1.634 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Kørsel på "lille" mc, uden drosling?? Kørsel på "lille" mc, uden drosling??

Vil lige høre om der er nogle af jer, som kører/har kørt rundt på en lille mc, hvor i har papirer på at den er droslet ned, men skiverne ikke er sat i?
Har selv fået synet min gs500, som en lille, men ved ikk lige om jeg vil til at "ødelægge" maskinen, med et droslingssæt.

Har i haft problemer, hvis i har været ude for uheld med hensyn til forsikring osv, hvis uheldet har været ude??

Vil gerne høre jeres kommentare om dette...

Mvh. Mikkel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte vaskesøjle fra kælder og installere i badeværelse 800 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.400 kr.
  • Installation af 3 nye kontakter og opsæt af lamper. 3.000 kr.
  • Rengøring ved fraflytning 2.000 kr.
  • Installering af udendørslampe og påsættelse af dæksler på 5 stikkontakter og udskiftning af en ovenlys pærer 2.300 kr.
  • Klipping av hekk 2.138 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørsel på "lille" mc, uden drosling??
  • #1   17. apr 2007 Sker der noget, så får du HELE skylden.. Bliver du stoppet, og de finder ud af, at den ikke er begrænset, får du en bøde på 5000kr.

Don't do it! smiley

• #2   17. apr 2007 Jeg havde en VFR400 som jeg fik droslet og synet og efter et stykke tid røg droslingen af.
    Men blev aldrig stoppet og havde heldigvis ingen uheld.

Mvh
    Mr.V

• #3   17. apr 2007 Det passer ikke med bøden, du får "kun" 1500,-

• #4   17. apr 2007 yes en bøde på 1500 første gang, og hele skylden for uheldet og en ordentlig omgang med forsikringen

• #5   17. apr 2007 mm har nu også hørt det 5000... for det som at køre på et køretøj uden kørekort til det.. men kan godt være i andre har ret...

• #6   17. apr 2007 Jeps, har hørt den før den med 5k, men havde en kammie der blev stoppet på hans gsx-r400 og den var ikke droslet og det fik han en bøde på 1500,-

• #7   17. apr 2007 en af mine vender blev stoppet for det fik 1500 i bøde..

• #8   17. apr 2007 Jeg har kørt SV650s et år nu, og den er ikke droslet og har heller ikke papir på den, men jeg får først stort kort d. 1. Juni. Jeg valgte at tage chancen fordi 34hk er for kedeligt.. MEN hvis det går galt og du laver noget personskade, så tror jeg godt du kan regne med at du får problemer. smiley

• #10   17. apr 2007 Bøden er på 1500 fordi det er formildende omstændigheder at du HAR kørekort til motorcykel men bare ikke til den kategori (læs stort).

Og mht. forsikrings, så kan du risikere at de betaler erstatningen, men efterfølgende lægger sag an mod dig. Så skylder du dem et beløb der svarer til skaderne på modpartens bil, skader på hans person. Såå.. du kan godt gøre det, men du skal nok ikke pive, hvis du ender med en regning på 100.000 kr eller mere + skaderne på din egen cykel.

Om du vil tage chancen er op til dig.

/Peter K

• #11   17. apr 2007 Hvorfor ikke bare bide i det sure æble, og så have noget at se frem til når du kan få det af igen? Hvis uhældet er ude, det behøves jo ikke engangn at være din egen skyld, ville det være nedtur hvis den ikke er lovlig...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.719
    #12   17. apr 2007 Jeg er enig med Christian S her.

Og så er det mig ubegribeligt at folk sidder og foreslår at man bryder loven bevidst - når risikoen er så stor ved det...

• #13   17. apr 2007 Jeg fik min gamle gsx400x synet som lille, uden at den var det.. Det var intet problem.. Men tror ikke forsikringen er glad hvis der sker noget..

• #14   17. apr 2007 i siger 100000kr??? hvad er lige prisen for at brække armen på en... når der skal erstattes tabt arbejdsfortjeneste og erstatning for svig og smerte??? 100000kr så er du ihvertfald sluppet billigt...

• #15   17. apr 2007 på med det og glæd dig til du får det af! Alenen glæden er da det hele værd. Se frem til du får det af og undgå at køre med bekymret sind hver gang du kører!

Længere er den ikke

Der er flere herinde der køer med lille pap på stor mc. Dumt efter min mening, og der er jo en grund til at de regler er der!

• #16   17. apr 2007 Hvis du laver personskade render du langt over 100.000,-

Ville også sige, hvis du lavede skade på mit barn, og du ikke havde pappet iorden til den mc du kørte på... Så kom der mere end en skade på dig.

Men gør som din samvittighed siger. Håber så bare, du er snu nok til at vide reglen er der for dit og vi andres bedste

• #17   17. apr 2007 Sebastian, for forklar mig lige logikken i, at mig der har 2 års erfaring ikke må køre stor MC, men ham på 21 der aldrig har kørt MC, men lige har fået kortet kan starte ud på en R6 ?

• #18   17. apr 2007 Det skal du ikke spørge mig om Lund. Men jeg er da sikker på dem der har lavet reglen har belæg for det.

Kan da også lede dig lidt på vej, men troede da selv du var klar over hvad nogle af grundende er.
    Kunne forestille mig det er noget med statistikker, som endda også er gået ned efter reglen er trådt i kraft, så vidt jeg husker. Der ligger endhvidere også noget hjerneforskning bag, jeps en 18 årig fyr (men ej piger) er ikke klar til at køre hverken bil eller mc, fordi de ikke er udviklet nok mht empati, sætte sig i andres sted med mere!

• #19   17. apr 2007 Tror sku jeg smider lortet i.. HAR også fået den synet som lille osv, og kan godt se det med, hvis man kommer til at smække en eller anden ned smiley Jeg må nok bare nøjes med 34 hk smiley

• #20   17. apr 2007 LunD
    Vi kan da godt blive enige om at reglen rammer mange der egentlig ikke har brug for sådan en regel. Men der er desværre også nogle der har brug for reglen som trækker statistikken op. Det er jo så dem "vi andre" kan takke for at reglen er kommet! Man kan jo ikke lave særregler for nogle folk, da det er diskriminering. Og hvordan finder man lige frem til den "type" mennesker der kører galt inden de er 20 på en alt for stor mc? Man ve djo først hvem der ikke kan styre det, den dag de er kørt galt.

Stod det til mig kunen de snildt trække den 34hk regel til 3 års erfaring samt noget med at erhverver man mc kørekort mens man er 21-25 jamen så er der 2 år med 34hk eller lignende!

Har selv været igennem 2 år med 34HK. SÅdan er det jo bare, det må man affinde sig med. Jeg er en af dem der startede på noget msåt, så lidt større, og lidt større, osv derop af og er så nu på en TL´er.
    Jeg har aq ondt af de folk der fx køber en zx12r, dvs drømem maskinen som 21 årig. For hvad skal det næste så være? Dvs hvad skal man så glæde sig til? En af de ting jeg synes der er fedt ved MC er at man hele tiden kan glæde sig til noget nyt

• #21   17. apr 2007 Ja, men kan ikke forstå folk får "ondt i røven" over at vi er nogen der kører stor MC på lille kort, men det er ok at købe en R6 hvis du som 21årig, lige har fået kortet. For sådan kan du jo ikke sætte det op, efter den regel.

• #23   17. apr 2007 jo det kan jeg sq godt forstå der er. LunD hvis ikke du kan forstå det eller sætte dig ind i andres sted, så er du en af dem der ikke kan se udover egen næsetip og kun tænker på dig selv. Uanset hvad du siger, så er der ingen undskyldning.

• #24   17. apr 2007 Jeg kan nu godt forstå det og har sq selv "ondt i røven" over det. Det kræver imo altså en del erfaring, at håndtere større cykler og det er derfor en selvfølge at man respekterer de regler, der er på området. Jeg syntes, ligesom Sebastian, at reglerne faktisk er for slappe på dette område og at reglen burde udvides "opad".
    Sagt af en der startede på mc før disse regler trådte i kraft og derfor havde hele 42hk at rykke rundt med som 19 årig;-)

• #25   17. apr 2007 de regler der er lavet må vi bare acceptere! Sådan er livet. Man kan ikek lave særregler for sig selv elelr ud fra egne holdninger / meninger.

Jeg har min lid til at den 34hk regel er til gavn, så kan det godt være der er nogle der har mere brug for den end andre og det kan også gådt være der er nogle områder der skal strammes op på (som fx den med r6 og 21år) Men sådan er der så mange eksempler på regler med mere som der bør redigeres / rettes op på. Men indtil det er gjort, kan man sq ikek bare sige at jeg er ligeglad og kører på stor mc, fordi JEG er af en anden mening end dem der har lavet loven. Den holder sq ikke. Det er ren navlepilleri og egocentrisme, ikke en skid andet smiley

• #26   17. apr 2007 Ok, det bliver vi aldrig enige om. smiley

Og hvad ved du om jeg kun tænker på mig selv? Jeg ser nok bare lidt anderledes på den regel end dig. Vi snakker ikke mere om det.

God dag. smiley

• #27   17. apr 2007 arghh se alle de slåfejl!! og jeg er lærer! Pinligt!

I retter lige selv undervejs smiley smiley

• #28   17. apr 2007 Og der er også regler om max. fart på 80, men overholder du dem, eller laver du særregler? smiley

• #29   17. apr 2007 Ja det gør du Lund og der er også masser af ting jeg også er uenige i her i det danske samfund.

Men den store forskel er at du skider på reglen ved at køre på stor mc og stiller dig selv i 1. række. Der står jeg af!

• #30   17. apr 2007 Jeg vidste godt den der kom! smiley

Jeg mener ikke du kan sammenligne de to ting. Det kan kun sammenlignes hvis vi taler brud / ikke brud på loven. Dvs enten eller. Der er også forskel på at køre 200km/t og 120km/t igennem en by! Der er nogle der mener det er det samme. Men sjovt nok er bødestraffen højere jo hurtigere du kører. Så hold fart udenfor diskussionen og forhold til til 34HK reglen sitedet. Vi kan smide masser af andre ting i tråden som også kan diskuteres!

• #31   17. apr 2007 Nemlig Hekto. Men det er fuldstændigt umuligt at overbevise visse personer om det. Typisk de personer der skider på loven fx ved at køre stor mc på lille kort. De finder jo altid diverse undskyldninger og retfærdiggør det på den måde.

Så trækker mig af denne her nu! Gider ikke bruge min tid på det, da det er som at tale til en mur (eller sin mor) smiley
    smiley

• #32   17. apr 2007 Så trækker mig af denne her nu! Gider ikke bruge min tid på det, da det er som at tale til en mur (eller sin mor) smiley
    smiley

Jeg har det på samme måde. smiley

• #33   17. apr 2007 LunD hvad er det for noget crap at fyre af. Du skal da ikke overbevise mig om en skid. Du kører ulovlkigt. Længere er den ikke. Der er ingen argumenter der holder for det.

• #34   18. apr 2007 Har stået (står) i samme dilemma. Fik min droslet sidste år i maj.

Jeg har sku valgt, at have den siddende i. Da du får en ordnlig dast i røven, hvis du laver personskade. $$

Lille grunden til den sidder i. Er nok også fordi, første dag jeg tog en tur på den. Fik jeg et klip. smiley

hygge :o)

• #35   18. apr 2007 Lund: Hvis du har kørt lille mc i 2 år, og i dag er 20, så må du godt køre stor mc.....

• #36   18. apr 2007 nu ved jeg ikke hvad du mener med kedeligt... men jeg syntes i hvert fald at 34 hk var rigeligt til mig de første par måneder.... min kunne trodsalt køre 170 kmt ud af lige vej mens der var vindstille... så den er jo ikke langsom.... hvis man sammenligner med en bil.... heldigvis må jeg hive min drosling af på lørdag smiley det bliver man nemlig gammel nok til stor mc smiley

Kommentér på:
Kørsel på "lille" mc, uden drosling??

Annonce