1.698 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
60 Svar
Politikontrol. Politikontrol.
Hvornår må politiet bringe et køretøj til standsning? -Med mindre det er eks. razzia.
Jeg har købt mig en lidt "smart" sommerbil og synes det er meget upassende at jeg ikke kan fremvise mit omend lidt mørke fjæs i bilen uden at skulle kontrolleres af Ordensmagten?
Blev dags dato bragt til standsning uden grund. Ingen usikker, rådden eller anden tvivlsom kørsel. INGEN grund.
Jeg synes faktisk det er krænkende. Der er ingen forsikringssag, efterlysning, fejl eller mangler ved køretøjet. Hvad fanden bilder Politiet sig egentlig ind?
-Er det bare misundelse? Racisme? (jeg er mulat)
0 synes godt om
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 81 Svar: 907
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 46
apr 2006
Følger: 61 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 60 Svar: 991
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 61 Svar: 646
feb 2007
Følger: 58 Følgere: 45 Emner: 22 Svar: 558
Politiet kan standse et køretøj og lade det undersøge for fejl og mangler samt kontrollere, at føreren opfylder betingelserne for lovligt at kunne føre køretøjet.
dec 2004
Følger: 11 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 177 Svar: 1.232
Specielt den ene af betjentene var meget interesseret i den, han kørte selv motorcykel i sin fritid.. Den ældre mand kan forøvrigt være glad for at de udelukkende stoppede ham for at beundre hans veterancykel,- han har nemlig aldrig været ejer af et kørekort til motorcykel,- men det glemte de helt at spørge til.. :o))
Men kan det ikke være grunden til at du blir stoppet ? Ganske simpelt fordi at de gerne vil beundre din bil lidt nærmere, de er jo også kun mennesker..
Mvh. Michael.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
Men når det så er sagt, så er der nok også sket en stigmatisering. Ved fra en ven i politiet, at mange af de fede biler som de "mørke" kører i, ikke stemmer overens med stel.nr., nr.plade og ejer. Når deres erfaring så siger dem, at en "som dig" nok ikke har rent mel i posen, så er det desværre ikke politiet du skal blive sur på, men dem med samme hudfarve som dig, og som laver lort i den.
F.eks. visse pizzaria-ejere...
jul 2004
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 2 Emner: 34 Svar: 419
Værst var det dog da jeg en overgang havde en Hummer H2. den blev jeg engang stoppet i fire gange på en uge.
jan 2005
Følger: 63 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 233
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 203
jeg er altså også blevet stopepten del gange, bar pga mine biler har været lavet lidt speciele ( se lige bort fra min gamle golf diesel jeg har nu hehe)
specielt da jeg kørte civic og Bmw ku jeg snilt komme ud for at blive stoppet hver 2 eller 3 gang de så mig, den ene gange blev jeg stoppet 4 gange på vej igennem byen og ud igen og hjem til mig selv, til sidst gad jeg ikke engang ligge mig kort væk, så bejenten kiggede så mærkelig på mig da mine kort lå ud over det andet sæde ved siden af mig, så nåede jeg lige ud fra byen og halvt hjem så blev jeg sku stoppet igen, men ku så ikk holde mig tilbag mere og spurgte hvad fanden de havde gang i, han kaldte så over hans radio g fik bekæftet at jeg var blevet stoppet så mange gange, hehe han grinte bar lidt og lovede mig så at NU ku jeg køre hje HELT uden flere stop, de kan være rigtig irreterende, men de gør jo bar deres arbejde, og så længe de ikek er højrøvede og smarte har jeg intet problem med dem:D
jan 2005
Følger: 63 Følgere: 62 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 233
apr 2005
Følger: 28 Følgere: 29 MC-er: 2 Emner: 91 Svar: 978
Oprettet: 20-10-2005 09:22:51
Landsdel: Fyn
Alder: 30 år
Hjemmeside: Ikke angivet
Beskrivelse:
Stud. inden for Sundhedsvidenskab.
Elsker progressiv kørsel og at udvikle sig i eksempelvis svingteknik være det sig i bil eller på MC.
Har ved siden af MC, hhv en Toyota Supra mk3 3.0. Audi Fabia 1...
Stud. inden for Sundhedsvidenskab.
Elsker progressiv kørsel og at udvikle sig i eksempelvis svingteknik være det sig i bil eller på MC.
>>Har ved siden af MC, hhv en Toyota Supra mk3 3.0. Audi Fabia 1.4, Alfa Romeo Alfetta GTV (1981-projektbil) og min dejlige VW 1303 fra 1973.
Skjul noget af teksten
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
mar 2004
rene hvad er det for noget vås at skyde af. Hvorfor skulle Politiet løbe væk. De er sq da skide ligeglade om føreren er blå eller lilla
apr 2005
- der blev spurgt hvilken bil han havde så skulle bare have det copy pastet..
apr 2005
mar 2004
En ting er at Politiet helst ikke kører ind i Volsmose delen, men at de er bange for at stoppe biler med "ikke danskere" eller "ikke hvide"(som en eller i overstående tråd skriver) det er sq for langt ude!
apr 2005
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
Jeg er også blevet stoppet et par gange eller 5! Den ene gang ville de såmend bare se motorcyklen jeg kørte på... Politiet er trods alt mennesker ligesom du og jeg...
Fortsat god aften...
Rune
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 53 Svar: 492
okt 2004
Følger: 35 Følgere: 175 MC-er: 9 Emner: 200 Svar: 932
Førhen kørte jeg vfr 400 og blev stoppet et par gange mest af alt for han skulle lige se og høre cyklen, mc betjente interesser sig jo også for motorcykler specielt dem man ikke ser hele tiden så mon ik det er de samme med biler.
Mikael
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
Jeg søgte efter udsagn som John Doe's mht §77.1. Tak for det.
KWAK. Drop din latterlige tone. Jeg kender blot fakta.
Mikkel V. Jeg er enig med dig.
Jesper Lyngby. Tak jeg er altid enig med dig.
Kim L. Behøver jeg kommentere??!
Nu var det sådan at de hverken tjekkede sprut, bilen eller andet. De ville bare lige se mig an.
Danskt navn=danskt klingende navn på ejer af bilen og et smilende mørkt fjæs - det er sgu ikke nogen god cocktail så jeg forventer da at skulle vise mit kørekort frem i tide og utide.
Nu laver jeg en log bog. Er ikke blevet stoppet i flere år og nu få uger efter køb af bilen har jeg balladen...
-I kan tro de har gang i kuglelejerne i nakken når man passerer dem, så det var ventet at jeg sku stoppes.
MEN, hvis de vil kigge på biler må de købe sig en Matchbox samling, bilkort eller få sig nogle ekstra vagter og købe en bil i 1:1.
Men jeg tror de blev lidt overraskede, den ene betjent kiggede også længe på mit kørekort (dato osv) Tror ikke han ku forstå bilen er min, står i mit navn osv. Og havde ikke kørt sidelæns. -Den dag
Happy Drifting.
okt 2005
okt 2005
Hvis der var tidl anmeldelser eller andet så ville det jo have været præsenteret for mig.
Og i så fald er bilen jo nem at finde via reg. nr. Der kører en bil FULDSTÆNDIG MAGEN TIL rundt i Odense. Samme model. Samme Targa tag, samme farve. Samme fælge..
Har jeg bragt nogen forskelsbehandling på bordet? Nej, det er fakta. Jeg har et danskt navn, dansk far, mørk mor. Ergo er jeg dansker men jeg ser ikke sådan ud.
Og JA det gir ekstra kontrol, om du vil det eller ej.
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
jul 2006
Man bliver simpelthen stoppet mere hvis chaufføren er mørk. Det er ikke et racismespørgsmål, men et statestikspørgsmål.. Det er selvfølgelig surt for Arne H, men det er nu engang vilkårende for tiden....
Hvis politiet er på jagt efter ulovlige våben, er de jo også mere tilbøjelige til at stoppe en Rockerlign. type end en ældre dame med blomsterhat... Bare et eksempel.
okt 2005
Det er blot ikke flatterende at føle sig "mistænkeliggjort". Det er samme følelse at gå i Bilka og blive bedt om at tømme tasken, uden at have gjort noget vel at mærke.
sep 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 77
okt 2005
Jeg kender også strissere privat og deres holdning som ofte kan være meget nedladende. Hovne skiderikker desværre.
Omstændighederne bag min standsning var som jeg forklarede. Jeg kørte som een der sku til hyrevognskøreprøve, og der var absolut ingen færdselsmæssig grund.
MEN min ven som kører pumpet Subaru Impreza WRC har præsteret at blive stoppet i sin bil med dengang 350 hk - fordi han kørte mistænkeligt langsomt. AHA.
Han er så blond og kridt-hvid.
Så kort og godt skal man ikke stikke snuden for langt frem.
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 188
Nu kan jeg høre du ikke ligefrem er den hurtigste løve på savannen...
Jeg ville tro politiet er hamrende ligeglade med om det er en hvid eller mindre hvid de stopper.
Men ærligt, gad du stoppe en eller anden 2g'er og der så stiller sig 20 andre op og råber og skriger?
Kujonerne i det billede er da 2g'erne, det er da simpelt at sige...
Tvivler på de i den forstand bliver bange, de fleste gider bare ikke bakse rundt med tumper, som der er en fandens masse af
feb 2006
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 745
Mvh/Henrik
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 29 Svar: 625
Har en kamarat der var udsat for dette, og han blev stoppet en til fem gange, hver dagen i et halvt år.
maj 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 22 Svar: 188
Kunne det tænkes hvis nydanskerne snakkede normalt til folk, andre folk så udviste bare en smule mere respekt for dem?
Er da klart folk synes typer der skaber sig højlydt er nogle fjolser. Og alt andet lige, kender nu ingen der har respekt for dem, ikke det mindste...
Respekt gør man sig fortjent til, det får man ikke fordi man er den højestråbende på gaden
okt 2005
Tjah. Det blir sgu da irriterende i længden. Tænk, hvis jeg havde en dame. Så troede hun sgu da der var noget med mig hvis vi blev stoppet i tide og utide.
Morten. Den er købt af en ganske alm. dansk gut. Bilen står i mit navn, er omreg. og forsikret i mit navn med mig som eneste bruger. Der bør ikke være nogen belysning på bilen andet end nærlys...
-Men om jeg så kontaktede panserne for at høre dem ad sku jeg da absolut ikke forvente nogen hjælp til at få en belysning fjernet, hvis jeg kender dem ret.
De havde INTET at sige til mig.
Sammenlign det med at gå i detailforretning og bliv bedt om at tømme lommerne gang på gang. Selv om man har rent mel i posen er det sgu da irriterende og krænkende.
jul 2006
Hvis det forholder sig sådan som du beskriver situationen fra klostervej, er det vel ikke politiet der er galt på den. De må jo ikke bare skyde de der snothoveder der altid tror alting er til diskusion, og jeg synes det er ok de tager flugten istedet for at gå i håndgemen med en 5-10 idioter. Helt sikkert det fornuftige valg, når de nu desværre ikke må skyde dem.
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 83 Svar: 510
Jeg håber du tager gas, ellers er du da et sørgeligt tilfælde.
mar 2004
Gentager det sig er det jo bare at købe en peberspray og give igen
aug 2006
aug 2006
men giver lennart ret i hvad han siger:)
Kom viddere...
Det snart 20grader igen og der skal køres istedet for at skændes:D
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.642
I starten blev jeg også meget irriteret over det, da min paranoia straks vendte det til at det måtte være misundelses chikane fra politiets side af.
Jeg tænkte lidt nærmere over det, og kom frem til at jeg i stedet burde være glad for det, da jeg jo holdt meget af min bil, og ville blive ked hvis den blev stjålet. Jeg tænkte at hvis de stopper mig så ofte, så burde der også være en god chance for at en evt. biltyv ville blive nappet, hvis han forsøgte sig med min bil...
Summa summarum; Arne, se på de positive 90% frem for de negative 10%
okt 2005
Har blot mega dårlige erfaringer med de padder. -Har forresten ren straffeattest.
Jeg behandler folk med respekt, taler ordentligt til folk osv.
MEN ofte har de unge betjente skulket fra de timer på PG1-2-3 osv.
jan 2004
Følger: 107 Følgere: 100 MC-er: 4 Emner: 26 Svar: 1.270
Rune
okt 2005
Jeg aner ikke om dine indlæg er blevet slettet. Har ikke set dit spørgsmål før nu. Du lyder lidt som en kvinde man ikke lige får svaret ASAP...
Jeg har fået de oplysninger jeg ønskede jf et tidl indlæg.
Der er forskel på at være uenige og være uenige på et seriøst plan. Det skal være min kommentar til dig
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
mar 2004
okt 2005
Underviser du ikke også Specialklasser? Du må da være vant til de typer.
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
Arne den er til dig
http://www.kinagrill.dk/
okt 2006
Jeg syntes sgu det er helt fint at der er mere kontrol med hvem der køre i hvis bil/cykel, og så vil jeg skide på om personerne er slæbt op af det mørkeste hul i Afrika, eller en mager gut fra Ølstykke, så længe der bliver snuppet folk i køretøjer som de ikke selv ejer.
Og det er en fallit erklæring overhovedet at begynde at spille racisme kortet.
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 34 MC-er: 8 Emner: 40 Svar: 880
dec 2003
Følger: 31 Følgere: 31 MC-er: 3 Emner: 43 Svar: 464
Så unge mænd, med special biler, bliver stoppet ofte, også uanset farve.
Man kører jo også sådanne biler for at blive set, og lagt mærke til, og det blir man! Desværre også af politiet....
okt 2005
Min bil er indreg. i mit navn. De slår bilen op og den hører til i Odense. Jeg blev stoppet i Odense.
Den er åben. Jeg kører pænt. Jeg sidder og nyder solen og motorens rumlen med min ven Allan.
Der er intet mystiskt eller mistænksomt ved det.
Mikael. Jamen det er da helt fint de stopper folk hvis de kører usikkert. Men i mit tilfælde ville de ikke have nogen udåndingsprøve og kørte på ingen vis usikkert...
En mørk gut i en anerledes bil - det duer åbenbart ikke.
okt 2005
Tak for dit indlæg. Har nok nærmere købt bilen fordi jeg har villet have den siden jeg kan huske.
Men hvorfor man skulle være mere interessant for strisserne, det er mig uforståeligt.
Jantelov måske?
mar 2004
Jeg bander sq ikke over østlændinge osv!
Men at have den holdning at fordi man er af udenlandsk udseende så er det bare i orden at Politiet tjekker er jeg ikek med på
Politiet må tjekke alle de vil, men sq ikek alene pga udsendet. En der har mørk hud er altså ikek lige med en der er suspekt
okt 2006
okt 2006
Snup en kiks makker, du er nok ikke den eneste der er blevet stoppet uden et grundlag som du lige kender til.
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 767
Snup en øl, find saltstængerne frem, og nyd en festlig melodi med lidt kæledyr:
http://www.youtube.com/watch?v=V_9sbNXNNYA
Kom så allesammen, i kor ! ! !
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 83 Svar: 510
Jeg spurgte hende, hvorfor hun dog var så vred på dem. Svaret var, at det var fordi, at de her gutter som bare stod og var små provokerende, bruger meget tid på at spille hårde og hele tiden råber af andre, bare gør hendes tilværelse så meget sværere. Selvfølgelig er det en fejl af os " originale" danskere at skære folk over en bred kam. Men det er bare svært at lade være. Disse typer kører folk så langt ud, så der ikke er langt til de negative automatiske tanker om personen når man støder på en person af anden etnisk herkomst.
Derfor Sebastian og Arne- Hvis Arne bliver stoppet ( Læg mærke til hvis) pga. han har en mor hvis gener har givet ham en lidt mørk hudfarve, da ligger årsagen ikke hos racistiske betjente, tror ikke man kommer langt i det job hvis man ikke møder alle på akkurat samme måde. Betjentene er som alle andre mennesker som umiddelbart ville tænke, at der er større ssh. for at en mørk fyr begår kriminalitet end en blegfis fra Lolland finder på at hugge en bil.
okt 2005
Et sagligt indlæg i stedet for snup en bla bla osv.
Jeg er på sin vis enig. Dejligt med noget insider viden også fra det virkelige liv i stedet for spegede gisninger.
Jeg laver en fortegnelse over hvor tit jeg blir stoppet. Og vil så prøve at tage den lidt med ro. Men kan nu nok ikke sige mig fri for at vise min irritation.
aug 2006
kan tale 10000% nej 2000000% med på den historie der søren, min kæreste er også fra østen, og har også været ude for at 8 Seje drenge sku råbe efter mig. Kom gående sammen med kæresten, går stille forbi 8 gutter der hænger op af t is hus, den ene hilse på min kæreste og hun hilser pænt igen. Da vi når om på den anden side er de lige store nok til ku mande sig op ogråbe: DU NOK STOR HVA!! uden nogen for for grund. Altså hvad fanden sker der for den slags mennekser, Det er den type der ødelægger det for alle andre, jeg blev så irreteret at jeg vendte 180 grader og ville gå tilbage, hvor minkæresteså valgte og tag en diskotion i stedet for om at der også var danskere der havde råbt efter hende, siger ikke at der ikke findes dansker som også er nogle klap hatte, men ser man på de tal der nu en gang er. Kan man se at det ikke er dansker der står øverst. Det endte så med at jeg blev indu mere sur og det gik halvt ud over en post kasse og så surmulede jeg ellers resten at turen hjem i toget:P Men derfor skal man ikke dømme alle over en. og det er self surt for dig Arne at du bliver stoppet i tide og utide, men sys det er lidt forkert og vende det til at være racisme. en betjent bliver nød til at gå lidt efter hvad der mest fremme og hvad der er tal på, hvis man kan sige det sådan, altså kommer fru nielsen trillende med sin rolator og en ung mørk fyr rullende i hans fede dyt, ville du så gå hen og udspørge fru nielsen? De gør bare deres arbejde ikke andet, de er mennekser ligesom du og jeg og iøvrigt er der mange østlændinge der også er betjente, og desøger stadig flere. Netop for at få den racisme prædken af vejen. Når politiet holder sprit razia skal vi ale ud og puste uanset om man har drukket eller ej, det da også pisse irreterende når man står og skal hjem fra abejde eller lign. Men det er nødvedigt, for at få fat i den mand\dame som kunne have kørt galt og ødelagt livet for en masse andre mennekser. Så de efter folk der køre gade race, og alle der har en stylet bil der brumer lidt eller høre lidt højt musik de bliver smidt i søgelyset. Sådan er det med alting. Jeg kender selv rigtgt mange der ikke er Danskere og ville da ikke tøve et sec med at stole på dem mere ind jeg ville med en dansker, vi er alle mennekser, og kan alle lave fejl men hvis vi skal slippe for alle de små prolemmer der er rundt omkring skal v også ku se lidt længere ind bar lige inden for ens eget perspektiv.
men Arne gør det da til en sjov ting og blive stoppet hvis det virkelig er så tit
Lige i dag ville jeg da hvis jeg sku være helt ærlig ønske der var lidt mere politi på de danske lande veje, kom lige ud for noget lort med bilen på vej hjem fra arbejde, men det en anden historie i et andet emne
God weekend til alle:D
Politikontrol.