{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjæææælp med olie filter dæksel
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #1   26. feb 2018 2 møtrikker (6mm) på og spænde kontra. Så sætter du din 10mm fastnøgle på den inderste, og varmer dækslet GODT op før du begynder at skrue den ud.

    Hvis den går strammere og strammere når du skruer den ud, så skru den frem og tilbage, for så er den igang med at trække gevindet ud.


  • #2   26. feb 2018 Giv aluen noget varme, så burde den kunne skrues ud med en rørtang. Og find en 6mm. bolt i passende længde.

  • #3   26. feb 2018 Fik den ud smiley tak

    profilbillede
  • #4   26. feb 2018 Ellers så ligner det, at bolten er så langt ude at du kan dreje den ud med en rørtang. Ellers så spænd to møtrikker kontra eller svejs en på.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #5   26. feb 2018 Aldrig rørtang tæt på pakflader.

  • #6   26. feb 2018 Hvorfor ikke? Hvis bolten er tilpas langt nok ude, kan man jo nå at få den på bolten og dreje den ud, uden at man rammer pakfladen. Eller er der en anden grund til det?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #7   26. feb 2018 2 årsager til jeg aldrig gør det.

    1. Pakfladen er SÅ nem at ridse inde bag de store kæber, og man opdager det først når det er for sent.

    2. Man har ingen ide om hvor hårdt man trækker i bolten, så 9 ud af 10 gange knækker den bare længere inde. Så flytter man rørtangen længere ind...... Se punkt 1. smiley

    Som jeg skrev - kontramøtrikker på og den samme fastnøgle som man altid bruger til 6mm, så man har en realistisk ide om hvor hårdt man trækker, så den ikke knækker igen.
    Stålbolte i alu - der skal bare 50-60 grader til, og så slipper den og man kan dreje den stille og roligt ud...


  • #8   26. feb 2018 Ja okay. Det havde jeg så i baghovedet, men fik det ikke lige uddybet. Men du har ret, kontramøtrikker er nok det bedste løsning. Og den nøgle man er vant til at bruge.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.685
    #9   26. feb 2018 Min erfaring er at det gælder om at fjerne så mange fejlmuligheder man kan, og samtidig sikre det rigtige udfald.

    Med knækkede bolte er der 10 ting som kan bide en i røven, og en rimeligt smal margin at få succes på. smiley


Kommentér på:
Hjæææælp med olie filter dæksel

Annonce