og en mc der ligner lort, undskyld.
    Mvh. Schmülle


  • #8   15. feb 2018 Kuglehaner,strips og tomme ketchupdunke..... har i slet ikke nogen nedre grænse for hvad i vil tosse rundt med ??

    Der findes adskillige nydelige virksomme løsninger på markedet, som ikke koster en bondegård, de fleste er tjent ind på et enkelt kædekit...
    Stram op klamphuggere smiley


  • #9   15. feb 2018 #8 Haha smiley Det er rigtig nok, når nu du siger det på den måde smiley
    Tråden var egentlig også tænkt på færdige løsninger som f.eks scottoiler


  • #10   15. feb 2018 #7:
    Hvis den sviner under normale forhold, er kædesmøreren forkert justeret. Det er klart, at kører man på grus eller på regnfulde, Norske veje, er det en fordel, hvis man skruer så højt op for smøreintervallet, at skidt, stengranulat og olie slynges af.

    IMHO indkapsles skidtet af kædespray med øget slid til følge - med mindre det er så flydende, så det slynges af sammen med skidtet.

    Jeg har højest et par "prikker" på bagsiden af nummerpladen, der let tørres bort med en klud i ny og næ smiley

    Tilføjelse:
    En PD Oiler er i øvrigt en elektrisk, timerstyret "oliepumpe".


  • keld W
    keld W Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 25 MC-er: 1 Svar: 4
    #11   15. feb 2018 en lille rise i pakdåsen ved akslen så er det klaret

  • #12   16. feb 2018 Når først en Scottoiler er justeret til normale forhold, så sviner den nærmest ikke. Er det så regn, skrues der op, og når det bliver tørvejr, skrues den tilbage.

    Hvis man smører kæden 3 gange på 5000 km. så lyder det som om at kæden 3 gange har fået rigtig megen olie og i efterfølgende perioder har kørt med mindre og mindre olie og måske også i perioder med for lidt.

    En kæde der smøres "hele tiden", er derimod "hele tiden" tilpas smurt.

    Konstant over for periodisk, jeg tænker, at det er logisk hvad der kontinuerligt giver den bedst smurte kæde.

    Og grunden til at jeg sætter hele tiden i parentes, er naturligvis at Scottoileren giver en dråbe en gang i mellem, i modsætning til en hel omgang sprayen på med en oliespray som på én gang giver kæden en hel masse olie.


Kommentér på:
Alternativ til Scottoiler

Annonce