578 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Arai Astro. Arai Astro.

Hej Forum.

Jeg har flere gange været ude og kigge på en Arai Astro hjelm, og den er rigtig dejlig at have på, men er sq i tvivl om den passer.

Hvis jeg tager en M på, sidder den rigtig rart, hovedet kommer helt ned i den, men jeg kan godt mærke at den er lidt for stor. Hvis jeg så prøver en S sidder den også godt, kanten af hjelmen går lige til hagen, og næsedifuseren passer også ud for næsen, hjelmen sidder til og den rusker ikke rundt, MEN den strammer ikke så meget om kinderne, som jeg mener en ny hjelm skal gøre?

Og nu vi er ved den, er der nogen der har den der kan fortælle lidt om den, vindstøj osv. ? Har kigget på DOT høreværn, regner med købe dem på et tidspunkt og så kan det næsten være ligemeget med det, men alligevel..

Har prøvet mange andre hjelme men synes Arai er behageligst at have på.

Tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Arai Astro.
  • #1   17. apr 2007 du kan så vidt jeg ved købe større/mindre kindpuder/isse puder til alle arai hjelme, jeg har købt til min hos KS for et par år tilbage

• #2   17. apr 2007 Ja, jeg har selv en Astro/R - Puderne i kinderne kan skiftes..

• #3   17. apr 2007 Du kan også spise lidt mere, så du får lidt mere fluffy kinder? smiley

• #4   17. apr 2007 Jeg kan kun give dig ret - Arai ER de mest behagelige at have på.

Jeg er ikke helt klar over hvad dit spørgsmål er, men når jeg tager min hjelm på, kan jeg næsten ikke bide sammen uden at bide mig selv i kinderne, og jeg får mange ryker omkring øjnene, hvis du forstår. Mit forslag er prøv en XS og se om ku kan holde ud at have den på. Jeg havde en ?Quntum F? før. Den havde jeg fra ny og hvade den i 5 - 6 år, og jeg syntes faktisk ikke den udvidede sig særlig meget. Der er heller ikke meget forskel på den nu og min nye RX7 - de har samme størrelse.

Vindstøj ved jeg ikke noget om - men lad være med at købe DOT ørepropper - køb engangs. De dæmper støjen bedst ... og så koster de ikke 1500,- at smide væk smiley
    Jeg syntes ikke at Arai generalt er specielt vindstøj-svage, men jeg har har altid kun kørt med Arai, og altid med ørepropper, så mit sammenligningsgrundlag er realativt begrændset.

Det blev en længere smøre. Håber at du kan bruge det til noget.

CB

• #5   17. apr 2007 Jeg køre med Astro og er meget tilfreds med den, men efter at have prøvet en Schubert S1 er jeg blevet meget positiv overrasket over hvor lydsvag en hjelm kan være - Min næste hjelm bliver helt klart en Schubert.

• #6   17. apr 2007 Tak for alle svarene. smiley

Jeg har prøvet Schuberth S1, men synes ikke den sidder så godt, og så føler jeg mig alt for indelukket. smiley

Har endda sidste år købt en XS S1 som jeg stadig har liggende, den er alt for lille. smiley

• #7   17. apr 2007 ..men når puderne kan skiftes til størrere så er det jo intet problem.

• #8   17. apr 2007 Her kan du se størrelserne på "cheek pads"

http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/332/18397

De fåes i 15, 20, 25, 30 og 35 mm

• #9   17. apr 2007 Tak for det, ved du hvad størrelse der sidder i når man køber den?

Og hvad er forskellen på Astro/R og Astro/J ?

• #10   17. apr 2007 Det vidste jeg faktisk ikke, så jeg googlede det.

Her er hvad jeg fandt:
    Tha Astro R is the newer of the two versions. The vents changed and are v. good on the R (I have one and they do work much better than on the old Quantum's) the paintschemes are different too as is the removable interior lining as mentioned above otherwise and excellent helmet would'nt have anything else but thats just personal choice.

og

The R's have removable cheeks and crown, where as the J had just removable cheek pads, also the R has the an updated shell construction to the J, making the Astro R slightly stronger (no lighter though).

Jeg kan ikke huske hvad standard størrelsen på de cheek pads der sidder i hjelmen er, men det kan du sikkert få af vide, hvis du griber knoglen og spørger en forretning..

Kommentér på:
Arai Astro.

Annonce