{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.778 visninger | Oprettet:

Jens Henrik N
Jens Henrik N
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 65

Lav topfart ? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Jeg har en Suzuki Bandit 600 N årg. 98, som jeg synes mangler en del på toppen. Den maxer ud ved 8500 RPM (160-170 km/t). Den har lige været til service og karburatorene og ventilerne, er som de skal være ifølge min mekaniker. Den går rigtig fint i motoren, ingen problemer der overhovedet.
Hvor meget betyder kørerens vægt for topfarten ? Jeg er lidt småtung i røven (120 kg) kan det være årsagen eller hvad siger I ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lav topfart ?
  • #1   13. apr 2007 Tjaaa.. nu er der jo også lidt vindmodstand når man ikke har noget at gemme sig bag... lygtekåbe kunne være en ide hvis du ikke har en... men få dog lige din bandit oprettet... smiley

• #2   13. apr 2007 Hmmm den burda da kunne gå længere ud end til 8500 ??? er den neddroslet måske ?

• #3   13. apr 2007 Tore: Den bliver oprettet, lige så snart jeg har fået den op over 200 km/t. Ellers er det jo alt for fesent. Så hører den jo næsten til på scootergalleriet smiley Der er ikke lygtekåbe på.

Nikolaj N: Nu er jeg godt nok totalt noob til det her mc. Men jeg er rimelig sikker på at den ikke er droslet. Jeg har så tilgengæld aldrig set RPM viseren i nærheden af det røde felt. Så der er nok begrænser på, men det er vel ikke det samme som neddrosling,

• #4   13. apr 2007 Den kan være droslet på gas-spjældet, således at det ikke kan åbne helt. Det kan du se, der hvor gaskablet ender ved karburatorerne... Så vil der f.eks. være en "stop-klods"...

• #5   13. apr 2007 #Jacob: Det vil jeg lige se nærmere på.

• #7   13. apr 2007 Et eller andet er der i hvert fald galt, for alle de 600'er jeg har set/kendt kan kører mindst 220 på speedo...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.716
    #8   13. apr 2007 En Bandit 600 er altså ikke en ret kraftig MC, og hvis man vejer 120kg og er en smule stor i det, og evt måske kører med textil MC tøj som fanger vinden lidt mere, så er det måske ikke umuligt at man vil have en max fart på 170 km/t.

Men men men.

Jens Henrik N - Hvor langt kan du køre den ud i f.eks 2-3 gear før den dør HELT ud. Der er omdrejningsbegrænser på ja, men den ligger så afgjort ikke ved 8500, og vil altså mærkes ret tydeligt ved at motorcyklen hopper når du rammer den.
    Hvis den er droslet, som jeg synes det lugter MEGET af, vil begrænsningen slet ikke mærkes lige så kraftigt.
    Hvis den er droslet, vil det helt sikkert afsløres på et rullefelt eller ved at kigge på din reg attest, eller såre simpelt bare vippe karburatorerne af den og se ned i indsugningshullet - for et droslingskit er 4 skiver man lægger i indsugningshullet med kun små huller i - for at begrænse luftmængden motoren kan trække ind.

• #9   13. apr 2007 da min bandit var doslet til 34 var top farten også ca. 160til 170 men kan ikke huske hvad RPM den stod ved..

det er falsk vacum der danes kab så den ikke kan oppen helt: måske der er en fejl med dine spæjl

• #10   13. apr 2007 Den er ikke bare gearet op til morfar kørsel?

• #11   13. apr 2007 Hej
    Har haft en bandit 600 og den kørte da fint 190 km/t på spedo, jeg vejer så godt nok kun 76 kg. men det burde ikke have så meget at sige ved topfart.

• #12   13. apr 2007 Tænker den er droslet
    selvfølgelig har vægt noget at sige men min render da også klokken ud med 2 personer..... 150 kg på sædet

• #13   13. apr 2007 Nu ved jeg godt det ik er helt det samme, men min zxr 400 er droslet og den render ca. 170 på speedo (160 gps) smiley

• #14   13. apr 2007 Få den på rullefelt og se hvad den smider på baghjulet ....

• #15   13. apr 2007 nåå.... så bliver det sørme lidt pinligt. Det viser sig, at jeg er en fesen morfar, der aldrig har kørt den helt ud i de lave gear. Efter at have fulgt Sajmons råd, har jeg givet den fuld rulle i de lave gear og den stryger op på 12K RPM forholdsvis hurtigt, hvor jeg så tager gassen af.
    I de 2000 km jeg har fået kørt, har jeg altid skiftet gear ved 5-6k RPM og ved 80-100 km/t er jeg allerede oppe i 6 gear. Så grunden til at jeg ikke kan komme op omkring de 200 km/t, er vel at jeg skifter gear ved for lav RPM.

Jeg har lige fået min devil potte ind ad døren (Magnum oval lyddæmper i carbon) Så mon ikke jeg bliver lidt mere aggressiv, når den er kommet på smiley

Min mekaniker får rullefelt om en månedstid, så får jeg at se, hvad den kan smide der.

Jeg siger tak for jeres råd og kommentarer.

• #16   13. apr 2007 jeg kan ikke lige se hvordan et mere agressivt gearskifte fra fx 2 til 3 skal hjælpe dig med at komme over 8500 rpm i 6 gear, men hvis du synes det har hjulpet så er det jo fint smiley

• #17   13. apr 2007 #Stefan M

Men hvis jeg allerede er i 6 gear ved 80 km/t og prøver at trækker topfart derfra, er jeg så ikke gal på den ? Det er vel ikke den optimale måde at gøre det på ? I de små gear kan den som skrevet, godt gå op til høje omdrejninger. Jeg mener også at den kom over 10K RPM i 4 gear.

Vi du mene at jeg skulle kunne trække op til 200 KM/t fra 80km/t i 6 gear ?

• #18   13. apr 2007 det tager jo bare længere tid, men det burde du da ,omdrejningerne stiger jo med din fart.

• #19   13. apr 2007 #Casper F

Okay, Jeg har snakket med min mekaniker idag og han tilbød at han ville kigge på den igen uden beregning. Nu kan han jo ikke afprøve topfarten da han ikke har rullefelt endnu. Han mente så, at der ikke var nogen begrænsning på. Og der står heller ikke noget i registreringsattesten om at den skulle være droslet.

• #20   13. apr 2007 Så har jeg kørt lidt mere. I 4 gear kan den køre op til 12K RPM og 180 km/t og i 5 gear ca det samme 11K RPM og 180 km/t. Den kunne godt have kørt hurtigere i de 2 gear. Men i gear 6 er den altså total død. 160 km/t og så er der 99% udsolgt.
    Kan I evt. udlede noget af det ?

Tak for info Bo M

• #21   13. apr 2007 Voldsomt opgearet (tæl tænder) eller droslet. Af en eller anden grund har den ihvertfald ikke kræfter til at trække gearingen ud i 6.

• #22   14. apr 2007 hmm lyder rigtigt nok min bandut kunne max køre 190 der vejede jeg vel 90 kg

• #23   23. apr 2007 Min bandit er gearet perfekt... det passer lige med at den næsten kan kører ud i 6 gear...

Kommentér på:
Lav topfart ?

Annonce