{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.441 visninger | Oprettet:

Motorcykel kørsel {{forumTopicSubject}}

Der findes lille og stor ja, men lad os nu lige komme til emnet inden i spørger om det her.

Er her for at høre lidt om hvad der sker hvis man kører en MC uden MC kørekort

Jeg har en kammerat der vil lære mig hvilke funktioner en MC har så jeg ved hvordan man bruger den

Også har jeg self kørekort så jeg ved hvordan man færdes i trafikken

Det er dumt og køre på MC uden kørekort , men det er på eget ansvar kan man vel sige.
Men til gengæld vil jeg nok ikke bruge den så meget , mest bare til køre på en mark eller grus

Please ingen hate.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykel kørsel
  • #4   16. mar 2018 Hvis der skulle ske noget med dig eller nogle andre i trafikken, så bliver det DIG som skal betale.. brug nu de 8000kr på et kørekort i stedet

  • #6   16. mar 2018 Et kørekort koster ikke i nærheden af bøden. Har lige betalt over 10.000 for en grundpakke. Og så er der lægeattest, pasbilleder og køreprøven. Men hvis du ikke kender grundprincipperne på en mc, må det give sig selv, at holde sig fra andre mennesker. Er du igang med kørekort, er der 50 % rabat på bøden første gang.

  • #7   16. mar 2018 Hvad er det egentligt du spørger om?

  • #8   16. mar 2018 prøv 112. smiley

  • #11   16. mar 2018 Talte med en gut hvis kammi havde kørt en lille pige ned.

    HELDIGVIS overlevede hun men hun var DESVÆRRE kommet SLEMT til skade smiley

    Forsikring var er intet af og 10 år senere havde han stadig en milliongæld.

    Ellers andre spørgsmål ???


  • #12   16. mar 2018 Mit kørekort kostede mig omkring 6.600,-. Så uden at tale om hvor uansvarligt det er, så giver det da bedre mening at tage kortet end bøden.

  • #13   16. mar 2018 Hvis du udelukkende ønsker at køre på mark og grus, så køb dog en crosser af en art smiley

  • #14   16. mar 2018 #12 Sarah K. Læs mit tidligere indlæg. Det må være lang tid siden du tog kørekort. 6600 kr. er urealistisk.

  • #15   16. mar 2018 # 11 Er ikke helst sikker på at du har ret. En ansvar dækker i et omfang, men ikke kasko. Hvis du altså har kørekort til bil.

  • #16   16. mar 2018 #14 Det er to år siden, så det er jo ikke ligefrem vildt lang tid. Kan se at den aktuelle pris, der hvor jeg tog mit kort, er på 6000 lige nu. Og med det løse lagt til, bliver det cirka 7550.
    Så jeg vil stadig påstå at kortet er bedre lagt ud end bøden.


  • #17   16. mar 2018 8050 kr koster et kørekort ved Lisbeth køreskole i Kolding d.d inkl alt.
    Så tag da det skide kort - For hvis det er en af mine unger du kører ned, ja så er det sgu ikke bøden du skal være nervøs for !


  • #18   16. mar 2018 I værste tilfælde mister du (eller andre) livet, fordi du ikke aner, hvad du laver.

  • #19   16. mar 2018 "Please ingen hate.".....den er svær !!!
    smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #20   16. mar 2018 Hvad er det egentlig du spørger om her?

    Alt hvad du skriver er snotdumt, forudsat det ikke omhandler f.eks en crossmaskine på en mark.


  • #21   16. mar 2018 Hvis du vil køre uden kørekort, så gør det dog! At du skal udstille dig selv her er nok mere et udtryk for at du mangler opmærksomhed, men meld dig til noget på TV, de mangler altid typer som dig! Og måske kan du drive det langt, nogen har jo gjort det, eller et eller andet smiley


    profilbillede
  • #22   16. mar 2018 Hvis du så gerne vil prøve at kører på MC så tag og lær det rigtigt og tag kort lige som alle os andre, du giver alle andre et dårligt ry ved at gøre det du har i tankerne.
    SÅ LAD VÆRE MED DET!!!

    I stedet for at få din ven til at lære dig hvordan du skal kører på mc så syntes jeg at du skal tage en tur til Kolding KTA her d. 21 april hvor Lisbeths kørerskole har et kursus hvor du kan prøve at kører på MC uden kort og du støtter samtidig et godt formål du kan tjekke det på følgende link.
    https://www.lisbeth.dk/koer-mc-uden-koerekort/


  • #23   16. mar 2018 Det er ikke på eget ansvar at køre mc uden kørekort. Der er det dit ansvar helt at lade være.

    Det er på eget ansvar at køre mc med kørekort.


  • #24   16. mar 2018 Har vi en trold her eller?

    Jeg tror umiddelbart, bageren eller manufakturhandleren vil komme med det bedst egnede svar og som nok vil være, at det kan medføre en uoverskuelig konsekvens som følge af en idé, der virker ugennemtænkt...

    God weekend! smiley


  • #25   17. mar 2018 Grund principperne kan du lære på en 50ccm 30/45 knallert med gear, lovligt.

  • #26   18. mar 2018 Hvad der sker? Der sker formentligt dét at du får en olympisk hudafskrabning samt en del forklaringsproblemer første gang du kommer for hurtigt ind i et sving og ikke har lært principperne omkring kontrastyring eksempelvis smiley Det er super fedt at køre MC, og har du allerede ideén om at ville køre, så vil du alligevel blive så bidt af det at du vil have kortet. Tag og lad være, og tag rådet om at prøve at køre mc uden pap på bane. Jeg ville personligt aldrig kunne tilgive mig selv hvis jeg kørte et barn ned fordi jeg "bare lige skulle prøve" Det sker ikke altid kun for naboen. Fortsat god weekend smiley

  • #27   18. mar 2018 Tag nu bare det kort forhelvede. Bøden for at køre uden pap er jo næsten ligeså stor som prisen på pappet.

  • offspring
    offspring Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 16
    #28   21. mar 2018 Spørgsmålet lyder om det er dumt at køre MC uden kørekort. Og JA det er dumt..! Hverken teori eller praksis er det samme da en motorcykel ikke styres på samme måde som en bil. Det minder om hinanden, men der er væsentlige forskelle. Der er en grund til at det er 2 forskellige kategorier af kørekort.

    Din kammerat vil desuden også få en bøde for at lade dig køre smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #30   21. mar 2018 Hvor er de der hatte man ikke måtte have her i tråden?

    Jeg går da ikke ud fra at så tåbeligt et forslag, skulle kunne gennemføres uden at nogle folk reagerede på det.


  • #31   21. mar 2018 Pick a hat smiley


    profilbillede
  • #33   21. mar 2018 #32
    Nej, og Søren der stillede spørgsmålet er sikkert også helt ligeglad med svaret.
    Han har ikke været her i forum siden spørgsmålet blev stillet.
    Poolbordet trak vist for meget.


  • #34   22. mar 2018 Jeg kan slet ikke finde et spørgsmål i trådstarters opslag.. smiley

  • #35   22. mar 2018 Det er nu ellers kamufleret ind i afsnit to smiley smiley

  • #36   22. mar 2018 #35 åh ja, der mangler dog lige spørgsmålstegnet.. Men det korte svar er jo så ja, det er dumt, men så længe motorcyklen er forsikret og man kører forsigtigt, så bliver jeg ikke super ophidset over det..

Kommentér på:
Motorcykel kørsel

Annonce